16 Reacties
2 jaar geleden
Het nooit goed, haha. De ene wil heel graag dat een kindje zelfstandig speelt en de andere maakt zich zorgen over of het wel goed is.
Maak je geen zorgen. Je kan altijd met je zoontje gaan spelen toch? Hier is kiekeboe een grote hit. Vooral als ik een laken over m'n hoofd doe, dan komt hij me zoeken.
2 jaar geleden
Mijn zoontje kan ook waanzinnig zelfstandig spelen en ontdekken. Ik vind het heerlijk om naar te kijken en ga ook vaak met hem samen spelen maar kan tussendoor ook lekker mijn eigen dingetje doen. Ik denk dat het zeker niet erg is en een zegen dat je zoontje dat zo fijn kan ☺️. Hierdoor kan ik mijn zoontje overal mee naar toe nemen want hij vermaakt zichzelf en is heel makkelijk en zoet ❤️ Zal ook weel meer een jongens ding zijn als ik mijn omgeving mag geloven 🤷🏼♀️. Maar evengoed speelt mijn zoontje graag zelf maar is ook heel graag in mijn buurt en tussendoor komt hij een knuffel of kus halen/geven. Gewoon lekker van genieten en er zelf gewoon lekker bij gaan zitten als je samen wilt zijn/spelen!
2 jaar geleden
Mijn dochter kan zich ook langdurig zelf vermaken. Wij genieten er vooral van! Ik zit er tussendoor af en toe bij om even samen te spelen, maar dat is vaak meer voor mezelf dan voor haar. Wij willen zelf toch ook niet 24/7 vermaakt worden 🙈, dat zal voor haar vast ook gelden.
2 jaar geleden
Denk niet dat het slecht is. Alleen zou ik zelf niet 1.5 uur geen aandacht van m'n kind kunnen trekken.
2 jaar geleden
Jouw baby is super veilig gehecht, anders zou het zich niet veilig genoeg voelen om zo zelfstandig te spelen. Dit is juist een heel goed teken! Onveilige gehechte kindjes zijn heel onzeker en plakken als een postzegel aan hun moeder.
Dat wil niet zeggen dat hangerige kindjes dus onveilig gehecht zijn. Dat kan nog heel veel andere redenen hebben.
2 jaar geleden
Mijn zoontje had even een dip en kon even niet zelf spelen. Wilde alleen bij mij zijn, kon niet eens naar de wc. Nu speelt hij weer zelfstandig, maar houdt ons wel in de gaten en vindt het leuk als we even meespelen. We hoeven hem bijna niet te vermaken, hij vermaakt hemzelf super goed. Daarnaast knuffel ik veel met hem en stoeien we soms een beetje. Hij vindt vooral het dollen en gek doen heerlijk. Als het voor jullie goed werkt is het toch prima! 😀 Ik denk altijd een kindje speelt rustig als het zich veilig voelt.
2 jaar geleden
"Op de momenten dat het kind zich veilig voelt, durft hij zelf opdrachten uit te voeren en de wereld te verkennen."
https://www.oudersvannu.nl/baby/ontwikkeling/hechtingsstijlen/
Het stukje 'vermijdende hechting' ben jij bang voor. Als je het leest zal je je kindje daar vast niet in herkennen.
2 jaar geleden
Reactie op EllaBabyNr1
"Op de momenten dat het kind zich veilig voelt, durft hij zelf opdrachten u ...
Ik herken hem idd niet in dat stukje! Maar ik herken hem ook niet in de 6-9 maanden fase waarin beschreven staat dat hij eenkennig wordt etc. dat heeft hij niet. hij is super vrolijk en vind het niet erg als ik of mijn partner er niet zijn. hij reageert wel super blij als hij ons weer ziet.
2 jaar geleden
Reactie op Didisisi
Ik herken hem idd niet in dat stukje! Maar ik herken hem ook niet in de 6-9 ...
Heeft de mijne ook niet, dat is gewoon geluk 😊