22 Reacties

één jaar geleden

Wij zitten hier echt al jaren over na te denken maar op dit moment weten we het echt niet. We hebben 3 jongens. Onze wens is ze bij elkaar houden. Maar ik ken niemand in onze familie die op dit moment plek heeft voor 3 boys 🙈 Vind het heel erg lastig. Zodra we dit weten willen we dit wel vast laten leggen bij de notaris.

één jaar geleden

Ja wij hebben dit tot in de puntjes laten vastleggen inderdaad. Wij zijn niet getrouwd dus hebben bij een notaris het een en ander moeten regelen (samenlevingscontract etc). Het voordeel daarvan was in ons geval dat dit soort onderwerpen ook meteen aan bod kwamen. Dat hebben we dus meteen geregeld.

één jaar geleden

jazeker en tegenwoordig kan je dat super makkelijk online vast laten zetten, gratis!

één jaar geleden

Dit hoeft dus niet meer bij de notaris, wel bij rechtspraak

één jaar geleden

Reactie op Zij1989

jazeker en tegenwoordig kan je dat super makkelijk online vast laten zetten ...
Waar kun je dat online?

één jaar geleden

Wij denken er zeker over na, hebben het er ook vaak over, maar vinden het lastig om een keuze te maken. De kinderen voelen zich het meest prettig bij opa en oma, maar die zijn al op leeftijd dus dat valt af. Ik vertrouw mijn zus 100% met de kinderen, maar zij woont niet in de buurt wat in zou houden dat de kinderen dan uit hun vertrouwde omgeving gehaald worden en dat willen we liever niet. En zo blijven we steeds steken. Wel zijn we er over uit dat we de broer van mijn man aanstellen om de financiën te regelen. Zorg en financiën willen we niet bij één persoon neerleggen.

één jaar geleden

Wij wel😄 daarbij ook denkend aan als wij beiden overlijden en onze dochter het geld krijgt wie dan haar bewindvoerder is. Zoals bij ons mijn broer totdat ze 25 jaar is. Niet dat ze dus alles er doorheen jast...

één jaar geleden

Jazeker! Alles vastgelegd, van kinderen, tot huis en financiën. En onze voogden natuurlijk bij bepaalde dingen betrokken, zodat zij het er wel mee eens zijn. Je weet maar nooit

één jaar geleden

Zeker wij hebben een samenlevingscontract en testamenten! Gewoon bij de notaris geregeld

één jaar geleden

Jazeker! Aangezien wij het helaas dichtbij meegemaakt hebben, is dit 1 week na geboorte van Maud bij ons al geregeld. Moet er niet aan denken dat Maud overal heen en weer gesmeten wordt zoals die van vrienden toen van ons zijn gepingpongd 😰

één jaar geleden

Dit kan bij de notaris, maar dit kun je ook gratis laten vastleggen in het gezagsregister. Hier is een webformulier voor, te vinden op de website van de rijksoverheid.

één jaar geleden

Wat gebeurt er eigenlijk als je niets hebt geregeld?

één jaar geleden

Waar kun je dat online?
ff googlen, je moet in ieder geval naar rechtspraak en met je digid inloggen

één jaar geleden

Ik volg

één jaar geleden

Inmiddels wel een overlijdensrisicoverzekering, maar dit moet nog

één jaar geleden

Reactie op Sneeuw

Wat gebeurt er eigenlijk als je niets hebt geregeld?
Familie krijgt de kans om zelf een voogd aan te wijzen. Als dit leidt tot onenigheid dan beslist de rechter die zich laat adviseren voor de kinderbescherming.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Familie krijgt de kans om zelf een voogd aan te wijzen. Als dit leidt tot o ...
Overigens gaat dit uiteraard in overleg met het kind en moet de aangewezen voogd het accepteren. Als er geen mogelijkheden zijn dan wordt er een voogdij instelling aangewezen.

één jaar geleden

Hier nog niks geregeld. We zitten een beetje in 2 kampen. Ben is heel graag bij zijn oom en tante maar ook bij oma (&opa) opa is er alleen in de weekenden vanwege beroep. Dus mijn voorkeur zou naar mijn zus en zwager gaan, maar wil mijn schoonouders ook niet overslaan. Daar er maar +_ 5 jaar leeftijdsverschil is tussen beide dames, de heren zijn van ongeveer dezelfde leeftijd . Al denk ik wel dat als er wat met ons gebeurd er eerder voor mijn zus en zwager dan schoonouders gekozen zal worden door een rechter vanwege mijn schoonvader zijn werk. Al heeft die al gezegt dat die per direct zou stoppen met werken (moet nog enkele jaren) mocht er iets gebeuren. Dus lastig lastig. Want logischerwijs heb ik voorkeur voor mijn familie en mijn vriend voor de zijne terwijl beide prima zijn 😅.

één jaar geleden

Zeker. Testament laten opmaken

één jaar geleden

Wij zijn bezig met een testament op te laten maken waarin alles goed geregeld is dus ook een voogd 😊