18 Reacties

2 jaar geleden

Hoi, wat vervelend, alles al geprobeerd zeker? Vers en potjes? Flessen minderen? Wat is je schema/tijd van alles aanbieden?

2 jaar geleden

Hee, wij hadden precies het zelfde probleem! Doordat hij ook nog wat andere dingen had wat hij niet wilde zoals buikligging zijn we bij de osteopaat geweest,zijn nek en schouders zaten enorm vast! Twee dagen na de behandeling at hij opeens een heel potje op en tot nu toe iedere dag wil hij zn fruit en groente! Bij ons had het dus te maken met de vast zittende nek, hierdoor deed eten en babbelen veel pijn! Geen idee of je er iets aan hebt, maar bij ons vielen ook door ander mans verhaal het kwartje!

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Van 24/9 en pas sinds dit weekend wil hij hapjes. Altijd zelf vers gegeven, zowel fruit als groente en moest hij absoluut niet. We hadden 1 potje fruit voor 4+ maanden staan en dat eens geprobeerd en hij eet het met smaak op. Dat is nog veel fijner gepureerd dan hoe ik het thuis kreeg. Dus denk dat hij dat nog even nodig heeft en dan gaan we langzaam naar vers werken. Maar voor nu zijn potjes de oplossing bij ons.

2 jaar geleden

Hier 9/9. Sinds deze week begint het te beteren! Nu doet hij mooi zijn mondje open en neemt hapjes. Maar hiervoor ook maar een hapje of 3. Wij doen combinatie met stukjes. Dus ik geef doorheen de dag ook komkommer, meloen, pruim… Aardbei is hier echt een groot succes! Die sabbelt hij helemaal op! Ik zou er niet te veel druk op leggen. Een paar hapjes per dag is meer dan voldoende als hij nog mag melk drinken zoveel hij wil.

2 jaar geleden

Hier gaan de hapjes beter als hij iets vast mag houden. Wellicht helpt dat bij jullie oom

2 jaar geleden

Ik had dit ook. Maar sinds een maand eet ze zo 250gr groente en 250gr fruit weg. En ook nog melk en papjes natuurlijk. Het komt vanzelf.. tenminste dat was hier wel het geval

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! Ook met zes maanden begonnen (15/09/2022) maar ze wil ook nog geen hapjes. Groente, fruit, gepureerd, Rapley.. als iets met smaak haar lippen aanraakt doet ze haar lippen stijf op elkaar en gooit ze haar hoofd naar achter. Ik word er vooral erg onzeker van, en had ook wel een beetje gehoopt dat de hapjes inmiddels wel één borstvoeding zouden vervangen (omdat ze ook niet uit een fles drinkt).. geen tips dus helaas, wel herkenning!

2 jaar geleden

Omdat hij alles wat hij vast heeft in z'n mond stopt geef ik hem geregeld een broodkorst of maisvinger in z'n handje. Dan kiest hij er zelf voor om hem op te eten zonder dat iemand dwingt en leert hij zichzelf om andere structuren te proeven. Want ik denk dat dat het vooral is, gekke structuur en andere smaak en daar moeten ze even aan wennen (hier ook nog 5 flessen hoor! 😀)

2 jaar geleden

Wat hier heel erg hielp was de baby betrekken bij onze eigen maaltijden. Dat zat ie te observeren en na een tijdje wilde die ook wel weten wat we in ons mond staken. Dan kreeg die een fruit of groente hapje ipv wat wij aan het eten waren. Dit deden wij bij zoveel mogelijk maaltijden op een dag

2 jaar geleden

Reactie op Marina96

Hee, wij hadden precies het zelfde probleem! Doordat hij ook nog wat andere ...
Die houd ik in mijn achterhoofd! Geen probleem met buikligging oid hier maar wie weet is er een andere oorzaak.. mocht het nou komende ook niet vorderen kan ik altijd nog even checken bij osteopaat!! Dank voor je bericht!

2 jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Hier hetzelfde. Van 24/9 en pas sinds dit weekend wil hij hapjes. Altijd ze ...
Heb ook al potjes geprobeerd. Maakt helaas geen verschil. Fijn dag het bij jullie nu goed gaat, houden zo!!

2 jaar geleden

Wij zitten sinds deze week echt aan tafel te eten met haar in de kinderstoel en ineens eet ze een stuk meer. Daarvoor in de wipstoel op de bank (wij ook lui eten op de bank) en toen at ze bijna niks. We slaan onszelf voor het hoofd dat we dit niet eerder hadden bedacht 🙈. Doe je vast al, maar de setting maakte hier dus het verschil.

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

Wij zitten sinds deze week echt aan tafel te eten met haar in de kinderstoe ...
Oh en soms helpt mengen met wat bv ook! En we laten haar zelf ook met de lepel oefenen (wel een dikke bende) en ze mag zelf tussendoor water uit haar fles drinken. Dat vindt ze prachtig!

2 jaar geleden

Geen zorgen! Food under one is just for fun. Wij doen het op de kleintjes/Rapley methode en mijn zoontje stopt het dan wel in zijn mond maar het gaat er zo snel mogelijk weer uit. 😂 ik zou het iig niet gaan forceren, zeker omdat het nog niet nodig is. 😊

2 jaar geleden

Och niks aan de hand. Sommige kinderen eten met 4 maanden als bootwerkers en andere met 12 maanden nog mondjesmaat. Rustig in eigen tempo, lekker alle smaken blijven aanbieden in verschillende vormen. Gepureerd en gevoerd - gepureerd en je kleintje zelf een lepel geven met een beetje erop - gepureerd op zijn tafeltje/handje leggen en laten spelen - groot zacht stuk in de hand geven Komt vanzelf. Samen eten is vooral key. Zien eten, doet eten. Vooral ook dezelfde producten eten en met je handen

2 jaar geleden

Misschien zelf eerst een hapje voor doen? Zien eten doet eten? En vaak zijn de fruitpotje bijv. Olvarit wat meer gepureerd komt Misschien wat meer overeen met melk qua structuur

2 jaar geleden

En je kan natuurlijk ook een fles bijv. Vervangen door yoghurt dat kan je ook eerst in een fles doen gat in het tuutje knippen. Dan kan hij daarvast aan wennen. En langszaam uit een bakje. Ik kruimel er dan een koekje door.

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

Wij zitten sinds deze week echt aan tafel te eten met haar in de kinderstoe ...
Was bij onze dochter destijds ook. Die at goed haar hapjes in het begin in de wipstoel op de bank. Toen begon ze steeds slechter en minder te eten, hup in de kinderstoel mee aan tafel tijdens ons eten en ze begon weer goed te eten. Kan inderdaad een groot verschil maken. Het manneke zit al sinds het begin bij ons aan tafel in zijn newbornset, die begint nu pas een klein beetje fruit te eten, nu ruim 7 maanden. Maar goed, hij is in alles een beetje anders.