10 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Lou-ann21
Die van mij drinkt zeker nog 7 keer, hoe kom je op 2 keer borstvoeding?
je voedingen worden steeds minder. En met 1 jaar wil ik stoppen dus ik vroeg me af hoeveel voedingen je nu nog geeft. Somds hoor je dat de een 7 voedingen geeft, en de ander weer 2. Dus ik weet het even niet meer
2 jaar geleden
Mijne drinkt ook nog regelmatig aan de borst en ook nog ‘s nachts. Ik ben toen hij 9 maanden was begonnen met het proberen naar een ochtend- en avondvoeding te gaan. Op dagen dat hij bij papa is gaat dat heel goed, op mamadagen wil ik eerst op verzoek geven en naar de opvang gaat gekolfde melk of uit de vriezervoorraad nog mee. Hij zal vanzelf aangeven wanneer hij er aan toe is. Maar ik geef hem vaak nog wel als ik uit het werk kom en ‘s nachts. Zit dan op zo’n 4-5 keer per dan.
2 jaar geleden
Wat je zelf al aangeeft, ik denk dat het heel erg wisselt per kindje.
Hier geef ik vanaf de geboorte aan bv op verzoek. En zit nu op 3 voedingen, ze is 9.5 maanden oud. Gister wilde ze dr 2e voeding in de middag echt niet. Heb het 4 keer geprobeerd met steeds een uur ertussen, maar geen resultaat. Toen opgegeven. In mijn gedachten ben ik dan ook al snel bang; is dit te weinig, heeft dit effect op mijn productie etc. etc.
Maar ze eet en drinkt verder goed en heb voldoende plasluiers en een blij kind.
Als ze nu elke dag die 2e voeding weigert, ga ik er een laten wegvallen. En krijgt ze toch weer behoefte, bied ik het aan. Zo merk ik dat het oké is en zou je zelf eventueel ook kunnen proberen? Voeding een x weglaten en kijken hoe je kindje erop reageert?
Maar rond deze leeftijd geven veel vrouwen met bv nog vaak meer dan 3 voedingen, dus of je iets aan mijn verhaal hebt weet ik niet. Is dus echt afhankelijk van de behoefte van je kindje en er zijn denk ik daarom ook geen vaste richtlijnen voor.
2 jaar geleden
Hier ook 9 maanden en ik denk dat we nog steeds wel op 6 per dag ongeveer uitkomen, al wil ik binnenkort wel wat gaan afbouwen overdag door haar vaste voeding anders in te delen. Dan zou ik zitten op 7:00/12:30/18:00/22:30 en 1 nachtvoeding. Maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd dus kan je niet zeggen of ze dat ook echt al accepteert.
2 jaar geleden
Ik zit op overdag denk ik 5 tot 6x en s nachts ook nog een keer of 3 a 4x denk ik. Tot 1 jaar blijft melkvoeding de hoofd voeding dus in principe blijft het aantal voedingen nog wel gelijk. Als je wilt afbouwen dan kun je natuurlijk borstvoeding gaan vervangen met kunstvoeding.