56 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook een meisje dat steeds vroeger wakker is… Om 4.20 voor de eerste keer, luiertje gedaan maar is nu nog steeds wakker. Heb haar net flesje van 90ml gedaan en hoop dat ze nog even haar oogjes wil sluiten of tenminste nog eventjes stil wil zijn… Ik haal haar sowieso niet uit bed voor 8u, (uitgezonderd flesje geven) daar zijn we samen wel consequent in en we doen luiertje/flesje zonder al teveel licht in de kamer, meestal alleen telefoon lampje. We proberen haar ook in de “slaapmodus” te houden en niet teveel tegen haar te praten of prikkels te geven. Zoals nu heb ik flesje gedaan en dan ga ik alleen terug naar haar kamer als ze huilt. Soms hoor ik haar wel spelen met wen knuffel of is ze op haar buik gerold en maakt dan geluid maar vaak valt ze zelf weer in slaap als ze even heeft kunnen spoken. Rond 8u is er geen houden meer aan en is het wel tijd om echt op te staan 😃

2 jaar geleden

Ja hier ook precies hetzelfde. Slaapt smorgens tussen 09.15 en 10.00 ongeveer 30/40 min en om 1 uur weer 1,5 a 2 uur. Tussen half 7 en 7 naar bed. Al een hele lange tijd tussen 5 en half 6 wakker.... Vannacht ook rond half 3 al een keer vrolijk aan het spelen in bed voor ongeveer een uur 🙄. Nooit huilen eigenlijk maar vind het toch vervelend. Wil voor haarzelf graag dat ze goed slaapt.. en ik ben er zelf ook wakker door 😑

2 jaar geleden

Tot vorige week hadden wij dit ook. Geprobeerd vroeger neer te leggen hielp niet. Maar later neerleggen wel. Hij gaat nu rond half 8 en slaapt ineens tot half 7!

2 jaar geleden

Reactie op Wendy_vld

Tot vorige week hadden wij dit ook. Geprobeerd vroeger neer te leggen hielp ...
Mag ik vragen hoelang en hoelaat de dutjes overdag dan zijn?🙈 Ik was dit namelijk ook van plan!

2 jaar geleden

Hier ook, denk zelf dat het door de vroege zonsopkomst komt. Er komt ondanks rolluiken toch wel een spleet licht in de kamer. Heb haar ledikant nu in de inloopkast gezet. Donkerste plek in de kamer haha. Vanochtend om kwart over 6 wakker ipv kwart over 5. 😃

2 jaar geleden

Reactie op RLY

Mag ik vragen hoelang en hoelaat de dutjes overdag dan zijn?🙈 Ik was dit n ...
Hij gaat rond 10 u naar bed en slaapt dan ongeveer 1,5 tot 2 uur. Dan gaat hij rond 14.00 u weer en dan meestal maar een uurtje.

2 jaar geleden

Reactie op Wendy_vld

Hij gaat rond 10 u naar bed en slaapt dan ongeveer 1,5 tot 2 uur. Dan gaat ...
Half 10 bedoel ik. 10 u redt hij niet 😅

2 jaar geleden

Ja hier ook mijn dochter is bijna 9 maand en doet dat ook ineens rond half 6 6uur Ik laat haar meestal in de donkere slaapkamer gewoon liggen af en toe speentje soms valt ze wel in slaap en soms klaar wakker. Maar ik haal haar er niet voor 7 uit. Dus dan wacht ze gewoon..

2 jaar geleden

als mijn kindje vrolijk wakker wordt dan laat ik hem altijd liggen tot 7:30.

2 jaar geleden

Hier nog één die het ongeveer 2wk had.. flesje geven had geen zin, ze dronk het flesje wel leeg maar ze viel er niet van in slaap. Ze gaat nu iets later naar bed en dat lijkt te helpen

2 jaar geleden

Zo herkenbaar, hier ook standaard tussen 5 en 6 wakker. Dan rond 9.00 vaak 45 min tot uurtje en dan smiddags vaak nog tijdens het wandelen uurtje (in bed wil hij smiddags niet slapen zet het op gillen) en dan 18.30 is hij echt moe en slaapt dan tot 5/6 uur. Nu aan het proberen om het te rekken naar 19.00/19.30 maar hij valt gewoon in slaap of wordt heel huilig. Fijn dat hij de nacht goed door slaapt begrijp me niet verkeerd maar als ik avonddienst heb en om 00.00 in bed lig zijn het korte nachten

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Hij wordt vrolijk wakker maar zet na een half uur op het huilen. Waarna onze dochter ook wakker wordt… We gaan nu eens proberen om de bedtijd een aantal dagen wat later te doen. Wellicht helpt dat iets

2 jaar geleden

Ons zoontje doet dit inmiddels al een tijdje. Tussen 5/5.30 wordt hij wakker. Wij nemen hem dan bij ons en vervolgens valt hij dan wel weer in slaap tot zo'n 6.30/7.00. Ik denk hier dat het licht er mee te maken heeft. Later naar bed brengen zorgde er alleen voor dat hij bij ons in de armen langer door sliep, maar nog altijd rond 5 uur wakker werd.

2 jaar geleden

Heeft jouw kleintje een speen? Voor ons was dat na weken hetzelfde verhaal als jou, dé oplossing om die weg te doen bij het naar bed gaan. Dus we leggen hem om 19.00 uur erin zonder speen, dan brabbelt hij nog iets en soms 1 minuutje wat zeuren/huilen maar valt dan in slaap. Als ie wakker wordt en geen speen heeft gaat hij er niet mee spelen en beseft ie (denk ik) “ik moet nog slapen”. Wordt ie huilend wakker dan krijgt ie de speen en slaapt ie weer verder. Wordt nog altijd wakker tussen 5-6 maar daarna dus door tot nu 7.15-7.30 uur. Moet zeggen ook dat het slapen zonder speen bijzonder makkelijk ging! Dus wie weet werkt t ook voor jullie.

2 jaar geleden

Is het niet rond de 8,5 slaapregressie. Bij ons wordt ze ook meer wakker en komt ze lastiger in slaap sinds een week ongeveer.

2 jaar geleden

Ons zoontje doet dit inmiddels al een tijdje. Tussen 5/5.30 wordt hij wakke ...
Hier precies hetzelfde, neem en dan ook maar mee in bed bij ons en slaapt dan nog even tot 6:30-7:00 als ik dat niet doe is onze zoon heel snel weer moe.

2 jaar geleden

Reactie op Ashley8

Heeft jouw kleintje een speen? Voor ons was dat na weken hetzelfde verhaal ...
Dank je, maar ons zoontje heeft geen speen. Met speen werd hij elke keer na 45 min wakker. En sinds we de speen weg hebben (toen hij 3/4 maanden was) gedaan slaapt hij door…. Tot 5 uur.

2 jaar geleden

Reactie op Bibi12

Is het niet rond de 8,5 slaapregressie. Bij ons wordt ze ook meer wakker e ...
Dank je! Dat kan idd. Maar het vroege wakker worden is al 9 maanden zo… hahaha.. elke keer denk we.. hopelijk na dit sprongetje of deze slaapregressie voorbij. Tot nu toe nog geen succes. Wie weet deze keer…

2 jaar geleden

Reactie op maris343

Hier precies hetzelfde, neem en dan ook maar mee in bed bij ons en slaapt d ...
Dank je… bij ons in bed slapen wil hij niet.. is hij ook niet gewend. Als we hem tussen ons in nemen, dan blijft hij huilen tot hij kan spelen 😅

2 jaar geleden

Ah hier vannacht ineens ook bal. Ze had eindelijk 3 dagen alleen om 3 uur s nachts een drinkmoment na maanden van slechte nachten. We kregen goede hoop, maar afgelopen nacht ineens om 2x wakker voor eten en daarna om 5 uur klaarwakker. Ze was aan het krijsen alsof ze geslacht werd, totdat ze mee naar beneden mocht om te spelen. Helaas geen tips, alleen herkenning 🤣