30 Reacties

9 maanden geleden

Hi, Hier ga ik bewust pas tegen de lente/zomer beginnen. Het is dan lekker warm en kan mijn dochter dan zonder luier laten lopen, zonder dat ze het koud krijgt. Nu vind ik t echt te zielig met de kou, dus ik wacht nog even en tegen die tijd zal ze het vast meer begrijpen!

9 maanden geleden

Reactie op MaryamD

Hi, Hier ga ik bewust pas tegen de lente/zomer beginnen. Het is dan lekke ...
Precies ik ga ook tegen de lente beginnen, dan is het ook wat makkelijker.

9 maanden geleden

Goed idee om tegen de lente te beginnen! Wij laten haar nu thuis ook soms in blote billen rondlopen want ze heeft veel last van kapotte billen. Maar ze heeft dan wel vaak een ongelukje. Ze plast dan en loopt daarna pas naar de wc. Ze is dan ook best een beetje verdrietig dus ben wel wat zoekende hoe we dit op een positieve manier kunnen stimuleren. Ook omdat ze nu 3 dagen achter elkaar bij een oppas of opvang is

9 maanden geleden

Omdat ik deze week vrij ben, deze week gekozen om te beginnen. Eerste dagen van de vakantie had onze dochter buikgriep, dus even uitgesteld. Nu vandaag 3e dag en hele dag droog gebleven. Ik heb haar de eerst dag elk uur op het toilet gezet. Eerst uitgelegd dat ze geen luier meer aan hoeft en dus op het toilet mag. 2e dag elk 1,5 uur op het toilet als ze het zelf nog niet had aangegeven. Vandaag dus 3e dag, hele dag droog Zelf is ze er super trots op.

9 maanden geleden

Vooral bij een zoontje heb ik de tip gehoord om zeker iets aan te doen. Anders kan het zijn dat ze voor zich plassen en niets doorhebben. Je kan enkele tussenstappen doen: 1) potje in de kamer zetten. 2) op vaste momenten op het potje zetten: telkens voor en na het slapen. Bij ons is dit echter nog geen succes. 3) meenemen als je zelf naar het toilet gaat Wij hebben 1 keer 4 dagen geprobeerd. We merkten dat hij het wel kan tegenhouden als het komt (de plassen waren klein en hij kan 4u ophouden). Maar hij heeft nog nooit pipi op het potje gedaan. Ook al had hij een kwartier erna een accidentje. Dus als hij het nog niet echt aangeeft. Kan je eens proberen, dan weet je hoe ver je staat. Merk je na een kleine week dat het niet gaat, gewoon weer stoppen.

9 maanden geleden

Hier nu 2 dagen veel thuis in d'r blote kont laten lopen en ze heeft nagenoeg 1 ongelukje gehad. Voor de rest heeft ze plasjes op de wc gedaan! Gepoept nog niet. Zodra ze een luier aan heeft poept ze meestal daarin dus dat kwartje moet nog vallen maar so far so good!

9 maanden geleden

Mijn dochter gaf al vaker aan dat ze haar luier uit wou en ze is nagenoeg zindelijk overdag bij ons thuis. We hebben nu een potje in de woonkamer staan en zijn op een van de andere dag gestart. Eerst zonder broek aan (blote kont) en nu hebben we haar ook geleerd haar broek omlaag/omhoog te doen. Ik zou er zelf mee beginnen als je kindje er interesse in toont!

9 maanden geleden

Ik begin deze zomer pas, tenzij ze zelf eerder iets aangeeft. Buiten oefenen is een stuk frisser voor het huis 🙈

9 maanden geleden

Luierbroekje aan . Samen gaan in badkamer hebben we een potje staan elke ochtend en avond zowieso en overdag. Voor het fruit eten of als we de deur uitgaan. Eerst helpen met broekje uit doen nu kan ze het heel goed zelf. Ze doet nog niet alles op het potje maar zeker wel veel. Luierbroekje vind ik hierbij echt ideaal. Ik hoorde dat ze op de opvang nu ook zelf gaat. Je merkt echt dat ze niet meer gewend is aan een volle luier ze geeft ook meteen aan dat ze heeft gepoept dus we gaan de goeie kant op! Gewoon echt even met vaste momenten beginnen en eventueel samen gaan werkt hier top.

9 maanden geleden

Update hier, onderbroeken gekocht en we gaan op de dagen dat we thuis zijn gewoon oefenen. Dus al 2 dagen in de ochtend een onderbroek aan. Best wat ongelukjes gehad maar ook een paar keer succesvol op de wc geplast (en gepoept!) na het zelf aangeven. Ik vraag wel steeds of ze naar de wc moet maar ze gaat eigenlijk alleen uit eigen initiatief. Wanneer we weggaan en bij dutjes krijgt ze wel een luier om. Eind januari ga ik een week naar m'n ouders met de kindjes en ik denk dat ik die week ga proberen haar helemaal zindelijk te krijgen. Ligt er een beetje aan hoe ver we zijn met deze oefenmomentjes. Oh en de poep ongelukjes... pfoe, dat is wel even vervelend 😅 emmer met vanish staat klaar.

7 maanden geleden

Reactie op Joanna1988

Update hier, onderbroeken gekocht en we gaan op de dagen dat we thuis zijn ...
hoe gaat het nu bij jullie? Wij starten over twee weken, ik ben dan een week vrij 💪 heb de zindelijkheidsbox besteld

7 maanden geleden

Reactie op Satori

hoe gaat het nu bij jullie? Wij starten over twee weken, ik ben dan een we ...
Best goed! Ze draagt overdag geen luier meer (alleen op de opvang wel nog, daar wil ze nog niet op de wc). Maar ze gaat thuis, bij opa en oma en bij uitstapjes zelf naar de wc en geeft het dan goed aan. Wel nog regelmatig ongelukjes hoor. Gisteren een dag bij vrienden en dan is ze zo druk aan het spelen en vindt ze de wc daar toch nog wel spannend, dus 2x een ongelukje maar er gaan ook dagen voorbij dat het een hele dag goed gaat. Ook met poepen :) Maar het gaat hier wel echt in stapjes. Maar op een gegeven moment wel bedacht: oké, luiers overdag is gewoon gedoe nu want ze wil toch niet verschoond worden. Dus dan maar dealen met zo nu en dan een ongelukje.

6 maanden geleden

Hoi, niet mijn dochter heeft het helemaal zelf gedaan. Begon het zelf ineens aan te geven vanaf dat moment op de wc of potje gezet en 2 weken voor haar 2e verjaardag zindelijk. Wel alleen overdag, ‘s nachts niet

6 maanden geleden

Wij hebben eind april vakantie en wil dan gaan beginnen. Zoontje geeft met enige regelmaat aan hij geplast/gepoept heeft en lijkt steeds meer interesse in de wc te hebben. Hij is helemaal trots als hij er vanaf komt (ondanks dat hij er nog niet geplast heeft).

6 maanden geleden

We zijn vorige week begonnen en het gaat supergoed! Met het middagdutje en 's nachts doen we nog een luierbroekje om, maar die blijft nu eigenlijk al droog. Laten anderen hier waarvan hun kind overdag zindelijk is de luier 's nachts al weg?

6 maanden geleden

Mijn dochtertje poepte al een aantal maanden op de wc. Plassen gaf ze nog niet aan. Vorig weekend gewoon de luier uitgelaten. Eerste 2/3 dagen enkele ongelukjes maar daarna al niks meer! We hebbeb haar ieder uur de wc aangeboden en direct na veel eten of drinken. Het zelf aangeven begint ze nu sinds 2 dagen steeds meer te doen. De luier van het middagdutje blijft meestal ook al droog

6 maanden geleden

Iemand en tip voor het poepen op de wc. Ze is praktisch zindelijk behalve het poepen...

6 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Iemand en tip voor het poepen op de wc. Ze is praktisch zindelijk behalve h ...
Bij ons heeft het enorm geholpen om haar te belonen met een snoepje 😂 het hoeft geen groot snoepje te zijn. Een rozijntje bijv als ze had gepoept op de wc

6 maanden geleden

Reactie op shauny1ebaby

Bij ons heeft het enorm geholpen om haar te belonen met een snoepje 😂 het ...
Ja heb ik geprobeerd een lijstje in de wc. Sticker voor plas en poep is snoep🤷 lijkt haar weinig te doen. Dan gaat ze wel zitten of als ze aangeeft dat ze moet poepen zeg ik nou zullen we dan even naar de grote wc. Ja prima zodra ze gaat zitten komt er niks net of heel de aandrang weg is🙄 dus potje ook wel eens voorgesteld maar zodra ze gaat zitten hoeft ze niet. En dan vraagt ze dus wel om een snoepje kan ik zeggen nee je moet eerste poepen. Maar dat lukt haar dus niet. Op de opvang doet zowieso elk plasje op de wc dus ze hadden voorgesteld om een onderbroek aan te doen maar goed ik ben dan bang dat ze poep ophoudt. Uiteindelijk had ze in de onderbroek gepoept .. plassen gaat echt heel goed dus dat is het probleem niet ze geeft ook aan dat ze moet poepen en ze vind het ook niet fijn in de luier maar zodra ze op de wc zit gebeurt er dus niks. We hebben ook wel eens een filmpje opgezet terwijl ze zat.. ging ook niet. Allemaal zo lastig want ze gaat echt ook wel zitten ...

6 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ja heb ik geprobeerd een lijstje in de wc. Sticker voor plas en poep is sno ...
Evt na de eetmomenten doen en dan indd filmpje geven en echt 10 min laten zitten? Zo zijn wij ermee gestart. De momenten dat ze vaak moeten poepen erop zetten en dan gewoon 10 min laten relaxen