10 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb bij 7,5 maand de fles van 15:00 laten vallen en vervangen door snack
2 jaar geleden
Wij zitten al een tijdje op 3 flessen. Om 7.00 12.30 en 18.30 krijgt ze flessen, de eerste en laatste 210+7 en in de middag 180+6
Om 10.00 krijgt ze fruit
Om 11.30 krijgt ze brood
Om 15.00 krijgt ze yoghurt met gepureerd fruit of een appelmoesje
En om 17.00 krijgt ze een groente hapje. Gedurende de dag bied ik haar een bekertje water/diksap aan maar dit drinkt ze niet altijd even goed. Daarom doe ik extra vocht door fruit en groente, soms water en andere keren sap van een sinaasappel.
Sinds sprong 6 komt ze vaak rond 22.00 nog voor een flesje en dan geef ik 180+6 maar voor vorige week een hele tijd op 3 flessen gezeten.
2 jaar geleden
Die van de nacht heb ik cold turkey gestopt toen we nog op minimaal zaten. Als ze overdag gewoon genoeg binnen krijgen hebben ze de nachtfles niet nodig. Dit was even een paar dagen wennen en toen was hij die fles vergeten. Dit is op een gegeven moment ook gewenning ipv dat het nodig is.
De 15h fles ben ik gaan vervangen toen hij zijn thee/diksap beter ging drinken en snacks kon eten. Soms krijgt hij een plantaardig toetjes.
2 jaar geleden
Wanneer je kindje er klaar voor is wij hebben best lang op 5 flessen gezeten en zo ineens met 6,5 maand konden we naar 4 flessen en sinds een dikke week zitten we op 3 flessen
2 jaar geleden
Wij zitten nog maar op 2 flessen, waarvan de ochtend fles maar voor de helft word gedronken 🤷🏼♀️ alleen de laatste fles voor m’n zoontje naar bed gaat is de fles waar die echt naar uit kijkt.
Smiddags hadden we nog een klein flesje van 90cc maar dat word niet opgedronken dus zijn we mee gestopt, heb het idee dat m’n zoontje totaal niet meer geïnteresseerd is naar flessen. Hij eet veel liever vast voedsel.
2 jaar geleden
Reactie op JDSL
Geef je dit dan met een lepeltje?
Ja daar was ik meteen mee begonnen dat vond ze nog een beetje gek. Dus de eerste 2/3 x in de fles even een gat in het tuutje geknipt. Maar nu wel gewoon een bakje met een lepeltje. Ik kan bij haar niet ineens de hele fles vervangen door alleen koekje. Maar dit werkt echt top. En roeryoghurt doe ik altijd