56 Reacties

2 jaar geleden

Ons moppie wordt ook rond 04:30 klaar wakker en gaat dan spelen/gillen. Na een tijdje draait ze zich op haar buik en gaat ze toch huilen. Meestal zijn we een uur bezig om haar toch terug in slaap te krijgen (we hebben nu vakantie) en dan slaapt ze tot 7. Bij ons speelt het ook mee dat ze haar op de opvang gerust 4 uur op een dag laten slapen, denken wij. Als ze dagen thuis is proberen we 1 langere middagdut en 2 korte (ochtend & namiddag) en slaapt ze max 2.5h. Meestal slaapt ze vervolgens de nacht door. We hebben dit al aangegeven maar de opvang laat haar alsnog slapen.

2 jaar geleden

Twas hier ook weer 05.00 vanmorgen 🥳 uiteindelijk 06.00 flesje gegeven. En om 06.45 weer naar bed. Beetje gek ritme maarja..tis niet anders.

2 jaar geleden

Hier ook zo. Vroeg wakker meest rond 5u heeft dan dorst/honger Alleen water wil ze dan niet, dus we geven een fles 180cc Daarna gaat ze vaak ng even verder slapen tot 6:30/7u

2 jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde, elke ochtend rond 05.15/05.30 wakker. Schema 9-10 slapen en 13-14.30 slapen.Zijn er hier ouders die iets hebben veranderd waardoor het wakker worden opschoof? Een gouden tip?

2 jaar geleden

Wij zijn ook sinds april rond 5 uur wakker.. meestal geef ik nu een fles (drinkt hij niet op) En hoop dat die rond 5.30 max 6 uur weer in slaap valt 😅 dan kunnen we nog 1 uur slapen! 7 uur krijgt die dan de rest van de fles. (Maak ik dan wel opnieuw dus om 5 uur drinkt die meestal 100 tot eigenlijk max 120 en dan krijgt die 110 om 7 uur ) Heb het al donkerder gemaakt. Maar heeft niet geholpen dus ik heb het nu ma even geaccepteerd 😅

2 jaar geleden

Hier ook vaak helaas. En nog 3 of 4 keer echt in de nacht... blij dat het bijna vakantie is 😵‍💫

2 jaar geleden

Onze meid gaat om 20u naar bed, slaapt door tot 6.00. Als ze eerder naar bed gaat ligt ze eerst een poos te mopperen in bed en is ze ook in de nacht wakker of inderdaad heel vroeg op. Overdag slaapt ze nog 2x minimaal een uur, meestal langer.

2 jaar geleden

Reactie op malin23

Wij hebben precies hetzelfde, elke ochtend rond 05.15/05.30 wakker. Schema ...
Ons zoontje is nu 10 maanden. Wij zijn sinds 3 dagen overgestapt naar 1 slaapje overdag ipv 2. Dit is qua leeftijd vroeg. Dit kwam toevallig zo aan de orde omdat hij in de ochtend niet wilde slapen. We leggen hem nu tussen 12/12:30 is bed. Hij slaapt dan ongeveer 2 uur en wordt uit zichzelf vrolijk wakker. Nu slaapt hij opeens tot 6/7 uur 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Overdag is hij vrolijk en dit houdt hij qua wakker uren wel vol.

2 jaar geleden

Hier ook al 2 maanden 05.15 😴😴😴 al van alles geprobeerd, niks werkt hahh! Dus ik ga nu maar weer slapen en duimen dat ze vannacht niet komt 🥳

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook al tijden en hebben zijn slaapgedrag overdag bijgehouden de afgelopen dagen. We merken dat wanneer hij minder slaapt overdag hij 's ochtends toch iets later wakker wordt. Aangezien hij vanochtend weer om 5u wakker was (gisteren ruim 3 uur geslapen overdag) hebben we net besloten om de komende week toch maar eens een strak schema aan te gaan houden waarbij hij max 2 uur en 45 minuten slaapt om te kijken of dat gaat helpen.

2 jaar geleden

Ja ik herken dat wel. Bij de opvang wordt beroerd geslapen overdag en de nacht is dan idd vaak langer. Wij houden nu ook een schema bij. Wat doen jullie als de kleine zo vroeg wakker is? Er naartoe/fles of bv/laten liggen?

2 jaar geleden

Reactie op malin23

Ja ik herken dat wel. Bij de opvang wordt beroerd geslapen overdag en de na ...
Het liefst laat ik hem liggen in de hoop dat hij weer in slaap valt, maar helaas wordt zijn broer dan nog wel eens wakker van hem. Dus geven we soms een klein flesje of nemen we hem bij ons in bed.

2 jaar geleden

Reactie op Marlies2021

Ons zoontje is nu 10 maanden. Wij zijn sinds 3 dagen overgestapt naar 1 sla ...
En hoe laat leggen jullie hem s avonds dan weer in bed?

2 jaar geleden

Hier is het wisselend. Soms is het jammerend huilen… niet echt krijsen. Dan laat ik hem liggen tot 6 uur. Eerder ging ik er meteen heen, maar als ik dan weer weg ging, dan ging hij nog harder huilen. Een flesje geven werkt bij ons niet. Hij heeft geen honger en drinkt maar een klein beetje.. en valt er niet van in slaap.

2 jaar geleden

Reactie op mldr

En hoe laat leggen jullie hem s avonds dan weer in bed?
We gaan 18:20 ong naar boven en in bad. Meestal ligt hij er dan 19 uur in. De meeste keren valt hij dan binnen 10 min zonder huilen zelf in slaap tot de volgende ochtend 6 uur… al een hele verbetering met 5 uur wakker… (Al heb ik nu al weer spijt dat ik dit getypt heb… 🙈 want elke keer als ik dat zeg gaat het daarna weer even “slechter” 😅)