44 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op wave
Hij rolt de hele kamer door, maar zitten kan hij helemaal nog niet (6,5 maa ...
Off topic. Maar we hebben hem maand geleden al omgebouwd omdat hij kijken veel leuker vindt. Maar je kan hem gewoon ombouwen en dan leuning helemaal omlaag zetten, praktisch weer op ligstand.
2 jaar geleden
Reactie op mamatime
Voor de mensen die ja zeggen, gaat jullie kindje zelf zitten, van liggend n ...
Indd zittend neerzetten. Al probeerd hij liggend op zn rug ook omhoog te komen, als ik hem dan help door zn handjes vast te houden komt hij ook omhoog tot hij zit
2 jaar geleden
Reactie op Anouk34
Zetten jullie de kleintjes al in de kinderstoel ipv het liggende bakje, ook ...
Die van ons deed dit al met 4,5 maand. Ze raakte enorm gefrustreerd van het liggen in de Newborn. Dus ik denk dat we rond 5 maanden de kinderstoel hebben omgebouwd. Ze zit ook al goed zelfstandig en komt bijna zelf tot zit (het laatste stukje lukt telkens net niet)
2 jaar geleden
Hier nog weinig beweging richting zelfstandig omhoog komen om te gaan zitten. Ze is meer gefocust op rollen (dat gaat goed) en tijgeren/kruipen (frustratie dat ze nauwelijks vooruit komt, maar ze blijft fanatiek proberen). Optrekken aan de armpjes om in zit te komen vindt ze wel mooi en als ze op mijn benen zit gooit ze zich fanatiek naar voren om rechterop te komen. Het zou ook wel vroeg zijn toch? Gemiddeld kunnen ze dat pas tussen 7 en 9 maanden, dacht ik.
2 jaar geleden
Reactie op Mara21
Hier nog weinig beweging richting zelfstandig omhoog komen om te gaan zitte ...
Dat hangt heel erg van je kindje af. Onze zoon houd zijn fles zelf vast sinds hij 3 maanden was. Dat is erg vroeg. Hij kan zitten en vind het heel leuk om zittend te spelen. Maar omrollen en tijgeren vind hij niks. Als ik hem vasthou zodat hij op z'n voetjes kan steunen is hij wel helemaal blij en probeert hij z'n balans te houden. Elk kindje op z'n eigen tempo.
2 jaar geleden
Reactie op Anouk34
Ja, al een maand ongeveer. Hij is nu bijna 7 mnd
2 jaar geleden
Mijn dochtertje van 6.5 maand begint zich af te zetten met haar ellebogen zodra ze ligt. Ze zit al redelijk stevig! Op haar buik liggen vind ze verschrikkelijk dus ik verwacht dat ze eerder zit dan tijgert.
2 jaar geleden
Mijn zoontje 6 maanden+1 week, kan erg goed zitten. Hij gaat niet zelf zitten maar als ik hem neerzet (wat hij wil) dan valt hij niet meer om, ik durf gewoon weg te lopen en hem te laten spelen! Gaat een wereld voor hem open en wil eindelijk is langer dan 1 minuut “alleen” spelen haha
2 jaar geleden
Reactie op Anouk34
Ja, vanaf 4,5 maand al. Mijn zoontje was er te zwaar voor, en ik denk niet dat het vroeg overgaan naar zitstoeltjes hem heeft belemmerd. Ik denk eerder geholpen. Natuurlijk niet te lang er in..
2 jaar geleden
Reactie op Fantast
Mijn dochter is 7,5 maand. Ze kan niet zelfstandig zitten, ook niet in de k ...
Nee hoor maak je niet druk! Hier een meisje van 8,5 zit nog niet en tijgert nog niet, ook niet planken en op handen en knieën. Ik maak me niet druk, t gaat allemaal al veel te snel!