18 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben de beker met water voor onze zoon op een vaste plek staan. Hij kruipt er zelf naar toe om te drinken. We hebben de Philips Avent My Grippy-tuitbeker.
2 jaar geleden
Je lijkt alles al geprobeerd te hebben..lastig hoor. Misschien proberen te foppen door smoothies of iets soortgelijks te geven waar ook water in zit? Dus wel vocht krijgt, maar je kindje dat niet doorheeft? Knijpfruit zakjes leren zuigen, daar water bij doen? Wel een gedoetje misschien maarja. En verder blijven oefenen denk ik met het echte water natuurlijk😅
2 jaar geleden
Ik heb altijd gezegd ik geef alleen maar water e.d. totdat hij zo slecht dronk. Alle bekers al geprobeerd niks hielp. tegenwoordig doe ik een beetje van het gepureerde fruithapje door het water heen drinkt hij opeens wel. Hij dronk alleen niet zelfstandig totdat we een rietjesbeker gingen aanbieden, nu opeens wel! Water gaat hij vast wel drinken nog
2 jaar geleden
Hoeveel flessen heeft hij nog? Mocht hij er nog 3 hebben zou ik me nog niet druk maken om het water. Komt vanzelf! Eventueel kan je iets meer water aan de flessen toevoegen.
Fijne vakantie alvast. Wij zijn momenteel in Frankrijk en thuis drinkt onze dochter ook geen water maar hier heel veel! Blijkbaar toch behoefte aan. This ook goed warm hier 🥵 !!
2 jaar geleden
Nog even ter info;
Water en thee mag je gewoon aan blijven bieden. Het is herkenbaar dat ze daar nog amper van drinken. Ze krijgen namelijk genoeg vocht binnen via hun voedingsschema. Het gaat er voornamelijk om dat ze kennis maakt met de ‘smaak’ van water en/of thee, dit gaat namelijk meestal niet vanzelf/van harte. Rond het jaar gaan ze het extra vocht echt nodig hebben dus wanneer je nu alvast start met oefenen willen ze het dan waarschijnlijk wel drinken.
2 jaar geleden
Ons zoontje van 10 maanden drinkt ook geen water, diksap, aangelengd appelsap oid. Allerlei verschillende bekers aangeboden maar het interesseert hem niet. Alle tips zijn welkom.
2 jaar geleden
Dankjewel voor alle reacties !
Ik ga de aventfles met rietje eens halen en proberen. Uit ons eigen glas gaat zo nu en dan eens. Ik hoop dat het snel keert. Hij drinkt momenteel nog maar 2 flesjes van 240+8 schepjes. Een derde fles door de dag heen weigert hij. Verder eet hij wel veel groentepap en fruitpap.
2 jaar geleden
fijn dat het is aangeslagen bij hem!
nog een tip die ik las geef zelf het goede voorbeeld! dus drink je glazen water prominent in beeld van je kindje