41 Reacties

2 jaar geleden

Nee niet meer sinds hij 6/7 maanden oud is. Hij valt zelf in slaap met z’n doek. 2 weken terug na vaccinatie wel. Maar was 1 avondje.

2 jaar geleden

Hierzo! 👋🏼 Anders slaapt hij niet. Is wel alleen bij ons. Op de opvang en bij opa en oma slaapt hij zelf in maar wij mogen hem nog wiegen.

2 jaar geleden

Ja hoor, wij helpen onze tweeling van ruim 11 mnd nog in slaap 😊soms door te wiegen, soms door lekker samen te knuffelen en te zitten, soms door te neuriën. Wij vinden het eigenlijk een heel fijn rustmoment om samen (aan het eind vd dag) te hebben. Ik weet vh kdv dat ze overdag ook gewoon zelf in slaap kunnen vallen, maar thuis doen we dat altijd samen.

2 jaar geleden

Reactie op MdBr

Ja hoor, wij helpen onze tweeling van ruim 11 mnd nog in slaap 😊soms door ...
Wat zeg je dat mooi!! Kan soms wel pittig zijn (bij mij iig) maar idd een fijn afsluitmomentje van de dag samen🥰

2 jaar geleden

Reactie op moni-

Wat zeg je dat mooi!! Kan soms wel pittig zijn (bij mij iig) maar idd een f ...
Bij ons ook hoor! Ik merk ook dat ze dat moment echt gebruiken om te ontprikkelen, dan moet er vaak nog wat uit, zeker na een dag op de opvang. Probeer het maar als compliment te zien dat ze zich zo veilig voelen bij ons dat ze daar aan toegeven, maar ik vind het soms ook dood vermoeiend hoor 😂😂

2 jaar geleden

De jongste heeft het nooit nodig gehad..die word boos en wilt echt zelf in slaap vallen. Bij de oudste was dit een heel ander verhaal. Ze is nu bijna 2 en valt pas zelf in slaap sinds een paar maandjes. Ik vond het soms best pittig maar heb het altijd met liefde gedaan. Ik heb altijd in me achterhoofd gedacht dat ze het ooit wel zelf zou kunnen. Ze kreeg verlatingsangst en toen was het echt 2 weken een groot drama met slapen. Ik kon wiegen tot ik een ons woog maar niks hielp meer. Toen dit voorbij was wilde ze alleen in slaap vallen. Eerder was ze er niet aan toe en dat vond ik prima..ze zijn zo kort klein dus ik genoot ook echt zeker van die momentjes❤

2 jaar geleden

Reactie op MdBr

Bij ons ook hoor! Ik merk ook dat ze dat moment echt gebruiken om te ontpri ...
Hahaha jaa klopt😂 Kan het maar beter omarmen en van de positieve kant bekijken haha

2 jaar geleden

Reactie op Janine van Weert

De jongste heeft het nooit nodig gehad..die word boos en wilt echt zelf in ...
Aah jaa zo sta ik er ook in, doe het ook altijd met liefde. Soms denk je alleen ben ik echt de enige die dit nog doet😅 Fijn om te horen dat er meerdere zo in staan! Ene kindje heeft het wel nodig en de ander niet.

2 jaar geleden

Reactie op moni-

Aah jaa zo sta ik er ook in, doe het ook altijd met liefde. Soms denk je al ...
Jaa ik dacht ook altijd dat ik de enige was🤭

2 jaar geleden

Hier ook, al is het niet echt wiegen. Ze valt in slaap tijdens haar laatste fles melk (ze drinkt er nog 4 op een dag trouwens, mocht er nog iemand zoveel melk geven, graag een seintje want ik lijk ook de enige), en ik houd haar nog even vast tot ze diep slaapt. Dit is niet elke avond, de laatste tijd wil ze vaak liever zelf op haar zij kunnen rollen en dan naar dromenland vertrekken. Maar dat moet dan weer op ons bed want in haar eigen bedje vindt ze dat niet leuk. Ik blijf er dan bij tot ze diep slaapt en verleg haar dan. Ik maak me er niet druk in dat ze nog niet zelf in slaap kan vallen, ze is nog zo klein, later ga ik dat missen dus ik kan er beter nog wat van genieten.

2 jaar geleden

Hier ook 🙋🏼‍♀️. Onze zoon valt bij zijn dutjes overdag zelf in slaap. In de avond daarentegen niet. Heel gek, want hij kan het dus wel. Alleen moet hij zo hard huilen en heeft echt paniek dat ik het echt zielig vind om dat te forceren omdat het overdag wel lukt. Bovendien deel ik de mening dat ik het een fijn momentje vind. Alleen die 11,5 kilo vergt af en toe wel veel spierkracht

2 jaar geleden

Reactie op Momo96

Hier ook 🙋🏼‍♀️. Onze zoon valt bij zijn dutjes overdag zelf in slaap. In ...
Haha precies dat he! Chronisch rugpijn tegenwoordig 🙃

2 jaar geleden

ik heb nooit gewiegd, maar ik houd hem wel vast en ligt hij met zn hoofd op mn arm en ik vouw me er omheen en dan valt hij in slaap.. dus in eigen bed slapen zijn we nog niet aanbeland met sjjjjjhhhhushen ben ik wel aan het stoppen dat gaat goed

2 jaar geleden

Lijkt me heerlijk om onze dochter nog in slaap te wiegen! Vind het avondflesje ook zo'n heerlijk moment! Maar de fles drinkt ze fijn op schoot tegen ons aan, maar zodra deze op is..rechtop en willen spelen/ keten.. slapen ho maar! Dus dan toch maar in bedje waar ze snel in slaap valt.

2 jaar geleden

Hier ook nog. Overdag in de wagen en ‘s avonds aan de borst en wiegend en dan in ons bed. Eigen bed lukt helemaal niet. Ooit komt een dag… 😉

2 jaar geleden

Reactie op Etaner1985

Lijkt me heerlijk om onze dochter nog in slaap te wiegen! Vind het avondfle ...
Haha wat grappig he dat er zoveel verschil zit in ieder kindje zn behoeftes. Jaa moet zeggen dat ik het 9/10 keer ook heerlijk vind om nog knuffelend in slaap te wiegen.. behalve als het nonstop krijsen is😆

2 jaar geleden

Hier ook nog. Overdag in de wagen en ‘s avonds aan de borst en wiegend en d ...
Ik denk toch dat er stiekem ook een verband ligt met borstvoeding en het in slaap wiegen/niet in eigen bedje slapen. Lees het zovaak. Ik geef ook bv en ben nu bezig met afbouwen maar ze wil nog al te graag 🙈

2 jaar geleden

Reactie op moni-

Ik denk toch dat er stiekem ook een verband ligt met borstvoeding en het in ...
Ik weet het niet, ik hoor het ook wel bij flesgevoede kinderen. En ik snap ook wel dat aan de borst van de moeder een fijne slaapplek is voor baby’s. 😉 Ben je de bv helemaal aan het afbouwen of alleen de nachtvoedingen? Op welke manier doe je dat?

2 jaar geleden

Ik weet het niet, ik hoor het ook wel bij flesgevoede kinderen. En ik snap ...
Jep, mijn doel was 1 jaar bv en dat is al bijna dus ben een maandje geleden ong de middagvoeding gaan vervangen met kv. Ochtend en avond/nacht deed ik nog wel. Nu deze week merk ik dat er echt niet veel meer uit komt, dus avond nu ook kv. De nachten mag ze nog wel bv, omdat dat voor haar toch meer gewenning is dan echt dorst.

2 jaar geleden

Reactie op moni-

Jep, mijn doel was 1 jaar bv en dat is al bijna dus ben een maandje geleden ...
Fijn dat je je doel (bijna) behaald hebt!