6 Reacties

één jaar geleden

Ik zou denken duidelijk en consequent nee zeggen en van je af zetten. Dit noem ik geen straffen, dat is grenzen stellen.

één jaar geleden

Ons zoontje bijt ook af en toe. Meestal komen dan de tanden bijna door. We zeggen ook nee en leggen uit waarom het niet mag. Wij denken ook dat hij dan komt knuffelen en bijt dan ineens, doet beide keren dezelfde signalen laten zien!

één jaar geleden

Heel soms doet ons zoontje dit. Wij zeggen duidelijk dat hij dat niet mag doen omdat dat 'au' doet bij papa of mama. We zeggen wat hij wel mag doen (bijv. Spelen met...) en geven vaak de bijtring en zeggen dat hij daar op mag bijten.

één jaar geleden

Mijn dochter heeft vorige week een ander kindje in d'r wang gebeten. Het hoort er allemaal wel een beetje bij. Wij zeggen ook nee en dat het "au" doet. Bij ons doet ze het ook soms.

één jaar geleden

Ons dochtertje doet dit alleen bij mij op moment. Ik spreek haar dan echt wel even aan en zeg nee kusje. Het is wel eens in mijn wang maar ook in mn hand.

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde, dit is voor ons wel ook een teken dat hij last had van doorkomende tandjes. Hij gaat ook lachrn als hij het doet en ik blijf gewoon stug 'au dat doet pijn zeggen'. Ik straf verder niet. Hij is er op een gegeven moment mee opgehouden.