14 Reacties

2 jaar geleden

De eerste 2 keer van 9-12 om te wennen!

2 jaar geleden

De eerste keer is hij zo’n 2 uurtjes geweest en toen had ik zo gepland dat hij daar nog niet hoefde te slapen. Daarna is hij een ochtend van 9 tot 13 geweest. Het hangt heel erg van je kindje (en hoe het kdv is) af of dat genoeg is. Of dat het bijvoorbeeld slim is om de keren daarna ook eerst alleen nog maar ochtenden te gaan. Overleg dat vooral met de pedagogisch medewerkers hoe zij dat zien. Mijn ervaring is dat ze dat goed kunnen inschatten en aangeven.

2 jaar geleden

Hier is hij 1 keer geweest kennismaken even een half uurtje ofzo. Week erna ging hij een ochtend op woensdag, die vrijdag een hele dag en de maandag na het weekend was de eerste echt dag kdv

2 jaar geleden

Die van mij zit er al 4 maanden en is nog steeds niet gewend 😂

2 jaar geleden

Op maandag 3 januari ging hij voor het eerst. Ik heb tussen de middag gebeld om te vragen hoe het ging. Hij was gewoon de hele dag gebleven, omdat het gelijk goed ging. Zonde om voor een hele dag te betalen en daar geen gebruik van te maken als het goed gaat. Als het niet goed zou gaan, bellen ze wel.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties!

2 jaar geleden

Reactie op kkeller

Die van mij zit er al 4 maanden en is nog steeds niet gewend 😂
Same!😩

2 jaar geleden

Reactie op malin23

Same!😩
Wat vervelend! Hoe merk je dit?

2 jaar geleden

Bij het kdv hier hebben ze wendagen. Hij kon in de middag of ochtend. Wij hebben hem toen van 09.00 tot 12.30 gebracht en 2 weken later ging hij 3 dagen pw. Vanaf het begin ging het al goed, hij vindt het super leuk. Slaap ritme is daar heel anders en de ene dag slaapt hij beter dan de ander maar ik denk dat dat onvermijdbaar is. Het verschilt per kind natuurlijk en wij hebben geluk dat het zo goed gaat. Hij gaat naast de kdv ook nog 1 dag naar opa en oma en ook dat gaat super goed.

2 jaar geleden

Hier hebben ze geen wendagen. Ze ging toen ze 4 maanden was en brachten baar haar eerste week wat later (9:30) en haalden haar dan om 17u weer op. Ging prima!

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft 2.5 week geleden voor het eerst een ochtendje meegedraaid. Dat ging niet zo heel lekker, ze was bang voor de geluiden en heeft uit protest twee uur geslapen en heeft zich daarna slapend gehouden in bed (was wakker). Toen na anderhalve week gelijk een hele dag gehad en dat ging echt stukke beter. Ik denk niet dat dat kwam door de wendag want dat was kort en al bijna 2 weken terug (andere leidsters andere kinderen). Je kan altijd aangeven dat je wil dat ze je bellen als het nog niet echt gaat, maar ik ben van mening dat gelijk een hele dag niet erg is voor je kleine. Ik denk echt dat ik het er veel zwaarder mee had dan mijn dochter.

2 jaar geleden

Achteraf is het heel goed gegaan. Ik heb haar om 09:15 uur gebracht en om 12:45 uur weer opgehaald. In die tijd heeft ze fruit gegeten, een uurtje geslapen en gespeeld met de kindjes en leidsters. Ze heeft niet eens gehuild toen ik weg ging. We zijn super trots op haar! 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Eems88

Wat vervelend! Hoe merk je dit?
Hij slaapt daar amper, terwijl hij thuis en bij de oma’s super makkelijk slaapt, huilt alleen maar en krijg hem zelfs helemaal schor van het huilen terug 😢

2 jaar geleden

mijn kindje ging al best vroeg, met 3 maanden, er waren wel twee wendagen, dat vond ik wel fijn.. en in t begin haalde ik m gewoon om 4u weer op ofzo hij vond het geeeeweeeldig en nog steeds gaat hij helemaal stralen als hij binnenkomt, hij gaat er twee dagen per week naartoe heel leuk om te zien dat hij met andere kindjes speelt en ik krijg elke dag wel een of twee foto's.. hij krijgt ook muziekles, yogales etc haha