15 Reacties

2 jaar geleden

Naar je gevoel blijven luisteren en dit aangeven bij de huisarts. Je intuïtie is anders dan overbezorgdheid en je kent je kindje het beste. Morgen gewoon weer bellen als het je niet lekker zit. Beterschap!

2 jaar geleden

Dit heb ik kort geleden ook gehad ook bij mijn dochtertje hebben ze niks kunnen vinden .. na 8 dagen was alles over, we hebben ons vrolijke meisje weer terug!! Vooral elke dag kamer goed luchten, dekbed etc wisselen, hygiëne is belangrijkste!

2 jaar geleden

Als je gevoel zegt dat het echt niet oke laat je dan vandaag doorverwijzen naar de seh! Als voorbeeld: mijn dochter was 2 maanden oud en werd alleen maar zieker en werd steeds weggestuurd uiteindelijk door vol te blijven houdem want het klopte naar mijn idee echt niet bleek ze kma te hebben!! Ze zat op t randje van opname uiteindelijk... dus volg echt je gevoel als je denkt dat het niet pluis is! Heel veel sterkte met je zoontje en hoop dat hij snel opgeknapt is! 😘

2 jaar geleden

Er heerst nu echt van alles er we zijn veel mensen ziek. Mijn zoontje is al weken elke keer ziek. Een week of 4 achte rlekaar zware diarree gehad, nu al 2 weken heel erg verkouden en veel dagen verhoging of koorts. Hij is al zo vaak nagekeken maar verder is iedere keer allesgoed. Ik denk gewoon echt dat hij weerstand aan het opbouwen is

2 jaar geleden

Soms helpt het buiten de normale tijden naar de huisartsenpost te bellen. Je hebt dan even een second opinion van een andere huisarts dan je eigen huisarts. Goed om je moedergevoel niet helemaal te negeren hoor, jij kent je kindje het best. Beterschap, hopelijk is het snel over!

2 jaar geleden

Zou hij geen RS virus hebben? Heeft onze dochter gehad toen ze 2 maanden was, ze was ook verkouden, vol, lusteloos, suf, koorts en ze dronk niet. Snachts naar de HAP gegaan en toen mocht ik door naar t zhuis. Na 1 nachtje zhuis mochten we weer naar huis omdat ze snel opknapte en weer goed dronk. Maar RS virus kan heel lang duren, en ook meerdere dagen achter elkaar koorts hoort daarbij

2 jaar geleden

Reactie op wave

Soms helpt het buiten de normale tijden naar de huisartsenpost te bellen. J ...
eens en ze nemen je altijd serieus, is bij de huisarts nog wel eens anders vind ik

2 jaar geleden

Reactie op wave

Soms helpt het buiten de normale tijden naar de huisartsenpost te bellen. J ...
Hmm vind niet dat je daarmee de huisartsenpost moet belasten. Die zijn er voor spoed. Als je een second opinion wil moet je dat gewoon aanvragen bij of je huisartsenpraktijk als er meerdere artsen werken en anders gewoon een andere huisarts bellen. Huisartsenpost is voor buiten reguliere tijden mensen die snel hulp nodig hebben.

2 jaar geleden

Ik zal hem lekker laten liggen in een romper om af te laten koelen en wat vaker kleinere hoeveelheden drinken aanbieden. Hapjes oid zal ik voor nu even laten anders gaat het drinken ook minder en vocht is voor nu wel heel belangrijk. Even in de gaten houden of hij niet benauwd wordt anders bij de huisartsenpost aan de bel trekken! Sterkte met hem.

2 jaar geleden

Gewoon blijven bellen! En zoals de meesten hier zeggen je intuïtie volgen. Beterschap voor je mannetje!

2 jaar geleden

Hoe gaat het inmiddels? Niet om je ongerust te maken maar ons zoontje had uiteindelijk ook het RS virus. Na 2 weken tobben had ik me gemeld, had al 5 dagen koorts op dat moment. Was gewoon griepje en heerste. Vanaf die avond (je raadt het al, vrijdagavond) ging het steeds slechter. At sowieso nauwelijks maar dronk echt bijna niets. Zondagnacht had ik ‘ineens’ echt een lappenpopje vast en toen heb ik gewacht op m’n eigen huisarts (niet de vervangende van vrijdag). Die schrok. Gaf mij een paar uur om hem zelf bij te krijgen anders moesten we naar het ziekenhuis. Met lepeltjes begonnen water te geven. Had totaal geen fut meer om zelf te drinken. Lang verhaal kort; na een week antibiotica is het inmiddels goed en zijn we druk met de pre- en probiotica om z’n lijfje te ondersteunen na de hevige medicatie (werd extra hoog ingezet in de hoop dat ze het onder controle konden houden). Ik heb overigens 2,5 week volledige nachten rechtop met hem geslapen. Was echt pittig maar daarmee had hij tenminste wat lucht…

2 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Hoe gaat het inmiddels? Niet om je ongerust te maken maar ons zoontje had u ...
Sorry te snel.. baby die mee typt 😂😅. Heel veel beterschap! Volg je gevoel.. mama weet het allemaal het beste ♥️

2 jaar geleden

Hmm vind niet dat je daarmee de huisartsenpost moet belasten. Die zijn er v ...
Dat vond ik ook altijd maar de HAP bij ons heeft mij verteld dat ze toch liever zien dat je belt als je, je zorgen maakt om een baby/klein kind. Ze kijken graag mee om vervolgens zelf te oordelen of het nodig is dat je komt of niet. Zelfs letterlijk, want bij ons wordt er regelmatig gevideobelt. Heel fijn, want als je belt als de paracetamol is uitgewerkt kunnen ze ook op het gedrag van het kindje beoordelen.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Het lijkt erop alsof we in een stijgende lijn zitten, maar dat klop ik gelijk even af. Ik heb geregeld met hem gestoomd en voor het benauwde helpt dat wel. Verder gaan we ook eens onderzoeken of er misschien een allergie is die we over het hoofd zie, hij is namelijk al vrij snel na de geboorte zo verkouden geworden en het wordt nooit eens iets minder. Hij pakt op de opvang natuurlijk heel veel op, dat is alleen maar goed, maar je zou ook denken dat er dan episodes zijn dat het wat minder zou worden. En hij gaat niet vanaf de geboorte naar de opvang 😅. We blijven het allemaal nog even in de gaten houden. Het is ons eerste kindje, maar vind het vreselijk hoe ongerust je kan zijn.

2 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Hoe gaat het inmiddels? Niet om je ongerust te maken maar ons zoontje had u ...
Dat is wel echt onwijs schrikken hoor! Hier wilde hij gisteren ook niet meer eten of drinken, dan ga je helemaal twijfelen. Vaak wacht je dan toch te lang, want je wilt niet overbezorgd overkomen. Ben blij dat je zoontje er overheen is, maar nog wel een nasleep om hem er helemaal bovenop te krijgen. Heel veel sterkte met hem!