21 Reacties
2 jaar geleden
Wat naar voor jullie zeg! Een kindje kan voor flink veel vermoeidheid en irritaties naar elkaar zorgen inderdaad. Is het misschien een idee om tijd voor elkaar in te plannen? Samen iets leuks te gaan doen met zn tweeën (sauna, lunch, uit eten enz.) of een spelletje spelen, filmpje kijken o.i.d. wanneer jullie kindje slaapt? Wie weet geeft dat een positieve boost? Heel veel sterkte en succes in deze situatie!♥️
2 jaar geleden
Ik en mijn vriend zijn in oktober 4 jaar samen. Vorig jaar ons eerste kindje gekregen. Ik wil niet direct zeggen dat ik in een slechte relatie zit, maar we hebben het wel moeilijk nu. Mijn vriend is ook impulsief (ADHD).
We zijn vrij vlot zwanger geworden. Binnen 2 maanden was het raak. Ik denk dat het zo snel ging dat we zelf niet eens goed te tijd namen om stil te staan bij onze relatie. Mijn vriend werkt in de horeca. Drukke en lange dagen. Ik werkte zo goed als alleen maar thuis. Dus we zaten al snel in onze eigen bubbel. Maar ja, ondertussen moest er wel een hoop geregeld worden. Echo's, babyspullen. Ik verdween in het regelen en inlezen. Hij werkte vooral een in zijn vrije tijd probeerde hij zo goed en zo kwaad bij te benen. Maar we raakten steeds verder van elkaar verwijderd. Communiceren ging steeds lastiger. Hierdoor kwamen spanningen. Maar goed, dat hoorde erbij toch?
In de tussentijd kreeg mijn vriend een terugval in zijn verslaving. Dit was een flinke deuk in onze relatie. Daaruit kwamen financiële problemen voort. Al met al veel ellende.
In onze vrije momenten kwamen de spanningen tot uiting in stiltes en daarna ruzie. Uiteindelijk praten we het wel uit. En we hebben ook nog wel goeie momenten. Op en af in extremen.
Toen onze dochter geboren werd was het op zijn zachtst gezegd pittig. Onze dochter huilde veel, was heel alert en sliep niet zonder hulp. Pas na 7 maanden werd het rustiger. Dat hielp niet mee natuurlijk.
We zijn nog steeds samen. Ik ben aan het herstellen van een burnout/postnatale depressie. Hij ook, in combinatie met zijn lopende strijd tegen de verslaving. Ik weet nog niet wat de toekomst zal brengen. We houden nog wel van elkaar. Een zijn gek op onze dochter. Maar we zijn wel heel fragiel.
2 jaar geleden
Ik denk dat je je zeker niet schuldig hoeft te voelen als het ‘slechter’ gaat. Iedere relatie is zo anders sinds de komst van een kindje: frustraties, vermoeidheid, wanhoop, liefde, heel veel emoties, … Allemaal zaken die erbij komen !
Wijzelf nemen echt wel op gepaste tijden de moment om iets samen te doen. Bij ons is het ook wel zo dat ons zoontje elke dinsdag gaat slapen bij mijn ouders omdat hij daar de woensdag blijft. Dit geeft ons welke elke week een nachtje zeker doorslapen wat heel veel doet ! Anderzijds proberen we echt maandelijks eens in het weekend onder ons tweeën te gaan uiteten. Dit doet zoveel voor ons ! Even recapituleren over alles en genieten vooral..
Dus geef ik je als tipje om dit ook echt eens in te lassen zonder de cutie baby !
2 jaar geleden
Ik zit in een zelfde situatie. Partner weigert ook samen in relatietherapie te gaan. Ik heb toen de stap genomen om zelf in therapie te gaan. Dit helpt mij in ieder geval om soort van met de situatie om te gaan. Het is en blijft lastig en ik weet niet hoe onze toekomst eruit ziet. Het is verdrietig om samen een kindje te hebben en samen zo uit elkaar te groeien.
Zorg voor genoeg afleiding en ontspanning. Praat erover met familie of een goede vriendin. Blijf goed voor jezelf zorgen (!) en krop je emoties niet op.
2 jaar geleden
Reactie op Ldave
Ik en mijn vriend zijn in oktober 4 jaar samen. Vorig jaar ons eerste kindj ...
Heb jij ook oxytocine gekregen tijdens of na je bevalling? De bijwerkingen daarvan zijn o.a. een zeer alerte baby, veel huilen, ontroostbaar en zeer moeilijk in slaap vallen. Als moeder zijnde kan je zelf door oxytocine postnatale depressie krijgen. Je kan altijd even op Google kijken, dan kan je er meer over lezen.
Mijn dochter had hier ook last van en uiteindelijk naar een homeopaat gegaan. Ze kreeg toen druppels en daarna een compleet ander kind. Slapen gaat heel makkelijk, super vrolijk en blij en veel relaxter.
2 jaar geleden
Reactie op Few
Heb jij ook oxytocine gekregen tijdens of na je bevalling? De bijwerkingen ...
Nee, ik heb geen wee opwekkers of andere medicatie gekregen tijdens de bevalling.
Zeker weten zal ik het nooit natuurlijk, maar aangezien ik tijdens de zwangerschap vervelende momenten heb meegemaakt, denk ik dat de stress hormonen die ik destijds heb aan gemaakt geresulteerd hebben in de alertheid en het huilen.
2 jaar geleden
Reactie op Few
Ja klopt weeenopwekkers is oxytocine, ik zal wel even een site opzoeken en ...
Ik zie net jou bericht hier over die oxytocine.
Ik heb dit gehad sowieso na m’n bevalling voor de uitdrijving van m’n placenta.
Maar ik heb ook weeën remmers gehad (ivm pers weeën op 6 cm), is dat ook oxytocine? Ik merk namelijk veel van die symptomen terug in m’n zoontje en heb net die link gelezen en daar kom ik helemaal veel dingen tegen die ik herken. Maar mijn zoontje kan dit toch niet hebben ‘binnen gehad’ als ik het na de bevalling heb gehad?
Sorry als het misschien onduidelijk is 😅
2 jaar geleden
Mijn kapster vertelde laatst dat veel vriendinnen van haar zijn gescheiden en de meeste hebben achteraf spijt dat ze niet meer hebben geprobeerd om het toch te laten werken. De kinderen van mijn kapster zijn nu wat ouder en dat brengt ook moeilijke situaties. Ze wilden bijvoorbeeld het weekend niet bij papa gaan slapen en waren liever bij mama, maar ze hadden beloofd te gaan.
Natuurlijk is het belangrijk dat je samen gelukkig bent en als het echt niet gaat moet je kiezen voor jezelf. Maar je zou nog kunnen kijken wat je kan doen. Tijd maken voor elkaar, veel praten en misschien nog wat meer tijd geven tot je kindje wat ouder is en je weer wat meer samen kan ondernemen en beter slapen. Vervelend dat je in deze situatie zit, sterkte!
2 jaar geleden
Reactie op michelledd
Ik zie net jou bericht hier over die oxytocine.
Ik heb dit gehad sowieso n ...
Dat ligt eraan of je zoontje nog met je verbonden was door de navelstreng..
2 jaar geleden
Dat ligt eraan of je zoontje nog met je verbonden was door de navelstreng.. ...
Nee die was toen al doorgeknipt
2 jaar geleden
Reactie op michelledd
Nee die was toen al doorgeknipt
Hmm.. volgens mij zijn weeën remmers geen oxytocine. Oxytocine is namelijk echt nodig om weeën op te wekken. Dus ik weeën te remmen gebruiken ze de tegenhanger van oxytocine volgens mij. Maar ik ben verder absoluut niet thuis op dit gebied 😅
2 jaar geleden
Reactie op Few
Heb je ook borstvoeding gegeven? Oxytocine komt ook in de borstvoeding name ...
Nee dat niet, ik heb gewoon fles voeding gegeven..
misschien is het gewoon toeval, dat ik al die dingen herken van dat lijstje in m’n zoontje. Alleen vond het wel erg toevallig en het zou een hoop verklaren 😅
2 jaar geleden
Reactie op Few
https://www.arjenpasma.nl/oxytocine-schade.html
specifiek dit artikel heeft mij ook echt mega veel paniek gegeven.. ook met dat ontstoren later bij de baby
ik heb een heel a4 nog bij mn geboorteplan geschreven waarom ik per sé geen nep-oxytocine wilde dat ze me dat echt niet mogen geven (had fluxus risico ivbm trombose en fraxiparine gebruik)
maar er is eigenlijk weinig wetenschappelijke consensus over
vroedvrouw margot schreef gister dit misschien heb je er wat aan
2 jaar geleden
hier trouwens ups n downs en 5 jaar samen.. zijn op de dag vd geboorte pas gaan samenwonen.. echt n topidee
vooral in het begin van ons samenzijn heb ik echt vaak gedacht om er de brui aan te geven.. we blijken echt hele andere mensen
ik heb zelf veel gewerkt aan mn eigen visie op relaties, veel binnenwerk gedaan, was ook nodig en heeft de relatie echt verbeterd.. ik wil maar zeggen het ligt niet alleen aan de ander, zoek jij misschien dingen die onrealistisch zijn? hoe zorg jij voor jouw innerlijke kind of volg je oude patronen
Je kunt dingen veranderen door zelf te bewegen, dat is eigenlijk het enige dat je zelf kunt beïnvloeden
Het krijgen van een kind trekt de relatie wel echt overhoop en daar moet je beide je best gaan doen om een nieuwe modus te vinden en mag je ook best even de tijd geven.. twee mensen zijn beide heel erg getransformeerd, dat gaat nooit gelijk op natuurlijk..
neemt niet weg dat als de kan leeg is, dat óók een uitkomst kan zijn natuurlijk he
succes 💕