11 Reacties
2 jaar geleden
De hard plastic dingen in de vaatwasser. Poppen etc in de wasmachine. En t delicate spul met water met Dreft.
2 jaar geleden
Ik maak het gewoon met een sopje (allesreiniger ofz) schoon en daarna GOED afspoelen. Het zal vast wel goed komen!
2 jaar geleden
Ik was flesjes af met Ecover afwasmiddel, en dat wil ik met zijn spulletjes ook gaan doen 😊
2 jaar geleden
Ik gebruik ecover en attitude. Van attitude heb je volgens mij ook een lijn voor het schoon maken van speelgoed maar ik gebruik zelf de allesreiniger of afwasmiddel of het gaat gewoon de wasmachine in (ook attitude wasmiddel 😅).
Er zitten inderdaad echt veel chemicaliën in vrijwel alle schoonmaakmiddelen. Ook die ik gebruik maar ik probeer het minimale te doen zodat het de kleine geen kwaad doet en ook (misschien optimitisch maar toch) het milieu zo min mogelijk schade toebrengt. Ik hoop namelijk dat de kinderen van mijn kind ook nog een veilige omgeving hebben en dat wordt steeds lastiger met alle chemische middelen, bestrijdingsmiddelen etc.
Ik gebruik overigens niet te veel want het gaat erom dat het schoon is maar ‘ontsmetten’ is voor mij niet nodig. Op het kinderdagverblijf of bij andere kinderen komen ze vanzelf met bacteriën in aanraking en dat is ook nodig om de weerstand op te bouwen zo heb ik geleerd 😅.
Eco producten van de reguliere supermarkt zijn mogelijk ook fijn! Kleine tip, let op de geuren (dat kan echt overweldigend zijn en dat smaakt dan dus ook, ik zelf zou dat wat minder vinden dus geef dat de kleine ook niet 🤣).