Hoi dames,
Ik kan wel wat advies gebruiken. Ons zoontje is sinds zondag ziek en heeft best flinke koorts. Hij begint 's ochtends met 39.4. Bij alles boven de 39 geef ik een zetpil, omdat de temperatuur best snel oploopt. Hij mag 3 zetpillen per dag om de 6 uur. Na 6 uur is de zetpil ook echt uitgewerkt en loopt de temperatuur weer heel snel op. Zonder zetpil is hij echt suf, lusteloos, wilt alleen maar hangen (logisch, hij is ziek). Het is normaal een heel vrolijk en energiek jongetje, maar nu breekt m'n hart wel een beetje. Hij drinkt gelukkig nog wel, maar eten wilt hij liever niet of maar paar hapjes.
Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest, omdat we nu op dag 4 met koorts zitten. De huisarts heeft z'n longen, oren en keel nagekeken en alles was goed. Hij vermoed een luchtweg infectie (is er verkouden en zit erg vol), maar kon niks doen. We moesten maar afwachten.
Ergens ben ik steeds meer ongerust, omdat ik overal lees dat koorts bij een baby boven de 3 maanden toch wel met 3-5 dagen weg moet zijn.
Hij is al een aantal weken uit z'n doen, gedrag buiten sprongetje om bedoel ik dan. Ik heb 2 weken geleden de HAP gebeld, omdat hij vanaf 21 tot 2 uur 's nachts ontrootsbaar huilde, krijste, soms overstrekte, overduidelijk ergens pijn had, die dag ook koorts had gehad en de week ervoor ook. Ze konden niks voor me doen, omdat ze geen rode vlaggen zagen.
Ik voel me echt een beetje de overbezorgde zeik moeder als ik naar de 'professionals' moet luisteren. Maar momenteel ben ik toch een beetje bezorgd aan het worden als ik telkens een kokend kindje in m'n armen heb. Heeft iemand nog tips??