11 Reacties
2 jaar geleden
Gewoon stukjes geven? Ipv prakken. Als ze dat wel eet, waarom niet 😊
2 jaar geleden
Misschien een hapje op de lepel doen en haar dan de lepel geven zodat ze het zelf (hopelijk) in haar mond kan doen?
Onze dochter doet ook liever alles zelf, maar soms kan het inderdaad niet. Wij zijn dan nog wel eens creatief met warm eten icm met een boterham, kan ze het toch grotendeels zelf pakken en opeten.
2 jaar geleden
ik doop vaak een stuk brood oid in t prutje als een soort dip en dat geef ik dan
2 jaar geleden
Het helpt bij ons om ze zelf een lepeltje in handen te geven en dan zelf tussendoor hapjes te geven met een andere lepel
2 jaar geleden
Reactie op BkJ
Dat is wel de beste oplossing 😂 maar het lukt niet altijd om speciaal iets ...
als wij weinig tijd hebben om te koken dan rasp ik wat groente (wat er dan ook maar voor handen is, aubergine, courgette, wortel, broccoli, zoete aardappel, etc) daar knijp ik het vocht uit voeg ik een eitje en een klein beetje boekweitmeel aan toe even bakken en klaar. Is echt 10/15 minuutjes in totaal denk ik? Eet hij gezond en kan hij toch zelf met zijn handen eten terwijl het redelijk netjes blijft haha
2 jaar geleden
Reactie op BkJ
Dat is wel de beste oplossing 😂 maar het lukt niet altijd om speciaal iets ...
Haha snap ik, in dat geval kan je haar idd het beste proberen af te leiden! Mijn dochter heeft altijd speelgoed bij de kinderstoel. Boekjes, blokjes, bijtring of de lotiondoekjes gewoon om haar bezig te houden. Als ze dan even aant knabbelen is op een boekje oid dan kan ik mooi zelf even een paar hapjes eten 😅🤣
2 jaar geleden
Hier eet hij vanaf 6 maanden alleen maar stukjes. Soms gaat er wat in, soms ligt 90% op de grond. Voeren, prakken, pureren maakt hem woedend. Hij wil het perse zelf doen. Uiteindelijk gaat het goed komen! Kan over 2 weken ineens heel anders zijn weet ik uit ervaring met mijn dochter. Was ook altijd gedoe met eten en eet nu meestal normaal. Geef het wat tijd, je kunt hem niet dwingen: goed om dat te accepteren voor je eigen gemoedsrust ;)
2 jaar geleden
Met boodschappen doen is het altijd handig om iets makkelijks mee te nemen. Zoals brocoliroosjes, bloemkool of boontjes. Dit kan en snel en gemakkelijk even stomen over je eigen eten of in de magnetron ofzo. Kunnen ze lekker groenten eten in stukjes. Stukje brood ernaast en klaar.
Vlees is echt niet altijd maaltijd nodig.
Je kan ook eens in de zoveel tijd een heel aantal gehaktballetjes maken, bakken of koken in water en dan invriezen. Eventueel met geraspte groenten erdoor.