21 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben er eigenlijk ook 2 maanden mee bezig geweest. Ik heb de gekste bekers gehaald haha. Maar naar 2 maanden drinkt ze uit alle bekers. En ben toen ook pas de 4 e fles gaan afbouwen.

2 jaar geleden

Wij klooien hier ook nog wat aan. Al een poos 3 flessen maar water drinken wil hij eigenlijk nog niet echt. Dus ik volg even!

2 jaar geleden

Vanaf dat Ted snapte hoe de 360 graden beker werkt drinkt hij ineens graag water en thee daaruit! Volgens mij vooral doordat hij enorm trots is dat hij het kan haha 😂 vraag me niet hoe maar na iets van een maand proberen snapte hij het ineens. We bleven gewoon geven en proberen

2 jaar geleden

Zou je misschien kunnen proberen om het water in een flesje te doen waar je normaal de melk in geeft? Wij zijn zo begonnen met het aanbieden van water en toen ze het goed dronk pas overgeschakeld op een tuitbeker.

2 jaar geleden

Misschien is de overgang naar direct een open beker of 360 graden beker net iets te groot? Hier krijgt ze nog de Nuby beker. Werkt echt top dus misschien is dat het proberen waard. 360 graden beker heb ik ook maar die snapt ze nog niet :)

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Drinkt bijna geen water of thee en vanaf volgende week 9 maanden, dus geen kolfrecht meer. Wij blijven het aanbieden in een tuitbeker en een gewone beker. Soms ook in een flesje, maar drinkt maar een beetje elke keer. Hij is bijna 10 kg en heeft ook wel 1 a 1,5 liter vocht nodig. We gaan wellicht proberen met toch wat diksap oid.

2 jaar geleden

Ik heb ook gelezen dat sommige fruit pureren en daar water bij voegen ipv diksap. Dan zit je niet met de Extra toegevoegde zooi ☺️. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Onze kleine drinkt goed uit zijn 360 graden beker..

2 jaar geleden

Thnx voor jullie reacties. Ook goed om te lezen dat we niet de enige zijn die maar wat aanklooien. Besloten om het maar een paar dagen te laten rusten en hem toch n extra fles opvolgmelk aan te bieden ipv een snack. Nu dus even 4 ipv 3 voedingen. Hij heeft zich nooit overgegeten dus dat zal hij nu ook niet doen. Over paar dagen toch weer proberen maar dan met 1 soort beker. Nu nog even kiezen watvoor 1 🤷‍♀️.

2 jaar geleden

Je zou een rietjesbeker kunnen proberen. Drinken uit een rietje is namelijk een skill die volwassenen ook nog gebruiken. Wij hebben vanaf 7 maanden geoefend met de Philips Avent rietjesbeker. Dit deden we door de kop eraf te schroeven, water opzuigen en dan het rietje in de mond en uiteinde in je eigen mond en dan blazen. Dit hielp bij onze dochter heel goed om haar aan te sporen zelf te zuigen. Nu met 9 maanden snapt ze het en drinkt ze zelf flinke teugen uit die rietjesbeker. Uit de open beker drinkt ze ook graag naar dan knoeit ze nogal veel.

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Hier hetzelfde. Drinkt bijna geen water of thee en vanaf volgende week 9 ma ...
Hier is de cafeïne vrije thee van pickwick een groot succes. Het advies slappe thee geldt alleen voor cafeïne bevattende thee. Ik bied de thee koud (koelkast) en lauw aan. Beide gaan er als limonade in. Ik geef toe die cafeïne vrije thee is voor ons even wennen maar wel erg lekker! Drink bijna geen andere meer.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 9 maanden dronk helemaal geen water of thee maar nu sinds een dag is de tuitbeker een succes en drinkt hij er lekker van denk dat het even tijd nodig heeft

2 jaar geleden

Mijn dochter wil wat ik doe dus ze drinkt al 2 maanden water uit een gewone beker/glas of een spa blauw flesje (met heel veel geknoei😂😂😂) maar ze heeft nu sinds een paar dagen door hoe die 360 werkt (ze is 8 maanden) Ik bleef die beker gewoon steeds aanbieden tijdens haar groentenhap en nam de beker onderweg mee en ineens had ze het door, en nu pakt ze de beker zelf en drinkt ze er zelf uit en pakt m zelf. Ook omdat ze gwn heel trots is dat ze het kan 😂😂😂

2 jaar geleden

Dochterlief vindt het hier heel interessant als ik uit een (duralex)glas drink, ze drinkt dan wel eens een slokje mee. Ik geef niet structureel water/thee, want borstvoeding. Dus ik weet niet of dit handig is als je het frequenter doet.

2 jaar geleden

Ik geef mn dochter water uit een normale plastic beker. Bied het steeds aan bij hapjes en na het spelen. Ze drinkt iets van 10 slokjes elke keer. Thee weigert ze, siroop krijgt ze af en toe. Hier zit ze nog wel op 4 flessen ong 600 a 700cc per dag. Hier weigert ze overigens de tuitbeker.

2 jaar geleden

Reactie op lucia morena

Mijn dochter wil wat ik doe dus ze drinkt al 2 maanden water uit een gewone ...
Hier inderdaad hetzelfde. Vol blijven houden door iedere keer aan te bieden en op een gegeven moment had hij door hoe hij uit de 360 beker moet drinken. En trots dat hij is 🥰. Nu nog leren zelf vast te houden 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Lis14

Thnx voor jullie reacties. Ook goed om te lezen dat we niet de enige zijn d ...
Ik geef onze kleine slokjes water uit 'mijn glas'. Ze drinkt het vooralsnog uit geen enkele andere beker / fles.

2 jaar geleden

Gewone beker/glas proberen, dan snappen ze het want ze voelen wat er gebeurt. Dan kunnen ze het natuurlijk nog niet zelf, maar leren ze wel gelijk goed drinken. Onze dochter kon voor ze 1 was prima zelfstandig uit een beker drinken 👌 Wel veel dweilen voor het zo ver was 😂

2 jaar geleden

Zelf met een bekertje. De ene keer heel netjes en rustig en de andere keer is het waterballet 😂

2 jaar geleden

Wellicht eerst uit een open beker laten drinken en daarna uit zo’n 360 graden beker? Onze dochter snapte de 360 graden beker eerst ook niet. Toen uit een open, siliconen bekertje laten drinken. Alles nat natuurlijk. Maar daarna snapte ze de 360 graden beker wel!

2 jaar geleden

Reactie op -Kim93

Zelf met een bekertje. De ene keer heel netjes en rustig en de andere keer ...
Hoe leer je dit?! Mijn dochter slaat de (open) beker in de rondte 😂 Op het moment doe ik het voor en dan laat ik haar met mijn hulp drinken maar dat vlot ook niet echt.