10 Reacties
2 jaar geleden
Ik lees in je verhaal eigenlijk geen agressiviteit, maar vooral een jongentje die heel goed weet wat hij wil en wat hij niet wil. Er zit ook een goed temperament in, laten we zeggen. Onze dochter kan ook behoorlijk hysterisch doen als iets haar niet zint, een echte drama queen. Als wij weten dat haar huilen/gillen niet re毛el is dan blijven we gewoon relaxed, lachen er wat om en proberen we haar af te leiden. We geven op die momenten vooral niet teveel aandacht aan haar gedrag.
Ik zou me als ik jou was niet teveel zorgen maken. Bedenk ook: alles is een fase. Mocht het toch in je hoofd blijven spoken kan je het altijd eens bij het consultatiebureau vragen.
2 jaar geleden
Ik heb ook een temperamentvol zoontje, schreeuwt elke keer alles bijeen als hij bv uit bad gehaald wordt. Soms al vanaf het begin maar sowieso als we hem beginnen aan te kleden.
Op de cr猫che hebben ze ook al gezegd dat hij wel... "luid" is...
Hij is gelukkig wel niet heel de tijd boos. Als hij blij is, is hij ook echt blij en lacht hij met heel zijn gezicht naar alles en iedereen, dat is dan weer om te smelten 馃槏
2 jaar geleden
Hier ook een baby met een aanwezige eigen mening. Ooit met 2/3 weken corona gehad en toen hebben wij zijn neus uitgezogen. Als hij het ziet dan zet hij het al op een krijsen en hij moet echt in de houdgreep wil je dat nu nog voor elkaar krijgen.
Het is met zijn neus zo erg dat als je het wil schoonmaken na het eten dat hij helemaal spartelt en slaat. Verder heeft hij ook vaak wel een visie op wat hij wil. Gebeurt het niet of anders dan kan hij echt boos worden. Wij doen hetzelfde als MeerieVonk. Als het niet realistisch is dan proberen we af te leiden en blijven we een beetje praten.
2 jaar geleden
Jaa heel herkenbaar. Ik heb ook een meisje die "heel goed weet wat ze wil". Vooral de sprong periodes zijn soms heftig. En nu ze 8 maanden is zijn er opeens driftbuien haha. Mijn vriend mocht zich van de week al even bij het locatiehoofd van de opvang melden om het even over Mila te hebben haha. Maar tegenover de temperamentvolle buien staat tegenover dat ze ook erg blij is en weer super trots op zichzelf wanneer iets lukt.
Deze link gaf mij een hoop duidelijkheid: https://www.24baby.nl/baby/ontwikkeling/baby-wordt-boos-als-iets-afpakt/. Schijnt dat jongetjes door de testosteron hun boosheid meer naar buiten uiten. Misschien dat het daardoor wat heftiger overkomt. Maar mijn meisje kan er ook wat van :)
2 jaar geleden
Weet je, ik wil je niets aanpraten, maar ik geloof dat je als moeder niet voor niets zo'n gedachte hebt. Misschien is er niets, maar als je gevoel zegt dat er iets aan de hand is zou ik dat toch serieus nemen. Misschien je zorgen delen met het CB? Kijken of zij dit "normaal" vinden of dat er wellicht onderzoek nodig is om het gedrag te verklaren?
Hoe dan ook, het klinkt pittig, hopelijk is het een fase.
2 jaar geleden
Ik zou me niet zo druk maken. Mijn zoon heeft ook een hekel aan neusspray. Zodra hij hem ziet krabt hij zowat je ogen eruit.
Ik zou het gedrag van een kind van 8 maanden niet agressief omschrijven. Sommige kinderen hebben een pittig karakter en deze leeftijd is precies een fase waarin er gigantisch veel gebeurd fysiek en mentaal.
Bij twijfel natuurlijk altijd hulp vragen, maar ik zou zelf even wachten tot hij een jaar of anderhalf is