27 Reacties
2 jaar geleden
Wij hadden hetzelfde, met 4 maanden de slaapagenda theorie geprobeerd en dit werkte! Ze raakte in het begin ook in paniek, en met pijn in mijn hart door laten huilen. En na 3 dagen sliep ze zelfstandig. Nu kunnen we haar overal wegleggen, en ze valt uit zichzelf in slaap. Heel erg fijn, hopelijk lukt het bij jou ook!
2 jaar geleden
Reactie op Mamavaneenmeisje2021
Wij hadden hetzelfde, met 4 maanden de slaapagenda theorie geprobeerd en di ...
Hoe dan? Wat houdt dit precies in.
2 jaar geleden
Het schijnt heel normaal te zijn dat die kleintjes dat niet kunnen. In de cursus van liefde van een moeder hoorde ik dat ze dat pas rond 3 jaar kunnen. Ik kies er ook voor om mijn zoontje niet te laten huilen en dit inzicht heeft mij veel rust gegeven: we blijven hem gewoon hierbij helpen :)
2 jaar geleden
Reactie op Jessica1709
Dat is deze methode. Hier kwam het consultatiebureau mee!
2 jaar geleden
Reactie op Jessica1709
Dat is deze methode. Hier kwam het consultatiebureau mee!
2 jaar geleden
Wij hadden hetzelfde, met 4 maanden de slaapagenda theorie geprobeerd en di ...
Hoelang heb je haar laten huilen? Tussendoor naar haar toe gegaan? Ik ben heel benieuwd naar de details. 😅
Ik zag op je profiel dat je dochter Laura heet, mooie naam, mijn peuter heet ook Laura. 😁
Hier hebben wij voor mijn gevoel ook alles geprobeerd en elke keer lijkt het te werken, maar een dag of een paar dagen later zijn we weer terug bij af. 😭 Het breekt mij echt op.
2 jaar geleden
Reactie op Eknein-
Hoelang heb je haar laten huilen? Tussendoor naar haar toe gegaan? Ik ben h ...
Dit zijn alle details! Dit heb ik precies zo gevolgd. Vond het vooral heel moeilijk om haar te laten huilen, maar gelukkig heeft het echt gewerkt en lukt het nu al 3 maanden zo!
Oh wat leuk! 🥰
Mocht je nog meer vragen hebben, laat je het maar weten he!!
2 jaar geleden
Geen zorgen maken hoor, het is inderdaad heel normaal dat ze dat op deze leeftijd nog niet kunnen :) ik help mijn zoontje ook altijd rustig worden en in slaap vallen, soms duurt het wel een half uur maar uiteindelijk kan hij zich dan overgeven aan de slaap. Ik heb ook de cursus gedaan die hierboven wordt genoemd en kan t daardoor loslaten :) Er zijn natuurlijk ook andere manieren, kies vooral wat bij jou past en wat jij nodig hebt :)
2 jaar geleden
Dit zijn alle details! Dit heb ik precies zo gevolgd. Vond het vooral heel ...
Dit is niet leesbaar.
2 jaar geleden
Hier ook niet hoor! Ik moet haar altijd even bij me houden en dan slaapt ze bijna gelijk.. Is ook normaal, komt hopelijk een keer goed!
2 jaar geleden
Reactie op Eknein-
Hoelang heb je haar laten huilen? Tussendoor naar haar toe gegaan? Ik ben h ...
maar wat houd het gaan slapen werkelijk in bij jou? hoe veel tijd kost het je dat 'het je opbreekt' ben jij de enige die je kindje kan laten slapen?
laten huilen = leren dat ze niet op je kunnen rekenen
(daar ga ik echt niet aan beginnen)
je kunt dingen ook op een liefdevolle manier minderen (bv wiegen of handje vasthouden kun je afbouwen of andere slaap associates creëeren )
2 jaar geleden
Hoe ik het heb gedaan is altijd white noise geluid en erbij blij blijven aaien over haar wang en speentje in knuffeltje bij haar wang. Is even wat werk maar rituelen helpen. En nu kan ik ze neer leggen met speentje en knuffeltje en valt ze vaak snel in slaap. Eigenlijk wat ze fijn vinden herhalen tot het minder tot niet meer nodig is.
2 jaar geleden
Laten huilen werkt averechts vind ik en daar ben ik ook nooit aan begonnen. Structuur en vaste gewoonte zijn belangrijk bij zo kleintje.
2 jaar geleden
Reactie op Bougainville
maar wat houd het gaan slapen werkelijk in bij jou? hoe veel tijd kost het ...
Het is niet zozeer de tijd die mij opbreekt, mij man kan het savonds ook doen.
Wat mij opbreekt is dat het al 6 maanden op en af is. Het gaat goed en dan blijkt het toch niet te werken en zijn we weer terug bij af. Ik heb nog 2 kinderen dus ik kan overdag geen uren met hem bezig zijn in alle rust. Ik kan niet zeggen ik laat hem wel op mij slapen of gaan wandelen want dat werkt niet met nog 2 kinderen.
Maar hij is wel moe en wordt dus huilerig, zo kom je in een cirkeltje.
Vandaar de vraag hoelang laat je hem huilen, want er zit verschil in huilen en huilen.
Mijn oudste hebben we toen hij 1.5 was ook gecontroleerd laten huilen, er moest iets doorbroken worden en bij hem werkte dat uitstekend (en hij heeft er niets aan overgehouden, behalve een goede nachtrust).
Maar de jongste is nu 6 maanden, vind ik een ander verhaal dan 1,5 jaar.
2 jaar geleden
Reactie op Eknein-
Het is niet zozeer de tijd die mij opbreekt, mij man kan het savonds ook do ...
misschien toch je verwachtingen wat bij stellen.. het is toch niet zo vreemd dat hij dat nog niet goed kan? Positief over de succesjes en werken aan de stapjes terug.. Dan is het ook geen teleurstelling steeds? Kijken of je steeds met stapjes kunt oefenen.. maar als hij in paniek raakt als je m laat huilen klinkt dat niet echt als iets dat je dan moet 'doorzetten' en verder zou ik t jezelf zo makkelijk mogelijk maken zoals zn bed op jullie kamer als dat kan?
2 jaar geleden
Reactie op Bougainville
misschien toch je verwachtingen wat bij stellen.. het is toch niet zo vreem ...
Wij passen ons ook wel aan, lig soms bij hem op de kamer en soms hij bij ons. Het is een fase, I know. Maar dan kan en mag je er soms toch door heen zitten?
Ik laat hem niet huilen, ik vroeg alleen om info. Omdat ik weet dat het kan helpen.
2 jaar geleden
Reactie op Eknein-
En laten huilen betekent natuurlijk niet meteen paniek huilen. :)
oh maar de topicstarter schrijft volgens mij dat hij 'helemaal in paniek en ontroostbaar' raakt als ze m laat huilen.. dus daar doelde ik op