19 Reacties
2 jaar geleden
Hier 1 die ook al 2 weken ziek is, alleen geen koorts. Wel doorkomende tandjes mega verkouden, hoesten, last van oren, nauwelijks willen eten en erg huilerig/ hangerig. Mega luier uitslag. Gelukkig slaapt ze de nachten goed door.
Je doet er weinig aan, behalve alle liefde en aandacht geven die ze nodig hebben, troosten en er voor ze zijn als ze je nodig hebben. Proberen genoeg te laten drinken en lekker knuffelen.
Hier gebruik ik nu; zetpil als het echt niet meer te doen is, spoel haar neusje met physiomer baby, otrivin, luuf, detinox voor de tandjes, tussikind hoestsiroop, anti schimmel creme voor de billen dus een hele lijst🙈
2 jaar geleden
Yep.. loopneus en hoesten, en nu ook hees/stem kwijt. Klinkt zo sneu maar kan er inderdaad weinig tegen doen. Slaapt, Eet, drinkt en plast gelukkig wel goed dus das fijn
2 jaar geleden
Reactie op Stéphanie91
Hier 1 die ook al 2 weken ziek is, alleen geen koorts. Wel doorkomende tand ...
Nou over paar uurtjes naar de DA rennen dan voor de aanvulling bedankt voor de tip
2 jaar geleden
Hier ook!
Neusspray, luuf, zetpil, dat ding waar je snot uit het neusje mee kan halen, badje met vrijer ademen zeep, bedje omhoog leggen bij het hoofdje.
Denk dat je niet veel meer kan doen, maar ik vind het zooo zielig🥺.
2 jaar geleden
Hier ook!
Neusspray, luuf, zetpil, dat ding waar je snot uit het neusje me ...
Ja inderdaad zo'n neus zuigertje haha. Ald ik gespoeld heb en dan dat gebruik komt er toch een lading uit en dan neusspray erin. Hele apotheek ondertussen haha
2 jaar geleden
Reactie op Stéphanie91
Ja inderdaad zo'n neus zuigertje haha. Ald ik gespoeld heb en dan dat gebru ...
Hahahhah jaaa, m'n zoontje word wel echt heel boos dan. Dan kijkt ie me ook 5 minuten niet meer aan erna 🤣. Maar het helpt wel, daarna kan hij iig weer normaal ademen.
2 jaar geleden
Ja hier hetzelfde gehad vorige week.
Hebben ook zetpil gegeven. En voor slapengaan even douchen. Zodat alle snot er even goed uitstoomt. Zo viel die gelijk diep in slaap.
2 jaar geleden
Hahahhah jaaa, m'n zoontje word wel echt heel boos dan. Dan kijkt ie me ook ...
Hahaha hier nog zo'n dametje en als ik het dan weer een aantal dagen gedaan heb gaat ze er wel rustig voor zitten en snapt ze dat het voor haar eigen bestwil is😜
2 jaar geleden
Hier ook 1w de HEL geweest. Heb steeds zetpillen (om de 6u 1x125) paracetamol gegeven en had antibiotica en oogdruppels gekregen vd huisarts. Na 3D eindelijk verbetering.
Heel veel succes🙌
2 jaar geleden
Hier nog 1. Hij had waterpokken en oogontsteking aan 2 ogen. Er kwamen 2 tanden door en was verkouden. Gelukkig is hij nu aan de beterende hand. Hij is nu alleen nog een beetje verkouden.
2 jaar geleden
Precies dit! Ons zoontje ook al ruim 1,5 week. Hoesten, snot, prutogen (ze zitten gewoon dicht geplakt na zn dutjes!), huilerig etc etc.
Werkt een hoestsiroop echt? Heb ik nog niet geprobeerd....
Wat we hier wel eens doen is dampo op de bodem van het bad. Super heet water erin en wij zitten samen op de vloer van de badkamer. Even lekker stomen. En daarna samen douchen. Is alles lekker los. Kan ik iig voorzichtig al die korsten rondom zn ogen en neus weghalen! In de avond kwam het goed los merkten wij. Voor de rest hopen dat de kleintjes snel opknappen
2 jaar geleden
Mijn kleine is heel vaak verkouden inclusief snotogen, hoesten etc. Wat hier echt een verademing is is de VSM tussikind siroop tegen het hoesten. En als hij echt heel slecht slaapt geven we hem soms neusspray (uiteraard ook speciaal bedoeld voor baby's) zodat hij beter kan slapen anders blijf je in zo'n spiraal van ziek en slecht slapen.
Beide overigens aangeraden door de huisarts.
Succes en sterkte! Zieke kleintjes zijn altijd zo zielig.
2 jaar geleden
Vanmorgen naar de huisartsenpost geweest 😔. Zoontje heeft sinds gistermiddag koorst (39,2 en 40,2). Gisteravond, vannacht en vanmorgen zetpil gegeven maar koorts wilde niet zakken. Hij lag te rillen en had blauwe lippen. Antibiotica meegekregen
2 jaar geleden
Bij een erge verkoudheid gebruiken wij een neuspray van A.Vogel, te verkrijgen bij Etos. Deze is ook voor bij korsten en vastzittend snot. Te gebruiken voor oa baby’s. Alleen de zoutoplossing werkt hier niet.
Verder werkt hier een hoestsiroop voor geen meter. Maar bij sommigen wel weer..