14 Reacties

één jaar geleden

Je hebt een wc verkleiner... die zijn wel ideaal! Of met zo'n trapje.. https://www.bol.com/nl/nl/p/wc-verkleiner-met-trapje-inclusief-handvaten-opvouwbaar-2-tot-7-jaar-blauw-geel/9300000137634641/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-143652259372-S-1678369945371-9300000137634641&gclid=Cj0KCQjwy9-kBhCHARIsAHpBjHiwfkU1EwfBUFunJDNo_g0o9r6ZtUoXmFqdxBzczbtGGyRuUkyYH5saAjUjEALw_wcB zoiets bv..

één jaar geleden

Reactie op Septbaby21

Je hebt een wc verkleiner... die zijn wel ideaal! Of met zo'n trapje.. ht ...
Een wc verkleiner hebben we al in de bril zitten. Deze gaan we vandaag wisselen (voordeel van een afneembare wcbril 🤭) en dan met een opstapje kan Maud ook op de wc gaan zitten als ze wil. Onze wc beneden is best laag dus dat is voor nu ideaal. Maar t gaat meer om de manier van zindelijk maken en wat ouders veel gebruiken of fijn vinden🤭 omdat ik niet precies week hoe ik het beste dit kan aanpakken

één jaar geleden

Wij zetten hem steeds op het potje als ik naar de toilet moet en bij het verschonen dus als hij een schoon broekje aan krijgt 😊. Dat ging perfect totdat het kinderdagverblijf het ook probeerde, nu wil hij niets meer. Leek zich ook een beetje te schamen voor plassen dus hebben steeds expres een beetje ‘gejuicht’ zodat hij plassen weer leuk begon te vinden (maakte niet uit waar of hoe (lees: op de vloer, in bad vooral etc). Nu gaan we weer starten zoals we deden. Hij vindt het namelijk meestal vies als er plas in z’n luier zit 😂.

één jaar geleden

Reactie op Septbaby21

Je hebt een wc verkleiner... die zijn wel ideaal! Of met zo'n trapje.. ht ...
Heb je dit zelf in gebruik? Heel hip hoor maar vraag me voor mezelf af of dat praktisch is met opbergen (hij lijkt echt enorm groot) 🤔

één jaar geleden

Hier nog niet actief mee bezig. Ze draagt wasbare luiers dus ik geloof dat dat wel kan helpen in het aanvoelen, maar ze vindt het potje nog niet zo leuk. Ze weet wel wat plassen en poepen is en associeert potje wel met plassen of poepen maar wil er nog niet echt op. Komt wel wanneer t komt. Ik laat haar nu maar steeds een beetje zien als ik naar de wc ga en vertel dan over het potje. En we gooien haar poep vaak samen weg in de wc (dat heb je met wasbare luiers). En verder geloof ik wel dat ze het gaat doen als ze er klaar voor is. Wil er niet te veel druk op leggen in ieder geval.

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Heb je dit zelf in gebruik? Heel hip hoor maar vraag me voor mezelf af of d ...
Vind dat potje niet veel kleiner haha!

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Vind dat potje niet veel kleiner haha!
Eeh ja maar die staat bij ons apart in de badkamer. Dus niet echt in de weg. En het potje gebruik ik zelf niet. Het toilet wel dus was oprecht gewoon een praktische vraag 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Eeh ja maar die staat bij ons apart in de badkamer. Dus niet echt in de weg ...
Aah ja snap het, ik vind het zo’n onding dat potje ook

één jaar geleden

Wij gebruiken nu iig geen methode. Dochter gaat elke avond op het potje (als ze wil). Verder volg ik haar, dus als ze vaker wil is dat goed en zodra ze ook daadwerkelijk gaat plassen/poepen op het potje gaan we weer verder kijken.

één jaar geleden

Brilverkleiner halen :) Inspelen op de interesse. Bij onze oudste was dat ook rond deze leeftijd een paar weken. Toen een half jaar weg. Daarna weer interesse en was ze binnen 3 weken ofzo zindelijk. Rond 3e verjaardag als ik me goed herinner. Go with the flow, enige dat we gedaan hebben de tweede ronde was stickers plakken op een a4tje in de wc. Na 2 weken vond ze dat zelf niet meer nodig 🤣

één jaar geleden

Wij gaan in augustus snuggles&potties doen.

één jaar geleden

Wij hadden wel vast een potje in huis. Maar nog weinig mee gedaan. Ze ziet het als een leuk stoeltje en gaat er soms zelf op zitten. We hebben ook 2 boekjes uit de bieb gehaald en een paar keer gelezen. Ik dacht: het zou goed zijn als we 1 vast moment op de dag haar op het potje gaan zetten en dan zo'n boekje voorlezen en wat liedjes. En dan zien we wel. Maar we hebben verder nog niks ondernomen. Komt ze vanochtend... Zegt resoluut "poep". Pakt het potje. Gaat erop zitten. Dus wij vliegensvlug haar luier uit. En ja hoor, ze draait een prachtige drol op het potje 😂. Ze vond het zelf de normaalste zaak van de wereld. Ik snap er niks van 🙃. Misschien een toevalstreffer. En misschien heeft ze het op de opvang wel gezien. Maar het is wel duidelijk dat we er nu echt aan moeten beginnen en ze er klaar voor is.

één jaar geleden

Reactie op Sneeuw

Wij hadden wel vast een potje in huis. Maar nog weinig mee gedaan. Ze ziet ...
Wat leuk!! Hier zegt ie het ook steeds en gaat ie wel op het potje zitten maar hoeft ie niet 😂

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Wat leuk!! Hier zegt ie het ook steeds en gaat ie wel op het potje zitten m ...
Hier nu ook tot we vragen wat ze op t potje moet doen en dan plast ze naast t potje aan😂 boos kan ik er niet om worden want ze doet wat ik der vraag haha