16 Reacties

één jaar geleden

Heel veel succes! Geen tips van hier.. wij hebben de speen niet gehad. Soms worden we in de nacht wakker.. en hier helpt een muziekdoosje..

één jaar geleden

Wij hebben het rond 13 maanden geprobeerd en dat was zo’n groot drama dat ik hem weer terug gaf. Hij gebruikt hem ook alleen met slapen is 17 maanden maar Pff in durf het nog niet aan

één jaar geleden

Mijn tip, laat je dochter ze ergens neerleggen. Ook op zo een jonge leeftijd is autonomie heel belangrijk. Dan krijgt ze niet het gevoel dat je ze afpakt, maar dat zij “mee beslist” aan het wegdoen van de spenen. Mijn dochter was destijds 18 maanden en die heeft ze zelf in de kast gelegd en heeft een week lange elke avond even gekeken of ze er nog lagen. Daarna was het goed en keek ze dr niet meer naar om.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Mijn tip, laat je dochter ze ergens neerleggen. Ook op zo een jonge leeftij ...
Bedankt, dat was ik inderdaad ook van plan! Ze krijgt de knuffel en dan moet ze de spenen inleveren en zullen we ze samen ergens neer leggen. Ik wilde ze eigenlijk samen weg gooien maar misschien eerst inderdaad in een kast.

één jaar geleden

Hier wil ik ook binnenkort gaan stoppen met de speen. Mijn dochter krijgt hem alleen met slapen. Ze slaapt ook echt heel goed, toch ergens bang dat als de speen straks weg is dat het slapen een drama gaat worden..

één jaar geleden

Reactie op Nobeltje

Hier wil ik ook binnenkort gaan stoppen met de speen. Mijn dochter krijgt h ...
Spannend! Wij beginnen maandag, der knuffel komt morgen “pas” binnen en zondag gaat ze naar oma dus dan is het niet handig! Ben zo benieuwd .. 🥹

één jaar geleden

Succes! Ben erg benieuwd hoe het jullie af gaat.

één jaar geleden

Ik volg, ben benieuwd hoe het jullie vergaat! Onze dochter is ruim 17 maanden en ik wil binnenkort ook stoppen. Alleen is slapen op dit moment sowieso een drama, dus ik stel het nog even uit. Ze heeft al wel een knuffel waar ze aan gehecht is, maar die gooit ze nu continu uit bed (en dan wil ze hem weer terug). Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat zonder speen.

één jaar geleden

Ik stel dit ook nog uit denk tot 2 jaar. Wat ik bij mijn andere kinderen heb gedaan is om 1 kruidnagel er in gedaan toen verteld dat het echt vies is geworden. Daarna hebben we samen de speen weggegooid en is toen bij de oudste 2 heel goed gegaan belangrijk is dat ze het zelf weggooien!

één jaar geleden

En hoe het gegaan??

één jaar geleden

Reactie op Nobeltje

En hoe het gegaan??
Echt super! Had dit niet verwacht. Ze heeft iets langer de tijd nodig om in slaap te vallen, maar ze geeft geen kik. S nachts komt ze één keer en dan moeten we haar even troosten en haar knuffels geven, gaat ze direct kroelen en weer liggen. Zo trots!

één jaar geleden

Wat goed!

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Echt super! Had dit niet verwacht. Ze heeft iets langer de tijd nodig om in ...
Superfijn zeg! En hoopgevend ;-) Hoe laat is ze nu 's ochtends wakker? En heb je uitgelegd dat de speen wegging?

één jaar geleden

Reactie op MJLeeuwtje

Superfijn zeg! En hoopgevend ;-) Hoe laat is ze nu 's ochtends wakker? En h ...
Ja ik heb de spenen door geknipt en aan haar gegeven, ze vond ze heel raar. Ik had verteld dat ze kapot zijn en dat we ze weg moeten gooien. Ze liep heel enthousiast naar de prullenbak toe, eenmaal bij de prullenbak aangekomen zei ze; nee en rende ze weg. Dus had ze even hulp nodig. Toen we ze weg hebben gegooid kreeg ze een cadeautje (de knuffel). Ze heeft iets langer de tijd nodig in slaap te vallen (vooral veel kletsen 😅), maar word s ochtends gewoon normale tijd wakker. Meestal tussen 07:30 uur en 08:00 uur. ☺️! S nachts 1 keer tussen 05:00 uur / 06:00 uur even troosten. Super blij dat ze daarna nog in slaap valt!

één jaar geleden

Hoe gaat het nu na een week? :)

één jaar geleden

Reactie op MJLeeuwtje

Hoe gaat het nu na een week? :)
Leuk dat je het vraagt! Het gaat super goed. Ze valt weer sneller in slaap en slaapt weer uit s ochtends. Dus een hele tevreden en blije mama hier. 🥰😀