11 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje van augustus heeft dit ook. Hij kan wel alleen spelen, maar dan moet hij echt een goede dag hebben en al veel met mij hebben gedaan. Ik hoop dat er wat meer tips komen.

één jaar geleden

Hier ook hoor, ik heel normaal.

één jaar geleden

Hier ook hoor! Soms wel dat ze buiten kan rommelen of in de zandbak spelen. Maar dat is ook maar 5-10 min. Voor de rest wil ze vooral met mij dingen doen. Ik denk dat het de leeftijd is.

één jaar geleden

Reactie op LavS

Hier ook hoor! Soms wel dat ze buiten kan rommelen of in de zandbak spelen. ...
Gaat jouw dochtertje naar de opvang? Zoja: heeft ze het daar dan ook wat moeilijk ?

één jaar geleden

Reactie op Catharinax

Gaat jouw dochtertje naar de opvang? Zoja: heeft ze het daar dan ook wat mo ...
Nee niet naar de opvang. Ik ben alle dagen met haar. Als ze met andere kindjes is dan vermaakt ze zich juist prima.

één jaar geleden

Hier ook herkenbaar! Soms dan ‘sneak’ ik even weg in de hoop dat hij het niet opmerkt xD

één jaar geleden

Ik stimuleert erg dat ze zelf speelt. Ik help haar op weg als ze zelf niet op gang komt. Dus dan bouw ik dingen voor haar en haal ik wat speelgoed tevoorschijn midden in de woonkamer. Maar ik ga soms ook bewust zelf even iets lezen ofzo en zeg dan ook 'ga naar even zelf spelen'. Of ga je knuffel maar een boekje voorlezen. Ik vind het zelf kunnen spelen en ontzettend belangrijke vaardigheid. Dus ik stuur daar wel steeds al op aan. En ik ben zelf thuis bij haar, en ben heel beschikbaar en reactief de hele dag. Maar ze mag het ook echt zelf doen. Daar heeft ze voor altijd wat aan en ook overal waar ze komt een dat zien we nu inderdaad al.

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit ook en wil veel op me en bij me. Bij de opvang doet hij het wel weer super goed!

één jaar geleden

Ja ik merkt het hier ook wel. Ik ga er meestal even bij zitten en dan zeg ik heel duidelijk mama gaat nu even opruimen of eten koken die woorden kent ze wel. Alsnik ga stofzuigen hoor ik haar toch niet altijd dus dan ga ik ondanks gezeur toch gewoon door😂 maar moet zeggen dat doet ze dan ook niet vanaf het begin al gewoon mijn ding gedaan

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja ik merkt het hier ook wel. Ik ga er meestal even bij zitten en dan zeg i ...
Nou precies dit dus, gewoon duidelijk zijn en ook zeggen 'ga naar even zelf spelen'. Dan dingen klaar zetten als dat nodig is en gewoon herhalen. Het is zo'n fijne vaardigheid voor het kindje zelf ook als het zelf kan spelen.

één jaar geleden

Reactie op Jurst

Nou precies dit dus, gewoon duidelijk zijn en ook zeggen 'ga naar even zel ...
Precies. Ik denk dat je een goeie evenwicht er in moet vinden even bij zitten en wat leuks bedenken en dan weer je eigen ding doen. Dat werkt het beste en anders jammer dan als je meerdere kinderen hebt zullen ze ook wel eens moeten. Het is ook gezond om je af en toe te vervelen worden ze vanzelf creatief van. Maar ik moet zeggen ik kan me wel goed afsluiten voor gezeur en gejammer als ik weet dat er niks is.