10 Reacties
2 jaar geleden
Ja ik heb minder tijd voor ze, maar dit lijken ze te begrijpen. En mijn prioriteiten zijn verschoven. Ik let op dat ik niet te veel over mijn zoontje praat en ook interesse in hun toon. Maar je leeft toch ineens in een andere wereld. Ik zou nu ook wel graag vriendinnen willen hebben die in dezelfde fase zitten.
2 jaar geleden
Ik was degene zonder kinderen die altijd bij iedereen met kinderen langs ging. Maar nu ik zelf moeder ben merk ik dat het met een aantal vrienden met kinderen dus verwaterd, omdat ik niet meer even makkelijk langs kom op mijn vrije dag. Helaas komen ze ook niet allemaal mijn kant op. En de vrienden zonder kinderen zie ik ook wel iets minder, maar dat komt ook omdat we de weekenden zo vol zitten en soms ook even niets wil (niet alleen wij trouwens). Die vinden het ook allemaal heel leuk om ons zoontje te zien. Probeer er wel op te letten dat ik niet alleen over hem praat. En probeer ook soms even alleen met vriendinnen af te spreken.
Ik mis soms wel iemand die in dezelfde fase zit. Kinderen van vrienden zijn allemaal al ouder en ben de enige met een baby🙂
2 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Zomie.. Het is zo gek. Wij waren de enige zonder een kindje eigenlijk. Altijd overal op feest gegaan. Stonden altijd voor iedereen en voor alle feestjes (dus ook kinderfeestjes) klaar met best flinke cadeaus en nu komen ze nauwelijks hierheen. Er zijn er zelfs een heel aantal die niet eens op kraamvisite zijn gekomen. Heel vreemd. Zit je in dezelfde levensfase gaan vriendschappen alsnog voorbij… Ik heb me er maar bij neergelegd maat het voelde een beetje gemeen.
2 jaar geleden
Ik had nooit vriendinnen en nu ook nog steeds niet. Ik heb me man en me zoontje en 2 geweldige schoonzussen die zie ik ook als vriendinnen
2 jaar geleden
ja, zeker degenen die niet in de buurt wonen
ik ging graag met mn vriendinnen koken/wijntje in de stad/spontaan er op uit
maar dat kan nu niet zo makkelijk meer natuurlijk
en de vriendinnen waarmee ik dat deed doen dat nu met anderen
de vriendinnen met kids ben ik voor mn gevoel méér naar toegetrokken
2 jaar geleden
Reactie op Bougainville
ja, zeker degenen die niet in de buurt wonen
ik ging graag met mn vriendin ...
Inderdaad die wat verder weg wonen merk ik ook. Je kan niet meer makkelijk helemaal daarheen
2 jaar geleden
Reactie op EllaBabyNr1
Misschien toch een topic starten voor moeders om elkaar te vinden 😊
Goed idee, start maar! 😃 Hier wel nog oké met m'n vrienden die geen kinderen hebben maar merk inderdaad wel weinig interesse in ons zoontje, of toch minder dan ik had verwacht. Zou het sowieso superleuk vinden om andere mama's met kindjes van dezelfde leeftijd te leren kennen! 😊