12 Reacties
2 jaar geleden
Zorgverlof is niet alleen voor alleenstaande ouders. Als stel moeten jullie onderling bepalen wie het beste voor jullie kindje kan zorgen. De regel dat je zorgverlof op kan nemen als jij de enige bent die voor jullie kindje kan zorgen is volgens mij om te voorkomen dat je allebei betaald verlof neemt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. In jouw geval lijkt me dat jij het verlof op kunt nemen. Je werkgever moet dit accepteren, zolang je kan bewijzen dat je kindje ziek is. Bijv. met een doktersverklaring.
2 jaar geleden
Het is niet alleen voor alleenstaanden, maar als jouw partner opvang kan regelen snap ik dat jouw werkgever dat liever heeft dan dat jij verlof opneemt. Kan hij het niet regelen heb jij gewoon recht op verlof.
2 jaar geleden
Er staat niet als je een partner hebt heb je geen recht op verlof. Er staat als je partner voor het kind kan zorgen heb je geen recht op verlof. Dus stel jou man heeft elke dinsdag vrij. Kan jij op dinsdag geen zorgverlof opnemen opdat je man dan vrij is. Als jullie beide fulltime werken dan is afwisselen het beste als je beide recht wil hebben op zorgverlof. Borstvoeding geeft geen speciale uitzondering hierin. Je kunt namelijk kolven als je partner die dag op het kind past. Je hebt dus geen nummer 1 en nummer 2 verzorger het maar even zo te noemen.
2 jaar geleden
Reactie op BBTV
Je hebt 2 weken recht op zorgverlof zonder heel veel vragen. Mijn partner h ...
Dit is niet waar. Er is namelijk niet bij elke werkgever een specifieke termijn aan gehangen. Kort zorgverlof is zoals gezegt kort. Stel.. Je wordt gebeld omdat je kind ziek op het kdv is, of vanwege onvoorzienbare 'medische' kortdurende omstandigheden.
In veel gevallen valt 2 weken achter elkaar al onder langer zorgverlof of moet voor eigen rekening vallen dmv vrije dagen etc
2 jaar geleden
Reactie op Mara21
Onvoorziene omstandigheden, zoals onverwacht ziek geworden op kdv, valt ond ...
Maar als jouw kind vervolgens 3 dagen ziek thuis is, is dat geen calimiteitenverlof meer maar kortdurend zorgverlof.