20 Reacties

2 jaar geleden

En ijzer ? Als je hb laag is ben je niet vooruit te branden.

2 jaar geleden

Dat is een goeie... ik weet mijn ijzer niet. De assistente van de huisarts gaf aan dat ik het eerst maar eens een paar weken moest aankijken en daarna wellicht als het nog steeds zo is bloedonderzoek. Misschien toch maar eens op aandringen...

2 jaar geleden

Hai! Ik zou op een bloedonderzoek aandringen en dan vooral je ijzer en je vitamine b. Good luck!

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Bloedonderzoek gedaan alles was goed 🤷‍♀️

2 jaar geleden

@babygirl1809 ergens fijn dat alles goed is... maar die vermoeidheid is frustrerend he.

2 jaar geleden

Ik raad je dit aan! Heeft mij heel erg geholpen.

2 jaar geleden

Ik heb heel veel baat gehad bij een behandeling van een orthomoleculair deskundige.

2 jaar geleden

Reactie op Zoutje

@babygirl1809 ergens fijn dat alles goed is... maar die vermoeidheid is fru ...
Ja zeker omdat dan de vraag blijft hangen waar komt het dan in godsnaam vandaan? Ik heb soms geen eens energie om het huishouden nog te doen. Geniet wel van mn meisje en moeder zijn en van alle leuke dingen doen dus postnatale depressie lijkt het niet te zijn. Maar idd zoals je zegt erg frustrerend!

2 jaar geleden

Bij mij helpt floradix (voor ijzer) maar wat pas echt verbetering gaf was calcium /magnesium /zink, wat krulliebol ook aanraadt. Ik slik ook nog steeds het vitamine complex dat ik tijdens de zwangerschap gebruikte, omdat ik borstvoeding geef.

2 jaar geleden

Heb hetzelfde. Ik gooi het eigenlijk op de hooikoorts. Weetniet of je hooikoorts hebt?

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Alleen heb ik er ook nog hele stramme handen en voeten bij. Dinsdag bloedprikken om dingen uit te sluiten

2 jaar geleden

@mariamaria93, ja heb wel hooikoorts maar ben daar nooit echt zo moe van... tzou wellicht er mee te maken kunnen hebben. @molly87, wat rot! Hopelijk leidt het onderzoek tot antwoorden en kun je er iets aan doen.

2 jaar geleden

Schildklier? Dat was het bij mij. En behoorlijk ook!

2 jaar geleden

@anouksurf wat voor klachten had je nog meer?

2 jaar geleden

Reactie op Zoutje

Dat is een goeie... ik weet mijn ijzer niet. De assistente van de huisarts ...
Same here. Ik kon mijn ijzer gewoon via een vingerprikje laten testen, direct uitslag. Het is de moeite waard nog een te vragen dus.

2 jaar geleden

Ik kreeg dan wel weer van de arts het advies om niet zomaar vitamines te slikken want te veel werkt averechts. Ik heb altijd geleerd dat je dit dan weer uitplast maar ja..

2 jaar geleden

Ik heb ook bloed laten onderzoeken, mijn vitamine D was veel te laag, dus moet daar nu een booster van slikken (hele hoge dosis) zodat de waarde weer normaal wordt. Het is sowieso goed om te kijken of een bloedwaarde afwijkt, zoals ijzer/schildklier of vitamines

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Ik kreeg dan wel weer van de arts het advies om niet zomaar vitamines te sl ...
Los van het uit plassen is het sowieso niet goed om zomaar te slikken. Je moet vooral ook kijken of je ge oeg stoffen hebt om de vitamines daadwerkelijk op te nemen. Het beste kun je eerst dit laten onderzoeken en daarop pas je vitamines

2 jaar geleden

Reactie op Zoutje

@anouksurf wat voor klachten had je nog meer?
Heel moe. Maar anders moe dan even nachtje slecht slapen. Andere gemoedstoestand, wat meer down en weinig zin in dingen (dat is erg uitzonderlijk), ook kwam ik in heel korte tijd best wat aan. In mijn geval mocht dat ook wel, maar in 2 weken toch raar. Uhm wat nog meer, oja broze nagels, onder m'n ogen was het dikker, zere spieren en gewrichten terwijl niet geks had gedaan. Nou was mijn schildklier echt heeel traag. Maar het komt veel voor in eerste jaar bij vrouwen na een zwangerschap en kan zich weer herstellen. Eventueel kleine moeite om even te laten testen? Incl de vit B12, vit D en ook ijzer. Misschien is dat het niet, maar kan je het tenminste uitsluiten. Wel laten testen voordat je supplementen gaat slikken! Anders heb je kans op valse bloedwaarden. Ik voelde me overigens de eerste 6/7 maanden na bevalling prima, maar toen ik stopte met borstvoeding kwamen de klachten..

2 jaar geleden

Ijzer te kort? Heb ik zelf enorm last van en dan kan ik 10 uur slapen maar dan ben ik alsnog dood en dood moe