10 Reacties

één jaar geleden

Ik heb geen ervaring met jou situatie en kan jou geen advies geven. Vroeg mij alleen af of jouw zoontje ook op het KDV zo veel huilt ?

één jaar geleden

Reactie op Criss55

Ik heb geen ervaring met jou situatie en kan jou geen advies geven. Vroeg m ...
Nee ik heb het kdv er nog nooit over gehoord. Misschien ook omdat er altijd wel een leidster in de buurt is en sneller gepakt/getroost kan worden

één jaar geleden

Ach wat sneu voor jou en je zoontje! Maar jij hoef helemaal niks te veranderen hoor. Groot gelijk dat je je zoontje niet laat huilen, doen wij ook niet. Ik zou denken dat hij niet tegen de drukte kan, maar hij zit ook op een kvd en daar is het veel drukker. Dus inderdaad misschien zit hij bij de Gastouder niet op z’n plek? Is het misschien de flexibiliteit waar hij niet tegen kan? Of de grote kinderen.. zijn er huisdieren aanwezig wat hij misschien spannend vind? Het is zo lastig om te zoeken wat het is. Konden ze maar al goed communiceren he?

één jaar geleden

Huilt hij hij jullie ook veel? Als je wegloopt of als er meer drukte is? Ik laat mijn kind ook niet huilen en ze huilt nu ook bij anderen niet. Dus ik vraag me af of dat bij jullie de oorzaak is. Je kan misschien de orthopedagoog van het consultatiebureau inschakelen en met jullie mee laten denken. Want dit is voor jullie en je zoontje helemaal niet fijn.

één jaar geleden

Huilt hij hij jullie ook veel? Als je wegloopt of als er meer drukte is? Ik ...
Als wij weglopen huilt hij ook meteen. Ook al is de andere ouder nog in de kamer. Soms huilt hij ook zomaar, ik denk voor aandacht. Dan pakken we hem toch sneller op om de situatie voor te zijn. Daarom denk ik ook dat we dit minder snel moeten doen. Maar pff dat is soms zo lastig

één jaar geleden

Ja ik denk dat je het zelf ook goed aanvoelt, zowel hem nabij willen houden en troosten als ook soms meer laten frustreren? En wellicht vragen aan het kdv hoe zij hem beleven?

één jaar geleden

Bij ons op het kdv (groep van 1-3 jaar) geven ze trouwens aan dat hij ook kan huilen en klampen (in fases) als hij niet opgepakt wordt of de vaste leidster de deur uitloopt en dat hij daar meer aandacht moet verdelen en hij het liefst wil dat iedereen op zijn niveau zit. Ook helpt het benoemen van wat de leidster gaat doen voor hem.

één jaar geleden

Het lijkt me ook misschien wat veel afwisseling incombinatie met kdv. Maar als hij dit niet heeft op het kdv . Is het geen optie voor meer dagen daar? Ik merk wel dat mijn dochter dit ook wel heeft met fases. Ik zeg nu wel heel duidelijk als ik even naar het toilet ga of de gang in. Je moet even "wachten" of als papa naar het werk gaat vraag ik altijd of hij even duidelijk "doei" zegt. Ik heb het idee dat dit beter werkt dan gewoon weg te lopen. Misschien gebeurt dit niet bij de gastouder en is het te "chaotisch "? Op een opvang is de leidster misschien ook meer aanwezig? Of leiden de andere kindjes meer af als er toevallig een leidster weg loopt.

één jaar geleden

Misschien helpt het als de gastouder duidelijk benoemt wat diegene die wegloopt gaat doen en/of diegene terugkomt of niet. Samen doei zeggen en zwaaien om het echt duidelijk voor hem te maken. En als ze weet dat er iemand gaat, op voorhand al zorgen dat ze bij je zoontje in de buurt is als dat kan. En inderdaad gewoon bij hem zijn en troosten wanneer dat kan! Je zou thuis eens kunnen oefenen met heel eventjes uit zicht, maar wel binnen gehoor afstand blijven en tegen hem blijven praten indien nodig. Vertellen wat je gaat doen/waar je bent en dat je weer terug komt. En niet laten huilen, maar het juist positieve oefenmomentjes laten zijn 🙂 Met veel complimentjes daarna. Hopelijk heb je er iets aan. Veel succes met deze lastige situatie ♥️

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Misschien helpt het als de gastouder duidelijk benoemt wat diegene die wegl ...
Ja precies dat inderdaad.