17 Reacties

één jaar geleden

Ik zou dan aanraden om achter de hangende gordijnen nog (verduisterende) rolgordijnen te doen. Zo had ik het vroeger ook op m'n kamer. Wij hebben nu rolluiken en enkel het rolluik dicht doen is voldoen de de kamer helemaal donker te maken. Ik vind het ideaal, maar dat wel erg prijzig.

één jaar geleden

Bij Hema heb je goede verduistering

één jaar geleden

Ik heb ook verduisterend van Ikea. Vind ze heel mooi maar vond er inderdaad ook nog teveel licht doorkomen. Heb nu van de action ook verduisterende, maar licht van gewicht, gordijnen gekocht en er achter gehangen. Ik heb dat gedaan door er haakjes in te doen en die weer te haken aan de gordijnen van Ikea aan de binnenkant.

één jaar geleden

Ja misschien toch rolgordijnen proberen? Wij hebben verduisterende van veneta maar komt alsnog boven onder en aan de zijkanten lichtdoor. Verder niks maar denk eerder dat je dan op zoiets uitkomt of rolluiken

één jaar geleden

Niet helemaal waar je om vraagt maar wij hebben nu gewoon vuilniszakken voor de ramen zitten. We hebben een huurhuis en bij een koophuis willen we goede verduisterende gordijnen. Aam de andere kant voor nu zou het al kunnen helpen om gewoon de ramen af te plakken 🙈 Groetjes

één jaar geleden

Niet helemaal waar je om vraagt maar wij hebben nu gewoon vuilniszakken voo ...
Ik heb er verder niet na gegoogled ofso. Maar vind je dat niet eng ivm hitte en ramen die dan knappen? Ik weet niet of het kan hoor maar het lijkt me dat het zo warm word.

één jaar geleden

Ik heb van de hema gordijnen die wit gecoat zijn aan de buitenkant! Verduisterend 100% en zonafwerend. Weet de naam niet meer maar kun je in de winkel even checken :)

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ik heb er verder niet na gegoogled ofso. Maar vind je dat niet eng ivm hitt ...
Kamer van onze dochter wordt wel warm maar staat niet op de zon kant. Ik wist het niet dat ramen daardoor konden knappen eigenlijk. Maar bij ons is er alleen schaduw aan haar kan van het huis

één jaar geleden

Reactie op kkeller

Ik heb ook verduisterend van Ikea. Vind ze heel mooi maar vond er inderdaad ...
Bij ons lijkt het erop of het meer aan de bovenkant en zijkant doorkomt dan echt door het gordijn zelf zeg maar..

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Ik heb van de hema gordijnen die wit gecoat zijn aan de buitenkant! Verduis ...
Interessant! Ik ga even googlen!

één jaar geleden

Kamer van onze dochter wordt wel warm maar staat niet op de zon kant. Ik wi ...
Ja dat kan wel door de hitte ooit ergens gelezen vaak een ruimte er tussen is wel zo prettig heb je ook altijd met rolgordijnen of plissé maar je zal niet de enige zijn en misschien niet met volle zon er op

één jaar geleden

ik kreeg als tip niet 1 gordijn maar 2 gordijnen te hangen, dus 1 links en rechts ipv 1 groot omdat ze zo minder licht doorlaten aan de zijnkant, en best ook tot op de grond zodat langs daar ook geen licht kan ontsnappen

één jaar geleden

Reactie op Stof

ik kreeg als tip niet 1 gordijn maar 2 gordijnen te hangen, dus 1 links en ...
Nouja hier hebben we dat dus en precies waar ze in het midden sluiten heb je soms ook een licht strook ...

één jaar geleden

Reactie op Stof

ik kreeg als tip niet 1 gordijn maar 2 gordijnen te hangen, dus 1 links en ...
Dit hebben wij dus ook, maar nog steeds veel licht erdoor helaas aan de zijkant en bovenkant.

één jaar geleden

Hier een voorbeeld wat ik bedoel

één jaar geleden

Hangt de gordijnrail in het kozijn? Ik kan het niet helemaal goed zien, maar daar komt wel een hele grote rand licht langs inderdaad. Wij hebben hem aan het plafond hangen (hebben geen sierrand, zoals ik bij jullie lijk te zien). daardoor is het randje een stuk kleiner. Helemaal weg is dat nooit, natuurlijk. Een extra rolgordijn zou dit probleem verhelpen, zou ik zeggen zonder dat je aan je huidige gordijnen hoeft te gaan sleutelen. Zelf hebben we verduisterende gordijnen van Leen bakker. Die zijn prima qua verduistering. Het is niet pikzwart als het licht is, maar wel prettig donker. Als je ze koopt/bestelt kun je het beste altijd een aantal centimeter extra in de breedte bestellen, zodat je voldoende ruimte aan de randen en in het midden hebt zodat de aansluiting altijd goed is. Het aantal cm dat wordt geadviseerd staat wel op de site van Leen Bakker, maar vast ook wel op andere sites. Succes!