18 Reacties
2 jaar geleden
Bij mij ook sinds een aantal weken. Zijn eerste tandjes komen nu door, dus vermoed dat het daar mee te maken heeft.
2 jaar geleden
Misschien een idee om echt een lunch en diner te geven. Kindjes van deze leeftijd hebben behoefte aan 3 maaltijden (meestal, elk kindje verschilt). Zou je hem bijv sochtends wat minder ontbijt (brood) of met fruit kunnen geven, om 12 u brood + beleg en dan rond 18 gewoon diner met de groenten? Geef je alleen nog maar groenten of ook met aardappels/pasta/rijst?☺️ het is een beetje proberen en schuiven… ik snap dat het super frustrerend is… Ik maak ook wel eens groentepannekoekjes (kijk eens op de insta kleinebuikjesvullen) en dat hij op deze manier groenten binnen krijgt 🥰 succes! Hopelijk heb je wat aan de tips hier
2 jaar geleden
Reactie op Jeanine-25
Bij mij ook sinds een aantal weken. Zijn eerste tandjes komen nu door, dus ...
Hey, ja sorry. Is misschien niet zo duidelijk in mn uitleg maar in zijn groentjes zitten aardappelen of rijst of pasta afgewisseld en hetzelfde met vlees, vis, gevogelte en ei ook afwisselend. Tandjes kan zeker een gemene boosdoener zijn. Echter denk ik niet dat dit hier het geval is. Mijn zoon heeft al 8 tanden en eigelijk nooit echt afkeurend gedrag vertoond bij eten als er weer eentje kwam. Enkel soms op wat zuurder fruit!
2 jaar geleden
Reactie op Roos Anne
Hallo geef je alleen groente of mix je dat met wat ? (Bijv. Aardappels)Ik m ...
Hallo, ja klopt! Ik doe wel aardappelen of rijst of pasta onder de groentjes. Heb ook al eens geprobeerd om het zo te doen gelijk jij omschrijft maar dan vliegt het gelijk de vloer op. Neemt maar mini bijtje. Hij is nog vies van brokjes 🤦🏼♀️ echt kokhalzen.. 🥺
2 jaar geleden
Reactie op marie2211
Misschien een idee om echt een lunch en diner te geven. Kindjes van deze le ...
Hallo, merci voor de tips. Ga zeker een kijken op de instagram pagina!! Goeie tip! Ja, ik was misschien inderdaad ook aan het denken om wat meer over te gaan op ‘ons’ eetschema met een lunch en diner! 🤞🏼
2 jaar geleden
Ik zou de fles van 7u verlagen naar 180+6 en idd na een uur boterham geven. Na zijn dutje fruit ipv groenten. En voor het middagdutje nog een boterham (of 2). En dan na zn middag slaapje een tussendoortje geven (maisvinger, soepstengel, cracotte). Dan rond 17/18u zijn avondeten ipv sochtends en dan een fles voor het slapen gaan van 210+7.
Denk dat het anders een beetje veel wordt voor hem 😊
2 jaar geleden
Mijn dochter weigerde vanaf 9.5 maand de hapjes. Gaf haar stukjes van ons en ze at wel. Misschien is hij de papjes zat en wil hij stukjes?
2 jaar geleden
Als je heel eten durft te geven zou je ook eens kunnen kijken op de pagina van solid starts. Heeft mij enorm veel zelfvertrouwen en inspiratie gegeven. Mijn dochter eet tegelijk met ons brood en fruit en s avonds eet ze zo'n 5 dagen van de week hetzelfde als ons. Niets meer pureren, soms een potje als dat ons goed uitkomt.
Afleiden met spelletjes of schermen is een korte termijn oplossing die op de lange duur inderdaad niet meer werkt. Tijdelijk slecht eten kan door tandjes/ziek zijn. Probeer dan nonchalant te doen en niet te laten merken hoe vervelend dat als ouder is. Het is belangrijk dat de sfeer aan tafel goed is en er weinig druk op staat.
Het geeft wel héél véél rommel. Maar ik geniet als ik haar lekker samen met ons zie eten. Succes!