46 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Lorieee
Ik denk dat het wel zinvol kan zijn om dat als 'normaal' eten te introducer ...
Suiker is net zo slecht als roken en alcohol. En nog vele malen verslavend. Een desert aanbieden kan prima maar dan wel zonder suiker. Ik vind absoluut niet dat je het moet verbieden. Maar op deze leeftijd hebben kinderen geen suiker nodig dus waarom zou je het doen.
2 jaar geleden
Reactie op TMR26
Ik voel me weer de loedermoeder 😅 mijn kindje krijgt af en toe wel een hap ...
Roep het maar niet te hard 🤣🤣 je zit bijna je kind te vergiftigen of de dood in te jagen als ik het hierzo lees 🤣😭
2 jaar geleden
Reactie op TMR26
Hahahahahah hier nog zo een. Ik geniet er ook gewoon van om haar te zien smikkelen van dr boterham chocopasta of van dr hapje ijs 🤣🤣🤣
2 jaar geleden
Reactie op Liena003
Suiker is net zo slecht als roken en alcohol. En nog vele malen verslavend. ...
Snap je mening en waarom je het niet doet! Maar suiker is echter nooit nodig of gezond voor het lichaam. Het is niet dat ze het dalijk op 4 jarige leeftijd ineens wel nodig hebben.
En ik ben dan weer van mening dat als je nu een evenwichtig voedingspatroon maakt met ook af en toe iets lekkers erbij, dit minder ‘bijzonder’ is voor een kindje dan wanneer hij/zij op latere leeftijd zoiets pas voor het eerst mag. Ik denk dat ze het dan veel specialer vinden en dus ook meer van willen hebben
2 jaar geleden
Reactie op TMR26
Hahahahaha nou maar echt he! Voortaan alleen maar water en droog brood.
Haha dat is dan ook weer een beetje te veel van t goeie wahaha.
Veel mensen in mijn omgeving geven hun kinderen (ook eerste kindjes) dingen waarvan ze denken dat t gezond is want er staat immers baby op... Kijk naar de liga koekjes, pyjama papjes, baby yoghurt enz.
Als je goed leest zit vaak in de eerste regel al t woord suiker... Ik had net een pakje baby yoghurt van de Nestlé en daar stond dus als 2e ingrediënt suiker op.... kortom je hebt yoghurt met suiker en dan nog andere dingen om het zoet te maken. Dat zijn dingen waarvan ik denk oke waarom? Waarom hebben kinderen dit nodig? Mja er staat baby op dus bij veel ouders is dat de verkoopmodule oh hey het is gezond want t is voor baby's...
Dat zijn wel dingen waar wij heel veel op letten.
Zelfde discussie is vaak met zout. Oh t is hier bij t cb uit den boze dat je smeerkaas zou geven... Nou raad eens wat onze dochter heel sporadisch krijgt? Een lekkere boterham met smeerkaas! Hmmm 🤤 (nu ik dit type wil ik ook weer een boterham met lekker een laagje smeerkaas haha)
Hier heeft ze al een aantal keer boterhammen van mij gescoopt met smeerkaas of Pathé 😅 och als ze t lekker vind dan is t prima.
Rijstwafels zonder zout eet ze niet hier, t moet perse die met zeezout van de Jumbo zijn... Nou dikke prima voor n keer!
Chips daarin tegen vind ik dan wel weer uit den boze op dit moment. Van de week was een vriendin op "raam bezoek" aangezien we corona hadden. Haar zoontje van net n jaar loopt hier door de tuin met een uitdeelzakje chips... Hij krijgt iedere dag een zakje want anders is ie mopperig? Ja vind je t gek🙈 maargoed dat is haar manier en niet die van mij 😉
Of je je kind nu wel of geen toegevoegde suikers geeft, t is en blijft jouw kindje en jij doet wat jij goed vind voor je mini me!
🥰
2 jaar geleden
Reactie op shauny1ebaby
Snap je mening en waarom je het niet doet! Maar suiker is echter nooit nodi ...
dit ook, ons kindje gaat veel om met wat oudere kindjes van onze vrienden.. die krijgen dan allemaal een ijsje/koekje etc.. en hij mag dan niet? dat vind ik een rotsignaal.. hij mag ook zeker niet een hele maar wel een stukje
2 jaar geleden
Reactie op TMR26
Hahahahaha nou maar echt he! Voortaan alleen maar water en droog brood.
🤣🤣🤣 wel volkorenbrood he
2 jaar geleden
🤣🤣🤣 wel volkorenbrood he
Mijn dochtertje heeft zojuist als toetje een stukje aardbeienvlaai gehad hahaha
2 jaar geleden
Reactie op shauny1ebaby
Mijn dochtertje heeft zojuist als toetje een stukje aardbeienvlaai gehad ha ...
Oooo nee dat kan niet he 🥴😜
2 jaar geleden
Voor mij zit het in balans. Over het algemeen eten we gewoon gezond. Veel groentes. Er gaat eigenlijk nog geen zoet op het brood omdat boter echt nog goed genoeg is (meer mijn eigen gemak ivm geklieder - loedermoeder). Maar laatst aten wij een raketje met 38 graden, dan mag hij echt een likje. En als wij friet eten mag hij een patatje in de mayo gedipt. Dat is naast zijn gewone eten.
Ik vind een gezonde balans met eten belangrijk. Dat betekent grotendeels gezond en af en toe snoepen. Ook nu al. Want wat geniet ik van eten. En ik zie hem nu ook al genieten van zijn “chips” of een keer een baby koekje
2 jaar geleden
Reactie op Lorieee
Ik denk dat het wel zinvol kan zijn om dat als 'normaal' eten te introducer ...
Hier krijgen ze altijd een toetje, of ze nu wel of niet goed gegeten hebben: eigenlijk altijd Griekse yoghurt met fruit. Als ze slecht eten geef ik er soms een banaan bij/doorheen. Mijn 2jarige heeft maanden en maanden geen groente willen eten gaat nu voorzichtig toch aan haar boontjes en broccoli e.d. proeven 👍
2 jaar geleden
Reactie op Liess91
Papa’s zijn anders🤣 Hier op papadag gaat het ook wat anders als normaal en ...
Dat heb ik ook met mijn man😂
2 jaar geleden
Reactie op TMR26
Dus dit is niet de bedoeling? 😉😉🤣
Haha tuurlijk wel 😝! Houd ze lekker wakker 😂😂
2 jaar geleden
Reactie op TMR26
Dus dit is niet de bedoeling? 😉😉🤣
Alleen 1 in de ochtend om op te staan, ik doe het meestal in de fles 😜🤣
2 jaar geleden
Reactie op TMR26
Niet druk om maken. Bij onze oudste dochter wilde ik haar ook geen suiker geven. Nu is ze 4 en vindt jam lekker, chocolade en snoepjes.
Onze jongste dochter (10mnd) zit nu bij alles te bietsen. Het lukt mij nu echt niet om haar zo lang geen suiker te geven hoor!
Ik heb liever dat ze weten dat ze met mate zoetigheid mogen eten, dan dat ik alles verbied en het later stiekem gaat.