6 Reacties

één jaar geleden

Ik weet niet of je het al doet, maar hier helpt 'laatste keer' zeggen heel erg. Bijvoorbeeld ook bij rozijntjes, van te voren vraag ik hoeveel hij er wil/zeg ik hoeveel hij er mag, dan tel ik terwijl hij eet en zeg duidelijk laatste rozijntje dan is het klaar. Dan wordt er nog wel doorgevraagd/gezeurd, maar kan ik aardig makkelijk afkappen 🙃 Hoeft bij jou dochter natuurlijk niet zo te werken, maar wie weet 🤞🏻

één jaar geleden

Zo is onze zoon ook. Ook verslaafd aan rozijnen. Bij een "Nee" is het drama, op de grond gaan liggen en huilen. Bij ons helpt het om te zeggen "op" en dan maak ik ook het gebaar van "op". Dat is 1 van de weinige gebaren die hij wel snapt. Ik heb heel erg mn best gedaan om hem gebarentaal te leren, om deze lastige tijd te overbruggen. Maar hij is erg druk van karakter en kijk vaak niet eens naar me, waardoor gebaren ook weinig zin heeft.😅

één jaar geleden

Heel erg herkenbaar. Als mijn zoontje iets wil wat niet mag dan wordt hij boos. En ook als hij me iets duidelijk wil maken en ik begrijp het niet, raakt hij gefrustreerd. Ik snap het, maar vermoeiend is het wel. Ik zeg wel vaak tegen hem, mama begrijpt niet wat je bedoelt. Dan lijkt het soms wat beter te gaan.

één jaar geleden

Ohh ja heel vermoeiend! Driftig is hij gelukkig niet zo snel maar hij zit wel de hele dag tegen me vast geplakt. Als ik even twee handen nodig heb en hem neerzet is het draaaamaaaa. Bij anderen totaal niet maar zodra ik weer in beeld kom is het mamaamaamaamaamaaamaaaa en alles is op een zeurende toon. Ook als ik hem vast heb is het nog niet steeds goed, dan wil hij van alles en blijft hij zeuren maar snap ik niet zo goed wat hij precies wil.

één jaar geleden

Heeel herkenbaar mijn zoontje is 20 maanden nu en vind het ook pittig. Continu inderdaad huilerig en zeurend om alles. Vandaag wilde hij een banaan na 20x aanwijzen. Ik geef hem die banaan heeft ie 10min geschreeuwd en gehuild. Nou geen idee waarom hij wilde toch echt die banaan dacht ik😂

één jaar geleden

Ja bij ons ook. Mijn dochter kan zich redelijk verwoorden alleen soms mag iets niet dan is het inderdaad drama. Maar goed ik blijf wel volhouden jammer dan. Kost gewoon veel energie. En soms helpt het door inderdaad ook gewoon te zeggen het is op! Als ik niet weet wat ze bedoelt dan til ik haar op en dan laat ik het aanwijzen. Ik moet wel zeggen vanaf het begin altijd wel gewoon gedaan wat ik moet doen. Ook al loopt ze achter me aan. En ze houd van boekjes dus veel boekjes met plaatjes en dan woordjes leren dat scheelt veel.