45 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb hier geen ervaring mee. Maar wilde toch even zeggen dat als je 1 in je 1tje kan, 2 ook moet lukken! Ik heb vaker reacties van je gelezen en je klinkt als een top mama die dit zeker aankan! ♥️♥️♥️
Succes met alles wat er gaat komen ♥️
2 jaar geleden
Ik heb hier geen ervaring mee. Maar wilde toch even zeggen dat als je 1 in ...
Dat is lief! Heel erg bedankt voor je reactie ♥️♥️
2 jaar geleden
Hoi Romy,
Ik zie wel vaker berichtjes van je voorbij komen. Dacht dat jij en je vriend weer samen waren, jammer dat het toch niet werkt saampjes.
En ook ik weet zeker dat 2 je ook gaat lukken, zeker zo lang jij ook in jezelf gelooft! En wees niet bang om hulp te vragen aan vrienden/familie. Iedereen met kinderen weet hoe zwaar het kan zijn!
Heel veel succes 😘
2 jaar geleden
Hey Romy,
Ik heb je hier op het forum regelmatig voorbij zien komen en je situatie meegekregen. Ik meen me te herinneren dat jij ook een post partum depressie hebt gehad dus voel ik extra met je mee.
Ik kan je geen tips uit ervaring geven maar wil je wel even zeggen dat ik super respect heb voor hoe jij je hier doorheen slaat.
Nu nog een zwangerschap erbij.. heftig! Wat zegt de vader ervan?
We kunnen hier online misschien weinig voor je doen maar als er ooit wat is zijn we er graag voor je!
2 jaar geleden
Geen ervaring maar wil je heel veel sterkte wensen. Welke keuze of beslissing je ook maakt, zolang het voor jou goed voelt is het de beste keuze. Een sterke mama ben en blijf je 🥰🥰
2 jaar geleden
Reactie op EllaBabyNr1
Hey Romy,
Ik heb je hier op het forum regelmatig voorbij zien komen en je ...
Bedankt voor je reactie!
De vader is er wisselend over omdat we uit elkaar zijn.
We gaan het proberen als vrienden en gaan samen in therapie. We gaan ook samen wonen en kijken of dit gaat als vrienden.
Volgende week staat een echo in gepland. Ik weet nu al dat ik dan helemaal verkocht ben.
Ook ga ik dan hulp vragen van instanties voor vrouwen die kampen met depressies tijdens de zwangerschap en als nood zou ik eventueel tijdelijk anti depressieve kunnen slikken en dat weer afbouwen na de zwaarste periodes…
Ook kamp ik met ptss en dit word enorm getriggerd in relaties, ik las dat anti depressieve de klachten aanzienlijk kan verminderen. Dit is mijn laatste redmiddel. Medicijnen wilde ik nooit maar loop er al jaren mee en emdr helpt niet helaas.
Zo heel levens verhaal maar dit is hoe het er nu voor staat. Ben enorm benieuwd naar de echo 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Romy van Dijk
Bedankt voor je reactie!
De vader is er wisselend over omdat we uit elkaar ...
Dat is echt balen dat EMDR niet werkt! Er zijn nog andere soorten trauma therapie als je daar interesse in hebt. Maar het is altijd een enorm stap om weer zo'n traject aan te gaan.
Anyway weet ik zeker dat jij dit kan en dit tweede kindje NOG meer liefde in je leven zal brengen 🥰 Ik hoop dat jullie er samen uit komen als vrienden.
2 jaar geleden
Reactie op SEP21
Heey Romy,
Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap!
Ik weet zeker d ...
Heel erg bedankt ♥️
2 jaar geleden
Reactie op EllaBabyNr1
Dat is echt balen dat EMDR niet werkt! Er zijn nog andere soorten trauma th ...
Het hielp voor een poosje maar helaas gebeurde er iets wat t weer enorm getriggerd heeft… en inderdaad zoals je zegt is het een enorme stap om weer een traject in te gaan.
Heel erg lief 🙏 dankjewel! Dat hoop ik ook!
2 jaar geleden
Reactie op Rfb
Hee Romy,
Ik heb je berichten ook vaak langs zien komen en zoals ik het le ...
Dat vind ik echt heel fijn om te horen, dankjewel 🤍
2 jaar geleden
Mn ex is er nu op tegen. Wil dat ik het weg laat halen. Geeft aan dat dit t beste is voor het kind omdat we niet samen zijn. Ik denk dat t is omdat hij t zelf niet trekt want ervoor benoemde hij dat hij maar even moest doorbijten met tegen zin om dat ons zoontje bij hem slaapt voor twee nachten.
Hij vind het absurd dat ik niet naar hem luister en het alsnog wil houden. We zouden het proberen als vrienden maar gezien we totaal niet op 1 lijn zitten denk ik dat hier wel vaker ruzie over gaat komen en samenwonen daarom niet meer handig is…
Weet niet zo goed hoe ik me moet voelen nu…
2 jaar geleden
Reactie op Romy van Dijk
Mn ex is er nu op tegen. Wil dat ik het weg laat halen. Geeft aan dat dit t ...
Wat naar... wat denk jij zelf dat het beste is? En is er een mogelijkheid om apart te wonen?
Veel stertke😘
2 jaar geleden
Je moet echt doen waar jij je goed bij voelt. het is en blijft een lastig onderwerp. Als hij, nu hij alleen is, het lastig vind om 2 nachten voor jullie zoontje te zorgen vind ik dat best kwalijk. Hij was er destijds ook bij toen jullie een kindje probeerden te krijgen en het is niet enkel de lusten. Datzelfde geldt ook voor deze zwangerschap. Hij was er zelf bij toen jullie seks hadden en heeft het met zijn volle verstand gedaan. Je kunt dan niet opeens terugkrabbelen en de moeder ergens toe 'dwingen'.
Ik weet zeker dat je dit ook alleen kunt, maar dat moet je zelf ook zien zitten. Probeer anders eens 10 jaar verder te kijken.. zou je dan spijt hebben als je het nu weg zou laten halen, zou je het missen om je 2 kindjes samen te zien spelen. (of elkaar de hersens in zien slaan). Dat je nu alleen bent betekend overigens ook niet dat je altijd alleen zult blijven, maar dat is natuurlijk iets waar je nu niks aan hebt.
2 jaar geleden
Reactie op Romy van Dijk
Mn ex is er nu op tegen. Wil dat ik het weg laat halen. Geeft aan dat dit t ...
Samenwonen lijkt me enorm lastig met je ex en als ik eerlijk mag zijn denk ik dat je dan misschien ook je kindje een beetje in de war gaat maken? Of zie ik dit verkeerd.. zo denk ik er bij mij en mn ex er in ieder geval over.. ik zou ook echt niet samen met hem kunnen wonen ookal had ik een goede band met hem
2 jaar geleden
Wauw het is goed dat je bij hem bent weggegaan, want hoe kan hij zoiets zeggen.. een baby is een unieke gift en geen bijproduct van seks. Er is al eerder gezegd, als je over 10 jaar verder kijkt, hoe mooi zou het zijn dat je je twee kindjes samen ziet spelen.. een vriendin van mij is net gescheiden en heeft zelf ook 2 kinderen en heeft binnen no-time een vriend die dol is op haar kids. Dit is een momentopname en ik weet zeker dat wanneer je je voor je kinderen kiest de rest vanzelf goed komt 😘
2 jaar geleden
Reactie op Romy van Dijk
Bedankt voor je reactie!
De vader is er wisselend over omdat we uit elkaar ...
Hoi Romy,
Je verhaal raakt me echt en ik vind het zo erg dat je dit moet meemaken, eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met waar jij door heen gaat maar ik heb wel ervaring in het zien van mensen die geheeld worden van depressie en gerelateerde klachten en de heling komt van Jezus Christus! Als je in Hem gelooft mag je het ook van Hem verwachten! Ik heb een YouTube filmpje die misschien wat meer duidelijkheid erover kan geven:
Religie promotie link verwijderd
Mocht je meer vragen hebben erover, ik ben altijd bereikbaar!
Veel liefs en geloof het of niet maar God is bij je!
🙋🏻♀️🤗