3 Reacties
2 jaar geleden
Wat betreft wiegen kan ik je niet helpen.. Maar wel met het flesje wellicht. Mijn zoontje valt ook niet zonder flesje in slaap. Wij zijn eigenlijk ineens sinds hij 1 jaar is geworden overgestapt op gewone melk in de fles en verder de hele dag gewoon vast voedsel. Ons CB had ook als tip gegeven om de flesjes voeding af te bouwen qua scheppen. Dus eerst 180+5, dan 180+4 etc totdat ze alleen nog maar water drinken. Misschien dat het voor jullie zoontje werkt? 😊
2 jaar geleden
ik heb dezelfde situatie alleen ik wil me niet laten opjagen door die cb normen eigenlijk
weet t ook niet, hij is gewoon erg gesteld op zn melkie.. naja oke
qua wiegen
poosje (5 minuten ofzo) rondlopen (terwijl je m vast hebt) voor dat je gaat liggen en dan hem zo leggen dat je bv alleen zn handjes vasthoud
ik heb het sussen en stevig vast houden voor t slapen er best snel uit gekregen op die manier
2 jaar geleden
Heeft hij het flesje echt nog nodig qua voeding of is het meer onderdeel van het slaap-ritueel geworden waardoor hij niet zonder kan? Indien dat 2e het geval is: Wellicht kun je eens proberen om bij het 'makkelijkste' slaapje van de dag te beginnen met een ander bedtijdritueeltje (verhaaltje, liedje, samen gordijnen dichtdoen of wat dan ook), wat dan ook uitgebreid kan worden naar de andere 2 momenten?
En geef je het flesje op de kamer waarna je hem erin legt? Wellicht het flesje eens geven buiten de kamer wanneer hij nog echt wakker is, en daarna pas klaarmaken voor bed. Zodat hij het los van mekaar gaat zien?