46 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Liena003
Suiker is net zo slecht als roken en alcohol. En nog vele malen verslavend. ...
Ieder lichaam heeft een bepaalde mate van suiker nodig. Suiker is namelijk energie/brandstof voor je lichaam. In fruit zit ook suiker. Natuurlijk geven we ons kind en onszelf 'gezonde suikers' in de vorm van fruit of groenten. Zelfs in bepaalde groenten zit namelijk suiker. Ons lichaam heeft geen sensor om, op het moment dat er een suiker binnen komt, te bepalen of het een 'goede' of 'slechte' suiker is. Je lichaam behandelt elke suiker hetzelfde. Pas als je teveel suiker gaat eten, ontstaan er problemen. Maarja, dat hebben we met alles wat teveel is he.
Nogmaals, tuurlijk kies je voor de niet kunstmatige suikers om je kindje te geven.
Maar zodra een kind op een bepaalde leeftijd wel doorheeft wat suiker is en hij het bijvoorbeeld alleen maar tijdens een feestje of verjaardag krijgt dan ga je het ongezonde in de hand werken. Voor je kind blijft het dan een soort verboden vrucht, hij gaat compleet los op een verjaardag en op latere leeftijd zal hij het ergens stiekem proberen te doen met alle andere gevolgen van dien. Probeer jezelf maar eens dingen te ontzeggen. Juist dan blijft het naar je lonken. Als je iets niet 'verbied' is er makkelijker mee om te gaan, straks ook voor je kind. Ik kan er namelijk ook veel makkelijker vanaf blijven als ik weet dat ik het wel in huis heb en er iets van kan pakken als ik er gewoon zin in heb. Zodra je jezelf restricties oplegt, ga je een verstoorde relatie met voeding ontwikkelen waardoor je vreetbuien en allerlei andere mogelijke gevolgen in de hand werken.
Met voeding geldt:balans!
Ookal weten ze nu niet wat suiker is. Hij krijgt hier soms een klein beetje en dan is het ook prima. Liever een gezonde relatie met suiker dan een mogelijke ongezonde relatie met voeding op latere leeftijd. En ook hierin geldt dat je je kind daarin moet onderwijzen zodra ze het begrijpen..
Iedereen doet het op zijn eigen manier.
2 jaar geleden
Reactie op kkeller
Mensen hebben koolhydraten nodig. Daar zit energie in. En suikers zijn inde ...
Dat begrijp ik, maar suikers compleet vermijden is een uitdaging. Kijk maar eens op verpakkingen wat er onder de koolhydraten staat. Fruit en groente zijn ook suikers, ga je daar ook mee stoppen dan? Suikers an sich met mate zijn niet zozeer slecht of zo verslavend als drugs en alcohol wat hieronder staat. Dat is de strekking van het verhaal. Iedere ouder gaat daar op zijn manier mee om en als ouder heb je de taak om je kind daar ook in te onderwijzen op latere leeftijd
2 jaar geleden
Reactie op Jacqvloenen
Vandaag zijn cakesmasch thuis gedaan! Zijn eerste taartje馃槣馃き馃槏
Zo te zien vond hij het wel leuk 馃槀