21 Reacties

2 jaar geleden

Je zou het nu al kunnen doen. Wennen ze er vast aan.

2 jaar geleden

Ik begon bij beide kindjes met poetsen vanaf het moment dat de tandjes doorkwamen! Tandarts zei ook dat dat goed was

2 jaar geleden

Nu al beginnen. Heel klein ienieminie beetje peutertandpasta erop 👌🏼 hoeft maar 1x per dag. Als ze rond de twee jaar zijn 2x per dag gaan poetsen 💪🏻

2 jaar geleden

Even een ander vraagje: op welk moment van de dag poetsen jullie ze? Op internet lees ik het beste als de kleine de nacht in gaat, en dan ná de laatste voeding. Maar vindt het persoonlijk zo onhandig om na de laatste fles nog te moeten poetsen aangezien ze dan al half slaapt in mijn armen en op die manier het bedje in gaat. Als ze groter is en geen fles meer krijgt combineer je het met het avondritueel lijkt me, maar hoe doen jullie dit nu ze nog zo klein zijn?

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Even een ander vraagje: op welk moment van de dag poetsen jullie ze? Op int ...
Exact dit! Hierdoor vergeten wij het nog enorm vaak 🙈 Dus ik volg 😁

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Even een ander vraagje: op welk moment van de dag poetsen jullie ze? Op int ...
Ik doe het nu voor de laatste fles.. ik heb precies hetzelfde probleem als jij! Die kleine ligt gewoon al te slapen en dan ga ik haar niet nog een x wakker maken om te poetsen

2 jaar geleden

Ik doe nu al met deze. Ben tevreden.

2 jaar geleden

Reactie op September21Baby

Ik doe nu al met deze. Ben tevreden.
Mijne heeft trouwens al 6 tandjes😅

2 jaar geleden

Reactie op Moos91

Ik doe het nu voor de laatste fles.. ik heb precies hetzelfde probleem als ...
Maar als je het voor de laatste fles doet en ze drinkt vervolgens, is het dan niet zo dat alles weer weggespoeld wordt zeg maar? Of heeft het poetsen dan toch nog voldoende effect?

2 jaar geleden

Reactie op Tona

Exact dit! Hierdoor vergeten wij het nog enorm vaak 🙈 Dus ik volg 😁
Dan aan het begin van de dag. Voor de eerste fles.

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Maar als je het voor de laatste fles doet en ze drinkt vervolgens, is het d ...
Wat wordt er weggespoeld dan? In principe hoef je geeneens tandpasta te gebruiken. Het gaat erom dat ze schoon worden gepoetst.. Om die reden is het sowieso beter om hlhet na de laatste fles te doen. Wel pas 30 min erna omdat je anders juist suiker en zuren uit voeding het glazuur in poetst. (glazuur wordt wat zachter na etten en drinken) daarom is het slecht kort ns het eten te poetsen

2 jaar geleden

Ik ben begonnen zodra de tandjes door waren. Met een beetje tandpasta en nu meestal na het avondeten/voor de laatste voeding, want ze valt daarna in slaap.

2 jaar geleden

Wat wordt er weggespoeld dan? In principe hoef je geeneens tandpasta te geb ...
Er zit toch fluoride in om de tanden te beschermen? Uiteraard in een lage dosis. Het is inderdaad beter het ná de laatste fles te doen, dat is ook wat ik overal teruglees. Maar dat is juist het lastige en dus mijn vraag. Hoe pakken anderen dit aan. Jij poetst dus zonder pasta en je doet dit 30 min na de laatste fles?

2 jaar geleden

Na de voeding van half 7 met een beetje tandpasta.. en wij deden t zodra de tandjes door waren.

2 jaar geleden

Hier ook al gelijk begonnen zodra het eerste tandje er door was. Eerst had hij er geen problemen mee, maar nu duwt hij met zijn tong de tandenborstel naar buiten en blokkeert hij de tandjes. Daardoor kom ik er niet bij… Iemand tips daarvoor? 😊

2 jaar geleden

Reactie op LaraW

Hier ook al gelijk begonnen zodra het eerste tandje er door was. Eerst ha ...
Mis een vingertandenborstel proberen?

2 jaar geleden

Reactie op LaraW

Hier ook al gelijk begonnen zodra het eerste tandje er door was. Eerst ha ...
Oh hier echt precies hetzelfde! En dan duw ik met de tandenborstel haar tong naar achter, krijsen!

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Oh hier echt precies hetzelfde! En dan duw ik met de tandenborstel haar ton ...
Ooh vervelend he!? 🤣 Ik wil er ook geen strijd van maken, wil natuurlijk niet dat het een vervelende ervaring voor hem wordt. Maarja, hoe hou ik het dan schoon? 😅

2 jaar geleden

Reactie op LaraW

Ooh vervelend he!? 🤣 Ik wil er ook geen strijd van maken, wil natuurlijk n ...
Als je haar een beetje op laat kauwn is hr 'tvoldoende hoor

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Er zit toch fluoride in om de tanden te beschermen? Uiteraard in een lage d ...
Klopt. Maar dit is eigenlijk helemaal niet nodig. In principe haal je genoeg fluoride uit het water. Dus je kind er mee in aanraking komt tijdens het poetsen kun je het daarna gewoon na spoelen. Ik zelf zou er geen fles meer nageven maar dit is vanwege de suikers in d e voeding