14 Reacties
2 jaar geleden
Misschien heb je dit al gedaan hoor! Maar misschien als tussenstap de pasta (macaroni) of rijst zo geven, en dan de groentes pureren. Dan zit er toch wat structuur bij. Bijv rijst met een "sausje" van gepureerde pastinaak en champignons en een geprakt eitje erdoor
2 jaar geleden
Nasi met bloemkoolrijst en spaghetti van courgette zijn hier favoriet. Ook de broccoli met kip ovenschotel gaat er goed in.
Losse groente en vlees gaat wel, maar tuft hij na een paar happen uit, omdat het niet smeuïg is
2 jaar geleden
Ik geef ons eten in kleine stukjes en voer haar bij met een potje. Zodat ze ons eten kan ontdekken op haar tempo en toch voldoende binnenkrijgt. Inmiddels is het bijna 50/50. 😊
2 jaar geleden
Onze zoon wilde ook alleen maar potjes! Heb het toen losgelaten, en van potjes worden ze ook groot. Nu eet hij lekker met de pot mee, inmiddels ruim 2.5 jaar!
Onze dochter die eet alles wat je haar voor zet. Vers eten vindt ze het lekkerst, heel soms een potje, die gaat er trouwens ook smakelijk in!
Ligt ook aan je kindje denk ik.. Zou vooral je gevoel volgen!
2 jaar geleden
ik deed ook vaak half half achtig
dus dat je de macaroni die je zelf eet geeft met potje als saus
of brood gedoopt in potje
mijn kind mag zelf eten maar zon drassig potje wordt zo'n zooi (haren, vloer, alles onder de saus dan) dus dat voer ik
2 jaar geleden
Hier een dame die potjes weigert en eigenlijk t liefste de hele dag door brood of pasta gerechten wil eten, maakt niet uit of t lasagne is of gewoon spaghetti of een ovenschotel met pasta. Dat is wat ze t liefste eet. We zijn nu op vakantie en hebben gister middag warm gegeten buiten de deur en ze wou toen alles wat er bij papa en mama op t bord lag hebben, ze heeft van mij een stukje curryworst met een puntje saus gekregen en van papa een stukje schnitzel. Nou toen ons bord leeg was was t krijsen😂
Wij hebben thuis met groenten wel t zelfde probleem, als we gewoon aardappelen groenten vlees hebben is t eerst t vlees dan een beetje aardappelen en een mini beetje groenten 🤷🏻♀️ daarom ben ik ook een beetje zoekende thuis hoe we dit het beste kunnen. Doen op vakantie lekker tussendoor een paar knijpgroentes geven (ja die kennen ze in Duitsland van de knor haha) als we merken dat ze te weinig krijgt.
Wat we eergisteren ook gedaan hadden is van de iglo green cuisine de groentensticks gegeven. Die vond ze oke om 1 op te peuzelen en toen dacht ze nee te "gezond"
2 jaar geleden
Mijn oudste kreeg altijd potjes.
Toen ze met de pot mee ging eten moest ze hier ook aan wennen.
Heeft denk 2 weken geduurd.
Heb wel doorgezet.
En geen zorgen, kindjes verhongeren zichzelf echt niet zomaar!