13 Reacties

één jaar geleden

mijn 1e kindje was 1,5 toen de 2e geboren werd Uit angst dat ze wakker zou worden heb ik de eerste 2 maanden beneden geslapen met de baby. Achteraf gezien was het denk ik niet nodig geweest na 2 maanden werd ze minder vaak wakker en legde ik haar gewoon op dezelfde verdieping ( de eerste paar dagen werd de oudste wel wakker en na een paar minuten viel ze gewoon zelf weer in slaap ). Ze wennen er best snel aan en ik moet zeggen mijn oudste is ook een lichte slaper maar is er nu ook wel aan gewend dat haar zusje savonds soms gewoon huilt of wakker word. Vooral niet teveel zorgen om maken alles went uiteindelijk wel!

één jaar geleden

Hier zoontje van 1 deze maand 2 Dochter van 3 deze maand 4 En nog een dochter 7 jaar nu een 4 kindje onderweg en mijn jongste snapt er niks van de mijn middelste is zo benieuwd: en ons oudste is er eigelijk niet erg blij mee weer pampers weer veel geween ze helpt ook heel veel met alles Maar het is lekker druk ze slapen allemaal boven (eigen kamer ) wij slapen beneden en oudste slaapt waneer ze wil geen uur ons 2 jongste kinderen slapen om 9u onze zoon van 1 half die krijg nog 1 fles per nacht we zetten hem klaar en naast zijn bedje zo dat we niet zelf wakker moeten worden mijn kinderen horen dus ook de baby niet aangezien hij/ zij bij ons lig de eerste 6 maanden erna pas naar boven bij de anderen kindjes

één jaar geleden

Wij ook zoontje van september en half juli is dochter geboren. We slapen nu met zn alles op grote kamer (ze is in buitenland geboren en we verblijven nu in ons huis in buitenland vanwege werk, vandaar 1 grote kamer) zoontje is nog geen 1 nacht wakker geworden van haar. Nou huilt ze niet tot amper dus misschien is niet heel goed voorbeeld.

één jaar geleden

Onze dochter van september '21 werd de eerste nachten wakker van haar broertje (mei '23). We slapen in aangrenzende kamers. Ze hebben toen een dikke week samen geweend, nadien was het plots gedaan. Ze leeft wel nog steeds erg mee als hij overdag weent. Het zoontje had enorme krampen dus het huilen ging wel door merg en been

één jaar geleden

Ons zoontje was dik 1,5 toen onze baby kwam. Onze slaapkamer is naast die van ons oudste zoontje, maar hij is nooit wakker geworden van het gehuil van de baby! Ik was daar van tevoren ook bang voor maar daar slapen ze toch echt doorheen. Misschien was onze oudste het ook wel gewend door het slapen op het kinderdagverblijf

één jaar geleden

Hier 2de op komst in september. We zullen proberen met 3 op 1 kamer te slapen (grote broer, kleine zus en ik). Dit omdat de co-sleeper niet past op onze kamer. Kben wel benieuwd hoe dat zal verlopen... De berichtjes hierboven zijn alvast geruststellend 🙂.

één jaar geleden

Ons zoontje van 2 wordt alleen wakker als ons dochtertje ( mei 2023) rond 5/6u huilt. Hij zit dan in zijn lichte slaap. Vaak lukt het hem wel om verder te slapen.

één jaar geleden

Hier slaapt ze erdoorheen. Zelfs nu met zijn vieren in de caravan. We hebben wel white noise aan voor de zekerheid.

één jaar geleden

Dit was toentertijd ook mijn grote angst maar die peuters slapen er keihard doorheen😬

één jaar geleden

De eerste 2/3 weken werd hij ook wel eens wakker van de baby maar inmiddels slaapt hij er gewoon doorheen.

één jaar geleden

Ons meisje wordt volgende maand 2 jaar en ons zoontje is 3 maanden. In het begin werd ons meisje wel wakker van het gehuil van ons zoontje. Nu gaat het eigenlijk goed. Ze maken elkaar niet meer wakker.

één jaar geleden

Stijn was 20 maanden (precies) toen Robin geboren werd. Stijn slaapt overal doorheen maar ook gewoon door ons lawaai. Ik denk dat het ook aan het kindje ligt. Wat is jou kindje gewend qua geluid? Wij zijn vanaf het begin niet heel stil ofzo. Praten boven gewoon bijvoorbeeld. Kan ook stofzuigen boven als de kinderen slapen 😃

één jaar geleden

Reactie op rosak

Stijn was 20 maanden (precies) toen Robin geboren werd. Stijn slaapt overal ...
Wij zijn wel stil denk ik 🙈 boven zachtjes praten, niet de wc doorspoelen. Maar hij heeft bijvoorbeeld wel met oud en nieuw door het vuurwerk heengeslapen. Het is meer dan hij vooral in de ochtend wel licht slaapt vanaf een uurtje of 5:30. Terwijl hij dan nog prima tot 7 zou kunnen slapen maar als wij dan geluid maken is hij wel wakker 🥺