6 Reacties

2 jaar geleden

Dit heeft me dochtertje ook, van die droge plekjes. CB zei dat het geen eczeem was, ze lijkt er ook geen last van te hebben. Maar wat t nou wel is? Ik hou het ook al vettig met een crème, alleen lijkt niet minder te worden. Dus ik volg even mee

2 jaar geleden

Reactie op iLoveAlissa

Dit heeft me dochtertje ook, van die droge plekjes. CB zei dat het geen ecz ...
Ik las dat het door vettig houden erger word. Dus weet nu even niet wat ik moet doen. Zink zou helpen maar vind dat wat spannend. Als ik zoek op warmte uitslag zie ik rode bultjes. Benieuwd of iemand dit herkend en weet wat te doen?

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit ook op zijn benen. Cb zegt wel eczeem. Zinkzalf droogt alleen maar meer uit dus dat smeer ik zeker niet. Alleen op zijn billen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook en na telefonisch overleg met de huisarts smeer ik nu een speciale creme met een klein percentage vaseline. Daarnaast smeer ik hem nu elke dag ook in met de baby vaseline (kruidvat verkoopt dat) en zn huidje lijkt ook meer gehydrateerd nu.

2 jaar geleden

Hi! Dat is ringworm en daar heb je een speciale zalf van nodig vanuit de huisarts die je 2 maal daags moet smeren voordat het minder wordt en weggaat. Mijn zoontje had exact hetzelfde en iedereen zei steeds eczeem maar dat komt helemaal niet in mijn familie voor en de plekken werden op een gegeven moment groter en het werden er steeds meer en meer dus ik ben gewoon naar de huisarts gegaan en hij zei meteen dat het ringworm is en dat dit besmettelijk is op hun eigen lichaam (dus als het armpje het beentje aanraakt krijgen ze daar ook ringworm op). Hiervoor eerst 2 weken een milde zalf gesmeerd, werd minder maar ging niet weg, vervolgens een iets sterkere zalf gekregen en deze werkt echt super goed! De vlekken zijn een combi van eczeem en schimmel. Dus ik zou echt even naar de huisarts gaan en zalf ervoor vragen :)!

2 jaar geleden

Reactie op Danaa93

Hi! Dat is ringworm en daar heb je een speciale zalf van nodig vanuit de hu ...
miconazol, verkopen ze ook bij de kruitvat