12 Reacties
10 maanden geleden
Hier krijgt ze overdag 4x borstvoeding, om de 4 uur ong. en 1x 's nachts. Daarnaast krijgt ze 100-125gr fruit en ong 100gr groente met aard/pasta/Rijst. Daar eet ze meestal zo een 75gr van op.
Borstvoeding is volledig op verzoek en ong. een uur na de voeding bied ik haar fruit en groente aan.
10 maanden geleden
Reactie op mommy_2019
Hier krijgt ze overdag 4x borstvoeding, om de 4 uur ong. en 1x 's nachts. D ...
Volgens mij houd je jouw zoontje en dochter door elkaar, haha
10 maanden geleden
Zo'n beetje alles was los en vast zit.
Het helpt hier vooral om eten in het zicht te hebben. Als hij wat ziet liggen wat hij zelf kan pakken dan eet hij een stuk beter gedurende de dag.
Hier wordt vooral fruit, groenten en vlees gegeten. Pasta zonder saus is ook altijd goed (de saus eet hij als ik deze weer opwarm en hij in de pan mag roeren en proeven)
Laatst had mijn man spruitjes met kerrie gemaakt, nou dat ging er ook in als zoete koek
10 maanden geleden
Ze eet momenteel wat minder brood en eet dan s'middags vaak kale volkoren noodles of spaghetti.
Fruit gaat er altijd in helemaal als ze het zelf in stukjes mag snijden.
Rode bieten zijn hier een hit en gebakken aardappeltjes.
Vlees, kip en vis wilt ze eigenlijk ook het liefst dagelijks maar probeer dat een beetje om de dag aan te bieden.
10 maanden geleden
Volgens mij houd je jouw zoontje en dochter door elkaar, haha
Oh hahahhaha idd! Oeps!
Maar zoontje eet 's morgens 2 boterhammen met all time favoriet appelstroop. Dan 1 a 2 stuks fruit rond 10 uur en rond 12 uur weer 2 boterhammen met verschillend beleg. Rond 15:30 Yoghurt met fruit en iets van komkommer. Dan rond 17:30/18:00 een warme maaltijd. Hij lust vrijwel alles maar hangt af van zijn bui of hij eet en hoeveel hij eet.
Daarnaast zeurt hij heel de dag door om eten en gaat dan bij de kast staan met de mededeling "honger" of "ontebijtekoekje".
10 maanden geleden
Zoontje van 2 en paar maanden
Drinkt Melk
Dan misschien iets te eten als n halve boterham
Misschien een ei
Met geluk een banaan, mandarijn, appel etc
Met geluk wat thee
Voor t slapen weer melk
Rond vier uur kan hij vanalles knagen vooral dan dingen als liga, in de supermarkt zeggen dat ie wil eten
Nootjes (ongezoute cashewnoten)
Ik probeer er dan altijd wortels en komkommer enzo in te krijgen
Avondeten doet hij minimaal aan mee
Behalve als ik n pannenkoek maak
Pasta helemaal kaal met wat kaas eet ie
Yoghurt eet ie
Soms een appel
Voor t slapen weer melk
Hij houdt uiteraard errrrrg van koekjes en alles wat zoet is
Ik ervaar het als redelijk dramatisch, maar hij lijkt er niet onder te lijden verder
10 maanden geleden
Reactie op Bougainville
Drinkt Melk
Dan misschien iets te eten als n ...
Zo zien sommige dagen van mn dochter 2jr 4mnd ook vaak uit. Ze is vrolijk en levendig en heeft genoeg spekkies op de lichaam zeg maar. Deze fase hadden mijn oudste 2 ook. En die eten nu af en toe oren van de kop met gezonde dingen. Komt vanzelf goed gok ik.
10 maanden geleden
Reactie op Bougainville
Drinkt Melk
Hier hetzelfde! Het enige wat er hier vlotjes ingaat is fruit, rozijnen, met geluk wat yoghurt en pasta bolognese. Voor de rest is het overal wat aan knagen en niks willen. Komt vanzelf wel weer goed denk ik 馃檲
10 maanden geleden
Gemiddelde dag van onze dochter is ongeveer het volgende:
Ontbijt is volkoren boterham (licht getoast) met Philadelphia, vega pate, eiersalade, zalmsalada, hummus, avocado oid. Daarnaast ook fruit ( bakje blauwe bessen, een kiwi of druiven oid).
Tussen 9 en 10 een volkoren cracotte met boter, hummus of vega pate, of een banaan/mandarijnen.
Lunch is 1 a 2 boterhammen of volkoren bolletjes met beleg. Op de opvang krijgt ze warme lunch en dat eet ze heel goed.
Rond 4 uur nog wat komkommer, tomaatjes, rozijntjes, of een cracker.
Avondeten eet ze met de pot mee. Lust eigenlijk alles, maar vooral eenpansgerechten zoals pasta, curry, nasi goreng, soep, tortillas gaan er goed in. Vlees eten we thuis niet maar krijgt ze op de opvang. We eten wel 1 keer per week vis en daar is ze dol op. Als toetje nog wat griekse yoghurt of een mandarijn.
9 maanden geleden
Reactie op Bougainville
Drinkt Melk
Mijn zoontje is ook echt moeilijk met eten, alles wat lekker is qua snacks wilt ie wel maar echt gezonde dingen niet. Ohja en melk wilt hij het liefst 1 liter op per dag haha.
9 maanden geleden
Ontbijt en lunch een volkoren boterham met melk. Beleg wisselt, hij weet precies wat hij wil 馃き
Na het ontbijt 2 stuks fruit.
Hele dag door water, soms een beetje roosvice limo als ik vind dat hij niet genoeg drinkt.
Na het dutje is hij hangry maar wil niks hebben, dus geef ik m vaak wat lekker waar hij toch voor zwicht.
Avondeten is meestal maar een klein beetje. Liefst eet hij iets met rijst of pasta en zo min mogelijk groenten 馃檲 vlees en vis ook wisselend.
9 maanden geleden
Eigenlijk een "gewoon" eetschema, zoals ik dat zelf ook volg. Daarmee bedoel ik brood als ontbijt en lunch, tussendoortjes bestaand uit fruit of een koekje en als avond datgeen wat ik bedacht heb dat we eten. Ze vindt het lekker om voor het slapen gaan nog een schaaltje met magere yoghurt te eten. Verder is gek op fruit (eigenlijk alle fruitsoorten) en groenten als komkommer, tomaat en paprika.