15 Reacties

6 maanden geleden

Hi, ik lees mee! Wij twijfelen enorm over een derde kindje.

6 maanden geleden

Ik twijfel ook voor een 3e kindje. Al denk ik wel dat met komst van een 3e kindje alles helemaal go with the flow is. Is het natuurlijk altijd wel. Vind de keuze van 2 naar 3 best lastig 😂 van 1 naar 2 vond ik dat totaal niet. Groetjes!

6 maanden geleden

Hier nu 3 kindjes, 4j -2,5j-9m. Moet zeggen dat ik het echt wel pittig vind en mij er ook wel een beetje op verkeken had. Ons huishouden is momenteel echt chaos, we doen elke dag een klein beetje maar je draait je om en het is alweer vies lijkt het. Om ze 's morgens alledrie op tijd netjes fris en schoon te hebben voelt als een workout. Maar ik geniet ook enorm van ze. Ze hebben een ontzettend leuke band met elkaar. Spelen veel samen en helpen elkaar. De oudste is gelukkig heel zelfstandig, de middelste wordt dat steeds meer en bij de jongste komt er een steeds beter ritme in. Maar de ochtenden beginnen vroeg en de avonden zijn lang. Dat maakt het pittig. Weinig vrije tijd voor onszelf en elkaar.

6 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Hier nu 3 kindjes, 4j -2,5j-9m. Moet zeggen dat ik het echt wel pittig vind ...
Dat klinkt pittig, dank je wel voor je eerlijke reactie! Komt me inderdaad lastig om het huishouden op orde te houden met 3 van die kleintjes. Mijn oudste is nu 2,5 en mijn jongste 1 .. als wij ervoor zouden gaan dan zouden we straks denk dezelfde leeftijden hebben als bij jou :-D. Ergens twijfel ik, het begint nu steeds makkelijker te worden en dan begin je straks weer van voor af aan. Aan de andere kant, als ik nu al zie hoe de twee samen spelen, dan voel ik zoveel liefde en ruimte voor een derde erbij. Echt een lastige keuze. Soms vind ik mezelf ook al te oud (net 34 geworden).

6 maanden geleden

Dat klinkt pittig, dank je wel voor je eerlijke reactie! Komt me inderdaad ...
Het is pittig maar anderzijds zou ik het ook niet willen missen. De jongste roept nu haar broer en zus als ze ze ziet. Wij worden geroepen. Inmiddels drinkt ze (krijgt borstvoeding) rond 6 uur bij mij en ontbijt dan mee. Voorheen zette ik de 2 grootste aan het ontbijt en gaf ik ondertussen op de bank de jongste voeding. Dan waren de oudste 2 aan het klooien en maakte er een bende van die ik vervolgens op kon gaan ruimen voor ik ze naar school/opvang moest brengen en naar werk. Nu we met zijn viertjes ontbijten doordeweeks(mijn man is 's morgens al naar werk), dan is het ook wel weer ontzettend gezellig. Het is, voor mij, vrij pittig maar wat je zegt, er is zoveel liefde dat dat overwint.

6 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Het is pittig maar anderzijds zou ik het ook niet willen missen. De jongste ...
Leuk om te lezen, het lijkt me inderdaad ontzettend gezellig met 3 kleintjes! En wat je zegt ook wel echt pittig. Hoe gaat het om borstvoeding te geven als je er al 2 hebt, lukt dat? En hoe vond je het om zwanger te zijn met 2?

6 maanden geleden

Leuk om te lezen, het lijkt me inderdaad ontzettend gezellig met 3 kleintje ...
Mijn 3e droppie was niet gepland, ik zat halverwege mijn studie(van een jaar). Ik had net mijn diploma toen ik met verlof ging maar mijn zwangerschap ging eigenlijk heel makkelijk en fijn. Ook in combi met de oudste 2. De oudste sliep niet meer maar die vermaakte zich op haar eigen kamer met kleuren, boekjes lezen of op de tablet. Ze wist dat als er wat was, ze naar mij kon komen. Zo kon ik als ik vrij was wel even een dutje mee doen met de middelste. Borstvoeding gaat eigenlijk heel goed. In het begin had ik wel eens moeite met de middelste. Die is sowieso wat stout aangelegd en erg ondernemend. Die wist dan dat als ik aan het voeden was, ik eigelijk geen kant op kon en ging dan stout doen. En de eerste 5/6 weken kreeg hij soms driftbuien als ik hem geen aandacht gaf. Dan ging hij proberen zijn zusje van mijn schoot af te duwen of sloeg hij mij. Zijn woede was dan vooral op mij gericht. Dit hebben we kunnen oplossen door als ik ging voeden, hij een boekje mocht uitzoeken en we samen boekjes gingen lezen als ik aan het voeden was. Er zijn wel een aantal weken geweest dat ik de jongste echt ergens anders moest voeden zonder afleiding. Dan zette ik de oudste 2 voor de tv en ging zelf boven op bed voeden of probeerde ik het te plannen als de middelste op bed lag. Zoals je kan opmaken uit het verhaal is mijn oudste erg zelfstandig en makkelijk en de middelste een pittig mannetje die graag aandacht wil. Maar ook daar vinden we wel een weg in. Het is even uitzoeken wat werkt en hoe met zijn gedrag om te gaan. Het heeft echt wel op dagen hopeloos aangevoeld dat ik mijn schoonmoeder gebeld heb of ze alstublieft de oudste 2 mee kon nemen zodat ik ff rustig aandacht had voor de jongste maar inmiddels is dat al heel lang geleden. Ze weten alledrie dat ze soms op aandacht moeten wachten en doen dat ook. Wat ik wel, in afstemming met mijn man, doe, is tijd per kind in te plannen. Zo ga ik regelmatig met de oudste op koffiedate, dan gaan we bij de bakker een koffie/Chocomel drinken en taartje eten. Daar wordt ze helemaal blij van. Met de middelste ga ik veel naar de speeltuin als de oudste naar school is. Of we bouwen een treinbaan als de jongste op bed ligt. Maar echt even samen iets doen.

6 maanden geleden

Dat klinkt pittig, dank je wel voor je eerlijke reactie! Komt me inderdaad ...
Jaa dat dus ik ben alleen dan nog 26

5 maanden geleden

Dat klinkt pittig, dank je wel voor je eerlijke reactie! Komt me inderdaad ...
Ik was net geen 36 voor de eerste kwam en net 38 bij de 2e. Als ik een paar jaar jonger was, zou ik zeker die 3e ook nog wel willen krijgen. Mijn man is 42, ik vind ons nu wel te oud voor een 3e.

5 maanden geleden

Reactie op Jurst

Ik was net geen 36 voor de eerste kwam en net 38 bij de 2e. Als ik een paar ...
Ja ik snap je wel, mijn man is ook wat ouder dan ik (ik ben 34 en hij 43). Zou je wel graag een derde willen?

5 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Mijn 3e droppie was niet gepland, ik zat halverwege mijn studie(van een jaa ...
Dank voor je uitgebreide reactie, ik vind het heel fijn om jouw (eerlijke) ervaringen te lezen. En echt superleuk om te lezen dat je ondanks een druk gezin echt 1 op 1 tijd weet in te plannen met je kinderen, heel waardevol en een goede tip die ik zeker meeneem, ook bij mijn gezin van 2 kinderen.

5 maanden geleden

Wij willen ook graag een derde. Vind het alleen heel erg lastig. Stel het word een jongen dan zou ik het niet zo leuk vinden als er veel leeftijdsverschil tussen zit met zijn broers. Maar vervolgens denk ik hoe gaat dat zijn met drie van die kleintjes. Ze zijn nu 2,5 jaar & 11 maanden

5 maanden geleden

Ik heb er zelf een dochter van 2,5 en een zoon van 10 maanden

5 maanden geleden

Ja ik snap je wel, mijn man is ook wat ouder dan ik (ik ben 34 en hij 43). ...
Onze 2e is net de 3 maanden voorbij. Onze eerste dus 2,5. Sommige dagen ben ik helemaal team 3 (zoals wij er over praten), maar na de afgelopen avond en nacht weer team 2 😅 Toen ik zwanger was van de 2e, was ik er helemasl zeker van dat het bij 2 zou blijven. Maar het kriebelt toch. Maar ik had een heel zwaar herstel na de eerste. En zware zwangerschap bij de 2e. En poeh die babyfase is pittig! Maar. ... het kriebelt toch.... De kleertjes van m'n dochter hebben we tijdens de zwangerschap weergegeven, maar ik durf nu verder toch niks weg te doen🙈

5 maanden geleden

Nu zwanger van de 3e. Zou het niet anders willen. Gaat prima hier!