11 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk soja yoghurt. Je hebt ook andere plantaardige producten, misschien dat dat een optie voor je is?

2 jaar geleden

Alpro yoghurt? Ik ben zelf vegan en koop ook liefst geen melkproducten.

2 jaar geleden

Ik geef en neem zelf geen koemelkproducten. Ik ben allergisch voor koemelk en lactose intolerant, mijn dochter kreeg eczeem van koemelk. Ik ben zelf ook allergisch voor soja en veel mensen hebben dat dus ik doe meestal op basis van kokos. Wel geef ik soms een beetje geitenyoghurt aan mijn dochter en daar reageert ze wel prima op.

2 jaar geleden

De vegan varianten zijn inderdaad prima, maar houdt er rekening mee dat er heel vaak zout en behoorlijk wat suiker in zit. Zeker Alpro producten. Kokos en geitenmelk basis is ook erg smakelijk. Op sommige plekken kan je ook krijgen op basis van kamelenmelk, ook super lekker en heel gezond. Als je kindje nog bv of opvolgmelk krijgt, wat wel de aanrader is tot ongeveer 12 maanden, is het niet persé nodig om zuivelproducten aan te bieden. Bv of kv is dan het hoofdproduct wat ze binnen krijgen, wat gedurende de laatste maanden dan vaak wordt afgebouwd. Babys gaan vanzelf meer vaste voeding en minder bv/kv vragen. Maar ze krijgen dan via bv/kv voldoende zuivel binnen.

2 jaar geleden

Hi! Wij geven schapenyoghurt.. dat eet ik zelf ook vanwege allergie. Dat vindt hij lekker ☺️. We kiezen bewust niet voor soya, dat is een fyto oestrogeen, dus vrouwelijk hormoon. Opzich niet erg maar verstoort de eigen hormoonbalans en kan zeker bij jongetjes (indien veel gegeven) bijvoorbeeld leiden tot borstvoeding. Kokos is ook een idee maar ik koop zelf dus schapenyoghurt en ik heb flesvoeding voor nood van geit.

2 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Hi! Wij geven schapenyoghurt.. dat eet ik zelf ook vanwege allergie. Dat vi ...
Ah top!! Ik ga daar even naar kijken. Ik wist dat niet van die hormonen! Weer wat geleerd. Ik wilde wel inderdaad indien nodig ook flesvoeding geven van geit omdat ik had begrepen dat dat het dichtste bij moedermelk komt

2 jaar geleden

Reactie op ROF

De vegan varianten zijn inderdaad prima, maar houdt er rekening mee dat er ...
Hij krijgt inderdaad nog borstvoeding, vanuit t consultatiebureau zei ze dat ik yoghurt kon gaan geven. Ik wilde dit niet dus vandaar dat ik opzoek ben naar iets anders, dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Ah top!! Ik ga daar even naar kijken. Ik wist dat niet van die hormonen! We ...
Dat van die hormonen is niet waar. Op de instragrampagina van lobke faasen (vegan diëtiste) kun je daar meer over lezen. Alpro heeft ook ongezoete soja yoghurt en melk. Ook huismerken hebben vaak een ongezoete variant.

2 jaar geleden

Dat van die hormonen is niet waar. Op de instragrampagina van lobke faasen ...
Eeh jawel.. dat is wel waar en dat kan verstoren maar niet iedereen reageert erop. Het is alleen veel breder dan alleen soya ☺️.

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Ah top!! Ik ga daar even naar kijken. Ik wist dat niet van die hormonen! We ...
Begreep ik ook.. we hebben het nog niet gegeven omdat het niet nodig was. Ik wil morgen even geitenmelk halen om een keer wat pap te maken maar hij is bijna 7 maanden, weet niet hoe oud jouw kleintje is ☺️ maar misschien ook interessant om eens te proberen..

2 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Eeh jawel.. dat is wel waar en dat kan verstoren maar niet iedereen reageer ...
Om er geen welles-nietes van te maken: soja producten kunnen gewoon in normale hoeveelheden gegeten en gedronken worden. Tenzij je een allergie hebt natuurlijk, maar dat geldt lang niet voor iedereen.