16 Reacties

2 jaar geleden

Misschien dat ze last heeft van een boertje of scheetje dat vast zit? Ik draai soms voor de zekerheid met de beentjes van mijn kindje of klop op z'n rug zodra hij wakker wordt om dat in ieder geval uit te sluiten. Ook hebben wij het bedje wat scheef staan hiervoor. Zou ze toch nog honger hebben? Mijn zoontje wordt iedere keer wakker zodra ik hem weg leg, als hij nog honger heeft. Ze zijn nu natuurlijk ook volop in ontwikkeling, dus misschien tijdelijk wat meer honger? Misschien heeft ze meer nabijheid nodig? Bij jullie op de kamer slapen? Als jullie dat niet al doen. Ze krijgen nu natuurlijk meer een besef dat je weg kunt gaan en niet meer terug kunt komen, wat beangstigend kan zijn. Zou je nog eens kunnen testen of het uitmaakt of je haar eerder of later naar bed doet? Ik dacht: jullie zouden ook nog eens een nachtlampje kunnen proberen? Als je dat niet al hebt. Wie weet vindt ze het donker vervelend? Of white noise? Qua terugleggen wacht ik geregeld +/-20 min. totdat hij zucht en in z'n diepe slaap komt, 5 min. later kan ik hem dan wegleggen. Ik hoop dat jullie snel iets verlichting krijgen! En welterusten!♥️

2 jaar geleden

Lijkt heel erg op mn dochter... verlatingsangst lijkt het heel erg op. Als ik haar wegleg niks aan de hand loop ik weg dan ook meteen krijsen. Ik heb een nieuw white noise apparaatje gekocht die continue afspeelt. Daarbij zodra ze huilt ga ik meteen naar dr toe zodat ze weet dat ze op me kunt vertrouwen. Ik troost haar in bed tenzij ze overstuur huilt dan laat ik haar uithuilen bij mij. Ik laat haar niet op me in slaap vallen omdat ze anders helemaal overstuur is als ze vervolgens dan alleen in haar bedje wakker wordt. Ze valt dus in slaap in haar bedje en als het haar nu niet alleen lukt doe ik het weer op de oude manier: handje op der buik tot ze slaapt en dan de kamer verlaten. Nu heeft ze toevallig vannacht weer een keer doorgeslapen sinds 2 weken. Tis erg pittig, maar tis een fase ben ik bang.

2 jaar geleden

Oh hallo wij hebben dit ook heel lang gehad en soms nog wat dagen geen idee wat het was. Niks is goed we konden haar alleen uit bed halen even mee lopen en soms maar weer een fles. Het is echt vermoeiend. Verder niet echt tips. Verder geen oorontsteking dan? Dat is hier namelijk ook even geweest je merkt het gauw genoeg als je even de oren gaat doen. Succes inidergeval

2 jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Misschien dat ze last heeft van een boertje of scheetje dat vast zit? Ik dr ...
Je zou ook nog een slaaptunnel of nunki lakentje van Fedde en Kees kunnen gebruiken voor de geborgenheid. Of haar met een gewoon lakentje strak instoppen. Wie weet helpt het 🤞🏻 Ons zoontje geeft het wel meer rust, ging daarna ook iets beter slapen

2 jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Je zou ook nog een slaaptunnel of nunki lakentje van Fedde en Kees kunnen g ...
Dat nunki lakentje heeft hier tot 3 nachten geleden lang geholpen, nu moet ze hem niet meer haha. Ze wordt echt boos als ik haar erondere leg 🤣

2 jaar geleden

Wat vervelend! Wij hebben slaaptipsvoorbabys ingeschakeld, telefonisch consult was al genoeg. En een slaaptunnel was hier ook de uitkomst.

2 jaar geleden

Hier ook sinds 2 weken. Doet ze dit al lang ? Of is dit ook sinds kort ?? Ik zie wel dat ze nu midden in sprong 7 zit en hoop dat dit een fase is. Het is echt slopend hè ? Ik weet hoe je je voelt !

2 jaar geleden

Alsof ik hier lees over mijn zoon van 10 maanden oud! Wat fijn herkenning te lezen, en wat is het zwaar soms dan he! Sterkte!!

2 jaar geleden

Het kan ook bij sprong 7 horen. Hier ook al een paar weken erg veel moeite met naar bed brengen. Hier hielp het enigzins om haar zo vrolijk mogelijk naar haar slaapkamer te krijgen, gek doen, speelgoed mee tijdens het omkleden. En anders haar weer even uit bed halen, naar beneden en na 15 min opnieuw proberen. Lieten haar soms ook even een paar minuten huilen hoor en vaak ging ze dan alsnog slapen. Vd week ook 3 nachten dat ze veel wakker was, alleen maar bij ons willen zijn. We wilden net weer de 'nachtdienst' inzetten, maar nu weer goede nachten. Dus hoop dat het bij jullie ook een fase is die snel voorbij gaat!

2 jaar geleden

Wij hadden ook heftige nachten. Niet ieder uur wakker, maar wel meerdere keren per nacht. En dan wekenlang. In slaap vallen ook altijd drama - terwijl dat tot 7 maanden heel goed ging. In je armen is het goed, maar zelfs na een halfuur wiegen moet je niet proberen haar in haar ledikant te leggen. Wel op ons bed, daar sliep ze prima. Zodra we haar daar heel even op legden, viel ze in slaap. En dan sliep ze zowaar door. Maar daar mag ze natuurlijk niet alleen liggen. Want dat is niet veilig. We hebben nu een vloerbed gemaakt. Als ze naar bed gaat, ligt een van ons naast haar. Tot ze tien minuten slaapt. Daarna gaan we weg. Ze slaapt nu zoo veel langer en dieper, en regelmatig de hele nacht door.. Stonden op het punt om slaap coach in te schakelen. Maar zijn nu tevreden dat dit werkt!

2 jaar geleden

Hier ook bijna 10 maanden drama.. vanaf de 8ste maanden ieder uur wakker, krijsen.. alleen met fles weer rustig te krijgen of wiegen tot we hem weer in zijn bedje wilden leggen.. en ineens slaapt hij de afgelopen 4 nachten geheel door.. is weer vrolijk overdag en is van 4 flessen naar 2 gegaan... en kan ineens stappen aan de gang en is mega snel met klimmen staan en kruipen. Heeft waarschijnlijk veel met ontwikkeling te maken.. succes!

2 jaar geleden

Reactie op Gaaabju

Hier ook bijna 10 maanden drama.. vanaf de 8ste maanden ieder uur wakker, k ...
Misschien dat het inderdaad wel te maken kan hebben met alle nieuwe ontwikkelingen die ze momenteel doormaakt. Want het is ook wel heel veel en heel snel hoe ze veranderen op deze leeftijd bedenk ik me nu. Dankjewel voor je reactie 🙏🌻

2 jaar geleden

Wat vervelend! Wij hebben slaaptipsvoorbabys ingeschakeld, telefonisch co ...
Bij onze waren de nachten ook vreselijk. Hij sliep ongeveer 3 maanden bij ons in bed. Begon altijd wel goed in zijn eigen bed maar vaak binnen een uur lang bij bij ons. En dan vaak heel onrustig, soms regelmatig huilen en heel soms klaarwakker voor zeker een uur waardoor we gaan wandelen. Na jouw bericht ook een consult gepland gisteren bij slaaptipvoorbabys. Kleine aanpassing in dagschema en methode om hem in eigen bed te laten liggen. En we zijn na 1 nacht al heel tevreden. Was nu 1x 50 min huilen, waarbij we een aantal keer langs zijn geweest. En 1x 25 min waarbij hij regelmatig ook poos stil was. Heeft de hele nacht in zijn eigen bed gelegen. Elke nacht zou het beetje beter moeten gaan, is nog wennen voor hem. Nu nacht twee in. Net was hij aan het huilen. En na 10 min was het klaar. Lijkt al weer een heel stuk beter dan gisteren. Al is de avond nog maar net begonnen. Maar was redelijk snel stil en in zijn eigen bed. Bedankt voor de tip!!

2 jaar geleden

Het klinkt heel vervelend maar je moet erdoorheen. Wij hadden dit precies zo, weken elk uur huilend wakker en alleen stil als ik haar op had gepakt. Zelfs mijn man wilde ze niet. En na 30 min in diepe slaap, legde je haar neer en zodra ze het matras voelde gingen de ogen wijd open en het geluid weer aan. En ineens na een paar week was het zo weer over. Ik dacht toen bij ons een combinatie van verlatingsangst, tanden en sprong. Wij hebben ook dentinox op tanden geprobeerd. Het is heel zwaar maar het gaat weer over (ookal wil je dat nu niet horen). Een gekke tip: bij ons doet de föhn op de overloop aan wonderen. Valt ze meestal weer in slaap!

2 jaar geleden

Wij leggen de kleine man bij ons in bed in dit soort perioden. Dan slaapt iedereen tenminste nog een beetje redelijk.

2 jaar geleden

Het klinkt heel vervelend maar je moet erdoorheen. Wij hadden dit precies z ...
Dan kun je toch beter een white noise apparaatje kopen?