45 Reacties
2 jaar geleden
Heel erg herkenbaar, niets is goed! Vooral de nachten zijn drama hier. Elke nacht zo een 2/3 uur wakker en alleen maar op schoot willen slapen anders is het krijsen..
2 jaar geleden
Hier is sprong 8 eergisteren begon 🙄 ik maak mijn borst al nat als dit is wat al die weken doorgaat en ook nog is heftiger gaat worden haha.
Iedereen good luck! 💪🏻We kunnen het
2 jaar geleden
Hier is het ook pittig. Bij eerdere sprongen ging vooral het slapen heel moeizaam. Nu is dat ook wel deels zo, vrijdag heeft ze 's ochtends ruim een uur in bed gelegen, maar geen ochtenddutje gedaan. Donderdag op vrijdagnacht moest ik er drie keer uit omdat ze heel hard huilde. Dat ben ik helemaal niet meer gewend. Maar haar humeur is vooral ook zo wisselvallig. Ze is soms vrolijk, maar er hoeft maar iets te gebeuren en het is keihard huilen. Als ze niet snel genoeg eten krijgt of tijdens het spelen lukt iets niet, wordt ze driftig. Als het eten op is, moet ze onmiddellijk uit de kinderstoel, anders wordt het krijsen. En honger inderdaad... Ik krijg het eten niet aangesleept. Sinds deze week loopt ze ook hele stukken, dus ik kan me ook wel voorstellen dat ze zich met zichzelf niet goed raad weet.
2 jaar geleden
Ik vraag me af, zijn er ook mensen die niks van de sprongen merken? Ik heb het boek Oei ik groei met de sprongen maar dochter is nu 1 en heb er nog nooit iets van gemerkt. Speelt misschien ook mee dat ik erg sceptisch ben. Uiteraard heeft ze wel eens een wat mindere dag maar dit duurt dan ook maar max een dag.
Slapen doet ze vanaf het begin al hetzelfde (1x wakker voor een voeding maar nooit 2x wakker).
2 jaar geleden
Reactie op September2109
Ik vraag me af, zijn er ook mensen die niks van de sprongen merken? Ik heb ...
Ik was ook sceptisch en dacht deze sprong dat hij er niks van zou merken. Nou vannacht de kutste nacht ooit! Ik geloof ik er heilig in omdat ik een makkelijk kind heb, lees; slaapt altijd de hele dacht, huilt nooit, slaapt overdag veel. Met sprongen zitten we soms de hele nacht op, is het huilen met naar bed gaan, wil hij smiddags niet slapen enzo.. Dus ik kan het niet niet meer geloven 😅
2 jaar geleden
Reactie op September2109
Ik merk heel weinig aan deze sprong. Mijn zoontje kan goed zelfstandig spelen. Hij komt wel iets vaker om aandacht vragen, maar verder merk ik niks aan hem. Vanaf aankomende woensdag zitten we in de donderwolk van de sprong. Ben benieuwd of we dan iets gaan merken
2 jaar geleden
Reactie op September2109
Hier 2 kindjes en nog nooit last van sprongen gehad🤭
2 jaar geleden
Reactie op September2109
Ik ben ook sceptisch over de klassieke sprongen van Oei ik groei (dat als je kindje op dag x geboren is, hij in week x precies deze ontwikkeling doormaakt en de donderwolk het ergst is). Maar ik merk wel bij mijn dochter dat er bepaalde periodes zijn (kan weken duren) waarin ze mentaal of fysieke een enorme ontwikkeling doormaakt en dat ze dan heel slecht slaapt en absoluut niet haar vrolijke zelf is. Ik denk ook wel dat het voor die kleintjes heel wat is als je ineens kunt kruipen of lopen of begrijpt wat je ouders zeggen. Maar dat zal ook afhankelijk zijn van bijvoorbeeld het temperament van je kindje.