24 Reacties

één jaar geleden

prima eetschema, vraag eens aan hun waar ze de info vandaan hebben? mijn zoon eet ook zoveel en cb zei dat het prima was!

één jaar geleden

Mijn dochter heeft het zelfde eetschema, volgens dagverblijf en cb prima voor haar leeftijd

één jaar geleden

Jorrit eet hetzelfde. En mag juist wel wat aankomen volgens de curve. Echt niks mis mee hoor …

één jaar geleden

Wat een heerlijke eter! Lijkt mij niks mee! Onze dochter (we noemen haar liefkozend ‘bunkertje of hol vat’) zit op de -2 lijn en is 16mnden en draagt maatje 80. Zij eet als volgt: 07.00 3 boterhammen 09.00 fruit 12.00 2 of 3 boterhammen 16.00 groenten/fruitsnack of yoghurt 17.30 warm eten met de pot mee: 200gr + een danoontje 18.30 120ml warme verse melk Ze speelt zich gek: rennen en klimmen. Slaapt onwijs goed. Ze is super vrolijk. Op sommige dagen eet ze minder en sommige dagen echt meer (tussendoor een koekje of knijpfruitje bovenop bovenstaande programma) Ze geeft dit zelf aan. Ik ben er juist trots op. Mijn neefje eet niks en daar moet je met pijn en moeite wat brood in proppen (3jr). Dus geniet ervan en volg je moederhart!

één jaar geleden

Hij heet net als mijn zoontje en de KDV heeft nooit tegen mij gezegd dat hij ‘ te veel ‘ zou eten.. wat een rare uitspraak ook, het is een kind als die wil eten eet hij en wij moeten ervoor zorgen dat we gezonde opties geven, punt! en zoals ik het lees doe je dat!! wat een gevarieerd en mooie opties bied jij aan! niets van aan trekken en lekker laten gaan!

één jaar geleden

Hier eet ze dat ongeveer ook en zij is kleiner zelfs. Houden ze zich aan hoe jij het doet of geven ze hem zelf meer?

één jaar geleden

Dit lijkt me een top schema! Ik zou willen dat mijn kind dit at. Laat je niks wijsmaken.

één jaar geleden

Reactie op Zij1989

prima eetschema, vraag eens aan hun waar ze de info vandaan hebben? mijn zo ...
Ja hè.. ja vergeleken andere kindjes op z’n groep. En omdat hij dus continu eten eten eten zegt maar dit zegt hij ook als die gewoon een beetje moe is en aandacht wilt

één jaar geleden

Reactie op AnoniemvM

Wat een heerlijke eter! Lijkt mij niks mee! Onze dochter (we noemen haar l ...
Dankjewel voor je bericht. Idd ik was juist ook zo trots op hem hoe goed die eet en hij eet alles etc dan word je toch weer onzeker hè

één jaar geleden

Reactie op -Pip-

Hier eet ze dat ongeveer ook en zij is kleiner zelfs. Houden ze zich aan h ...
Ze geven hem zelfs meer.. in de middag warme melk wat hij niet meer krijgt overigs heb ik dat al aangegeven maar goed. En hij krijgt daar andere producten als thuis zoals smeerkaas etc. Misschien vind ie dat zo lekker dat ie meer wilt daar😂

één jaar geleden

Reactie op Didisisi

Hij heet net als mijn zoontje en de KDV heeft nooit tegen mij gezegd dat hi ...
Dankjewel! Idd zeker omdat hij goed groeit en altijd vrolijk speelt etc dat is het belangrijkste uiteindelijk d

één jaar geleden

Hier hetzelfde en soms nog meer. Ik heb ooit ergens gelezen dat het sowieso de eerste 2 jaar niet uitmaakt omdat ze zooo ontzettend groeien en ontwikkelen (wel gezond natuurlijk)

één jaar geleden

Klinkt echt niet gek hoor!

één jaar geleden

Hier ongeveer precies hetzelfde! Lekker laten eten..

één jaar geleden

Hier een vergelijkbare hoeveelheid! Dochter van bijna 17 maanden is wel wat kleiner, maar zit ook op de bovenste lijn qua gewicht. Ik krijg ook wel eens opmerkingen over hoeveel ze eet en ben wel eens bang dat ze later overgewicht krijgt. Maar aan de andere kant is ze ook super actief en vrolijk en ben ik blij dat ze zoveel lust en goed eet.

één jaar geleden

Klinkt heel normaal! Hier eet ze vergelijkbaar en dan soms met een (of soms twee) fles van ca 200 extra 😅. We doen wel maar 2 scheppen in de fles trouwens. Op de opvang zit ze ook heel enthousiast naar het eten van anderen te wijzen en gilt ze als een malle als er iets eetbaars in zicht komt. Wees blij dat hij lekker eet ipv sommige moeilijke eters, zou ik zeggen. Ze bewegen ook steeds meer dus niet gek dat ze veel smikkelen!

één jaar geleden

Niks mis mee. Mijn zoon is ook een goede eter. Nu 16,5 maanden en eet het volgende: 7.45 uur: 1 boterham met boter en water of melk 10.00 uur: fruit - 1 appel, 1 banaan, 1 kiwi en soms wat druiven extra of een combi dat hij van alles wat heeft 12.00 uur of na slaapje: 1 of 2 boterhammen met pindakaas 16.00 uur: weer iets van fruit. Evt nog een cracker 18.00 uur: met de pot mee eten of nog weer een boterham. Yoghurt Hij krijgt de hele dag door water aangeboden

één jaar geleden

Hier het zelfde hoor! Prima schema

één jaar geleden

Lijkt mij niet gewoon een prima menu

één jaar geleden

Mijn dochter zegt ook de hele dag eten, samen met appel een van haar eerste woordjes. Ze is er ook gek op en heeft geen geduld als ik eten aan het klaarmaken ben. Op het kdv krijgt ze meer brood dan thuis. Ze stoppen daar bij 2.5 snee omdat ze het wel genoeg vinden, maar complimenteren juist dat ze zo lekker eet. Thuis geef ik wat minder brood en wat meer voedzame tussendoortjes naast fruit, zoals bananenbrood, zelfgebakken haverkoekjes of groentepannenkoekjes. Vooral van genieten, het kan ook maar zo omslaan in een kieskeurige eter in de peuterpuberteit ;)