9 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees even mee, want mijn zoontje doet hetzelfde!

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook een pittig karaktertje. Ik negeer haar "woedeaanvallen" en prijs haar voor goed gedrag. Nee is nee, en probeer daar ook echt heel consistent in te blijven. Het lijkt te gaan werken want als ik nu nee zeg kruipt of loopt ze 9 van de 10x verder zonder boos te worden 😊

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook een pittig karaktertje. Ik negeer haar "woedeaanvall ...
Als ik neen zeg tegen me zoontje en hij weet het ook wel.. dan kijkt hij naar mij lachend en probeerdt hij weer te doen wat hij niet mag, tot ik echt wel zijn handje neemt en zegt dat hij niet mag maar hij lacht letterlijk over alles, hopelijk is deze maar een fase 🤭🤭 hihi

2 jaar geleden

Reactie op Anatje

Als ik neen zeg tegen me zoontje en hij weet het ook wel.. dan kijkt hij na ...
Hahaha denk niet dat het uitlachen is hoor. Ze weten op deze leeftijd nog niet zo goed hoe ze met hun emoties om moeten gaan en het is aan ons om ze daarbij te helpen hihi. Gewoon proberen serieus te blijven ondanks dat t moeilijk is je lach in te houden 🤭 net zo als ik soms een lange adem moet hebben als ze weer eens staat te krijsen omdat ze dr zin niet krijgt 🙈🤣

2 jaar geleden

Hahaha denk niet dat het uitlachen is hoor. Ze weten op deze leeftijd nog n ...
Oooh ja, tis wel altijd leuker een baby met karakter. Tis soms niet altijd makkelijk hoe je deze moet aanpakken dankkje voor de tip!☺️

2 jaar geleden

Hier ook een karakter. Wij negeren er niet op. Reactie is altijd een beloning en dus een rede voor herhaling.

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Hier ook een karakter. Wij negeren er niet op. Reactie is altijd een beloni ...
En als je kindje iets doet wat niet mag? Reageer je dan ook niet? Dit vind ik namelijk wel lastig, als mijn zoontje aan de hond z’n drinkbak zit zeg ik nee en zet ik hem weg. Dit doet ie daarna dan weer om ‘uit te proberen’ maar negeren heeft geen nut denk ik want dan laat ik het toe 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Hier ook een karakter. Wij negeren er niet op. Reactie is altijd een beloni ...
Oeisje helaas als ik dat niet doet dan is dat nog erger.. ik zeg dat het echt niet mag en toon de limieten vriendelijk natuurlijk en dan gaat hij gewoon weer gaan spelen.. hij doet het niet altijd.. maar alsk echt negeer en niets zeg doe hij het dan maar toch..

2 jaar geleden

Sorry, fout begrepen. Ik reageer niet op de uitbarstingen. Van mij mag ze alles onderzoeken zolang het veilig is. Als het iets onveilig is (zoals aan kabels trekken of aan een stopcontact zitten) zeg ik rustig nee en zet ik haar een meter verder. Dit moet ik vaak enkele keren herhalen en vaak wordt ze boos en begint ze te huilen. Dat laatste negeer ik dan gewoon