10 Reacties

2 jaar geleden

Ja ik zou gewoon het ritme van je dochter volgen met kolven, dus twee keer op het werk.

2 jaar geleden

Bij 2x kolven kolfde ik rond 10u en 14u. Nu bij 1x kolf ik om 12.00/12.30u

2 jaar geleden

Oke bedankt!

2 jaar geleden

Ik heb ook dezelfde tijden als bij jou, alleen drinkt mijn zoon net iets meer/ong gelijk als wat ik meegeef, dus ga ik nog geen sessie laten vallen. Ook ga ik als ik overhoud dit invriezen voor als ik geen kolfrecht meer heb. Ik was wel van plan tijdig te beginnen met afbouwen en dan om 11 en 15 uur te gaan kolven. Daarna zou ik dan nog een tijdje om 12.30 uur (mijn pauze) kunnen kolven en deze dan rond de zomer te laten vallen.

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Ik heb ook dezelfde tijden als bij jou, alleen drinkt mijn zoon net iets me ...
Bij mij bijna hetzelfde. Met 8.5 mnd wil ik twee keer kolven en dan vanaf 9 mnd 1 keer. Ik hoop dat mijn productie dan trekt

2 jaar geleden

Ik ben de keren dat hij een voeding kreeg gaan kolven. Dus als hij 2 flessen krijgt, kolf ik 2x op die tijden. Voor ons is dat nu tussen 10:30-11:00 en tussen14:30-15:00. Als ik op kantoor moet zijn dan gebruik ik mijn voedingsrecht om iets eerder naar huis te gaan zodat ik de volgende voeding van 18:30/19:00 red. Ik ben eerst nog 2 weken door gegaan met 3x om 10:00-13:00-16:00 te kolven maar merkte dat ik dan tijdens de avondvoeding een ontevreden baby had en bij moest gaan geven. Toen ik hem ging volgen was hij ‘s avonds weer een vrolijke en tevreden baby. Ik ga wrss over 1,5 week 1 voeding vervangen door kunstvoeding en dan die kolf beurt laten vallen en dan vrij vlot er achteraan ook de andere kolfbeurt. Zodat ik overdag afgebouwd ben en alleen ‘s morgens/avonds/‘s nachts nog voed. Ik ga binnenkort starten met een opleiding en andere baan en daar gaat al genoeg energie in zitten. Dan heeft hij bijna 7 maanden volledig borstvoeding gehad en dat vind ik heel mooi. Maar ben er nog niet helemaal over uit. Wil eigenlijk nog graag doorgaan, omdat ik het zelf mooi en fijn vind, maar moet er ook niet aan onderdoorgaan op werk/opleiding qua energie.

2 jaar geleden

Bij mij bijna hetzelfde. Met 8.5 mnd wil ik twee keer kolven en dan vanaf 9 ...
Ja dat hoop ik ook. Ik ben benieuwd hoeveel flessen hij dan nog wil op een dag. Dus wellicht dat ik dan tussen 19 en 23 uur nog een keer ga kolven, hij slaapt nu meestal door van 20 uur tot 06 á 07 uur en op andere dagen wel voeden. Hoop dat ik dan geen stuwing krijg. We geven hem nu al weleens een slokje water en thee om hem ook aan iets anders te laten wennen, dus wellicht straks alleen nog echt een ochtend- en avondvoeding! Die wil ik nog wel even volhouden, want hij geniet er zo van!

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Ja dat hoop ik ook. Ik ben benieuwd hoeveel flessen hij dan nog wil op een ...
Ik hoop het op die manier ook nog even vol te houden, mijn dochter geniet er ook nog erg van. Blijf jij op je vrije dagen wel voeden op verzoek als je strak minder gaat kolven? Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen en hoe mijn lijf daarop reageert. Hangt er ook vanaf hoeveel ze dan nog drinkt.

2 jaar geleden

Ik hoop het op die manier ook nog even vol te houden, mijn dochter geniet e ...
Ja daar twijfel ik heel erg over. Ik kan het hem ook niet ontzeggen, want op dit moment krijst hij dan alles bij elkaar. Zelfs na een flesje wil hij nog bij mij drinken om te ontspannen, dus dat is lastig. Ook omdat ik op het werk niet met stuwing wil zitten en dit dan weer moet afkolven. Daar zou ik onrustig van worden.

2 jaar geleden

Ik kolf alleen ‘s ochtends en ‘s avonds voor en na werk sinds mijn dochter 6mnd is. Productie blijft goed op niveau en heb ook voldoende afgekolfde melk voor alle voedingen. Op mijn vrije dagen geef ik alle voedingen live.