11 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg even mee. Dochter van bijna een jaar is ook elke dag om 5:30 wakker. En slaapt ook rond 9 uur en 14 uur nog. Ze gaat s'avonds om 19 uur naar bed. Wil ook wel wat langer slapen

2 jaar geleden

Hier hielp een kort slaapje van een half uur om 09.30 en smiddags 12.45 naar bed en dan 4 uur na het wakker worden weer. Is het ochtendslaapje lang?

2 jaar geleden

Onze dochter gaat in de avond om 20u naar bed. Ze slaapt dan tot 6.00. Overdag slaapt ze nog 2x, meestal ongeveer een uur per keer.

2 jaar geleden

De marges van de hoeveelheid slaap die ze nodig hebben zijn echt best wel ruim.. Mijn zoontje heeft ook een ondergemiddelde hoeveelheid uren slaap nodig op een etmaal. Bij ons lukt t inmiddels wel om hem een uurtje later naar bed te doen savonds (dat lukte eerder niet maar sinds een maandje wel) en daardoor sochtends wat later wakker :)

2 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt van 18 - 7 uur. Overdag hooguit 1 slaapje nog

2 jaar geleden

Ons dametje slaapt nooit 12u lang achter elkaar, ondanks we de slaapjes overdag hebben geprobeerd te korten. Zij gaat altijd pas later op de avond naar bed.

2 jaar geleden

Misschien proberen het ochtend slaapje wat later te doen. 09.30 ? Vaak halen ze het vroege wakker worden weer in. Slaapt hij dan ook lang om 9uur?

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Misschien proberen het ochtend slaapje wat later te doen. 09.30 ? Vaak hale ...
Misschien even proberen om 9uur eerst fruit als hij dan al moe is kan je het daar mee rekken. En daarna na bed dan heb je al iets later qua tijd. En dan proberen na 1 uur echt wel wakker te maken. Hoelaat krijgt hij dan de laatste fles? Misschien is het ook wel honger als hij om 18.30 al na bed gaat. Het kan natuurlijk ook gewoon een vroege vogel zijn 😅

2 jaar geleden

om 5 en dan weer om 9.. ja daar zit al heel veel tijd tussen je kunt kijken of je hem later dan 9 naar bed kunt brengen en ook de middag wat later en gewone bedtijd/+1 uur als hij gewend is pas om 10 of 11 te slapen hoop je dat hij pas na 5en wil opstaan heb je de kamer waarin hij slaapt compleet donker, ook smorgens?

2 jaar geleden

Dankjewel voor jullie tips! Ik ga denk ik proberen het ochtendslaapje in te korten en iets later te plannen. Hij slaapt dat eerste slaapje vaak 1- 1,5 uur. In de middag juist vaak 1 uur. Zijn laatste fles krijgt hij vaak rond 18.15 uur. In de ochtend lijkt hij geen honger te hebben, hij eet vaak pas 1,5 uur na het wakker worden. Zn kamer is ook heel goed donker dus dat is het helaas ook niet. Lastig hoor dit!

2 jaar geleden

Die van mij word rond 8:00 wakker. Vandaag zelfs 9:15. Ik weet niet of ik geluk heb of dat t door zn bedtijd komt, ik merk wel dat als hij later slaapt hij later wakker word en dat samen slapen goed helpt. Wanneer mijn zoontje alleen slaapt word hij 7 uur wakker ongeveer. 8 uur wakker dan slaapt hij vaak rond 10:00/ 10:30 dan minimaal een uur 1,5 uur. Dus laten we zeggen 11:30 wakker Daarna om 14:30/15:00 weer naar bed en dan slaapt hij nog dik 1,5 uur. Om 20:00 ongeveer naar bed