20 Reacties

2 jaar geleden

Ik begrijp je helemaal! Vervelend dat je je zo voelt. Werk voelt voor mij als een rust moment. Moet zeggen dat t al beter gaat en sinds ik meer werk ik weer blij ben om thuis te komen en mn zoontje te zien. Maar je hebt geen tijd meer voor jezelf en zeker als je zo uitgeput bent valt t allemaal maar zwaar! Kan hij 2 nachtjes slapen bin je moeder? Kan je even naar de sauna met een vriendin?

2 jaar geleden

Enige tip die ik heb is om kindje even bij z'n vader te laten

2 jaar geleden

Bij mij is werk ook rust, in onrustige tijden. Een 2 nachtelijke logeerpartij wat de kleine laatst bij opa en oma heeft gehad was ook super fijn! Sterkte.

2 jaar geleden

Enige tip die ik heb is om kindje even bij z'n vader te laten
Dat gaat helaas niet

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Ik begrijp je helemaal! Vervelend dat je je zo voelt. Werk voelt voor mij a ...
Ik vind het aan de andere kant ook lastig om dat los te laten maar misschien moet ik dat toch maar is gaan doen..

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Ik vind het aan de andere kant ook lastig om dat los te laten maar misschie ...
Echt doen hoor! Ik snap als mede moeder helemaal dat het moeilijk is maar het is zoo goed voor je en dus ook voor je zoontje.

2 jaar geleden

Wat vervelend zeg.. Allereerst heel veel sterkte en kracht toegewenst! ❤️ Ik zag dat je het moeilijk vind om je zoontje bij oma en opa te laten, wat volkomen begrijpelijk is! Ik heb dat ook heel erg gehad, dus toen heb ik het volgende gedaan; ik ben meegegaan met logeren. Lijkt net alsof ik mijn moeder niet vertrouw, maar dat is totaal niet aan de orde haha. Ik vond het ook gewoon zo moeilijk. Mijn moeder bleef er dan bij 's nachts en ik lag op zolder te slapen. Dan zag ik mijn zoontje toch weer fijn in de ochtend als ik wakker werd, maar toch net even die zorgen er niet aan hebben en goed uit kunnen slapen. Mocht er dan echt iets zijn, kan je altijd bijspringen! Misschien een ideetje?

2 jaar geleden

Reactie op Colin96

Wat vervelend zeg.. Allereerst heel veel sterkte en kracht toegewenst! ❤️ ...
Jaa dat is een goede tip! Ik heb er ook echt wel even behoefte aan om lekker door te slapen

2 jaar geleden

Het is enorm moeilijk en ik heb me ook erg schuldig gevoeld. Volgens mijn coach zijn dit hele normale gevoelens en is het logisch dat je het niet zo lang achter elkaar trekt. Bij mij is het max 3 dagen. De derde dag alleen met Flint gaat echt niet goed, voor ons alletwee niet. Dus ik voorkom dat nu door iemand op te zoeken en samen wat leuks te gaan doen (kinderboerderij ofzo) of even een half dagje Flint naar oma te doen. Even tijd voor mezelf. 'It takes a village' zeggen ze niet voor niks. Heel veel succes lieve mama. Je doet het fantastisch 💕

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Het is enorm moeilijk en ik heb me ook erg schuldig gevoeld. Volgens mijn c ...
jaaa oh totaal! drie dagen alleen met een kruipende bewegelijke baby, neee gekkenhuis ik was laatst ook in huilen uitgebarsten omdat ik er al drie dagen alleen voor stond en t niet meer trok.. totaal normaal vraag hulp❤️ fix dates met vrienden en bekenden ❤️ denk aan jezelf je hebt niet alleen een baby (pittig genoeg) je zit ook nog eens in een extreme en verdrietige en emotionele achtbaan... echt je bent geen slechte moeder omdat je even wat tijd voor jezelf wilt breng je kindje af en toe ergens waar hij onder de andere mensen is en misschien lekker kan spelen en alle aandacht krijgt ❤️ wat een rottijd, klote situatie voor jou

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Het is enorm moeilijk en ik heb me ook erg schuldig gevoeld. Volgens mijn c ...
Wat fijn om jullie berichten te lezen, krijg er tranen in mn ogen van🥺. Ik weet ergens wel dat ik niet de enige ben die zich zo voelt maar soms voelt t toch ook weer wel zo.. deze week heb ik wat momentjes voor mezelf gepland en mn moeder past dan op. Kon daar alleen ook niet echt van genieten, maar alles beter dan thuis zijn op t moment.. ik zie er dan ook echt weer tegen op om naar huis te gaan en dat gevoel geeft me buikpijn van t schuldgevoel 😅

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Wat fijn om jullie berichten te lezen, krijg er tranen in mn ogen van🥺. Ik ...
Mij helpt het om momentjes weg te plannen met hem. Dus met hem met mijn zusje of moeder naar de Intratuin ofzo. Zij zorgen dan voor hem, op bv na, en ik doe mijn ding

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Mij helpt het om momentjes weg te plannen met hem. Dus met hem met mijn zus ...
Dat is een fijne tip! Ik heb sinds kort ook de gedachte om te stoppen met borstvoeding in de hoop dat dat mij wat meer ruimte geeft

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Dat is een fijne tip! Ik heb sinds kort ook de gedachte om te stoppen met b ...
Dat kan 2 kanten op gaan. Het kan je meer ruimte geven, maar ook je schuldgevoel vergroten. Dus dat is een flinke gok. Op deze leeftijd kan je namelijk niet zo makkelijk meer herstarten. Ik zie de bv juist als iets wat ik voor hem doe en waar we allebei even een rustmoment hebben in alle hectiek. Ik voel me, door dat ik dat volhoudt, juist goed tegenover hem. Als ik me schuldig/slechte mama voel, om wat dan ook, leg ik hem keertje extra aan. Lang leve happy stofjes 😂

2 jaar geleden

En misschien kun je een afspraak maken met de pohggz van de huisarts, gewoon even kletsen. Het kan heel erg helpen als iemand goed door vraagt. Zelfs heb ik, via het CB, een verwijzing gekregen voor een gezinscoach. Vanaf januari heeft ze meegekeken en ondersteuning geboden zoals ik nodig had. Inmiddels is er nog een laatste keer over een aantal weken. Valt onder jeugdzorg, dus gemeente betaald. Ik heb er enorm veel aan gehad

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Dat kan 2 kanten op gaan. Het kan je meer ruimte geven, maar ook je schuldg ...
Ik heb mij ook lang zo gevoeld maar op dit moment heb ik die happy stofjes niet meer. Ik zie er wat tegenop en t voelt te intiem op t moment

2 jaar geleden

Reactie op ROF

En misschien kun je een afspraak maken met de pohggz van de huisarts, gewoo ...
Ik heb wel al behandeling maar ik heb wel behoefte aan meer, ik ga hier eens naar kijken

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Ik heb mij ook lang zo gevoeld maar op dit moment heb ik die happy stofjes ...
Och lieve mama dat is wel heel vervelend. Ik hoop dat je, je snel beter op je plek voelt 😘

2 jaar geleden

Oh lieve vrouw wat zit je in een rot situatie!! Heel begrijpelijk dat je je kindje soms spuugzat bent. Is denk ik harstikke normaal en begrijpelijk. Ik heb zelf geen borstvoeding gegeven, maar wel van meerdere vriendinnen gehoord dat ze lange tijd genoten van de borstvoeding. Op een gegeven moment was dat gevoel weg, dus toen ze stopten vonden ze het fijn weer meer ruimte voor zichzelf te krijgen. Ik zou er ook even tussenuit gaan. Dagje sauna, avondje uit ofzo, naast moeder ben je ook nog gewoon een vrouw die dit af en toe nodig heeft. Veel succes en sterkte

2 jaar geleden

Reactie op DS1610

Oh lieve vrouw wat zit je in een rot situatie!! Heel begrijpelijk dat je je ...
Dankjewel voor je bericht! Ja inderdaad, en dat vergeet ik soms even😅. Ik ga wat meer dagjes weg plannen in de hoop dat ik me wat beter voel. Ik ben nog aan het nadenken over de borstvoeding.. vind t toch lastig om te stoppen maar aan de andere kant knaagt de gedachte wel